Daha güzel ve cimri

Estetik müdahalelerin başarılı
olması için yara izlerinin
minimal olması gerekir. Opel’e
yapılan müdahale tam da böyle
olmuş: Daha belirgin gözler, hafifçe
düzeltilmiş burun ve sis
farları ile belirginleştirilmiş ön
tampon. Bu kadarcık müdahale
bile göze çok hoş görünüyor,
hem de abartılı durmuyor.

Kaputun altındaki düzeltmeler
ise çok daha önemli. 75 HP’lik 1.3
CDTi’ın dışında artık 1.3 TDCi’ın
95 HP’lik versiyonu da start-stop
otomatiğiyle donatılabiliyor. Süspansiyonun
hafifçe alçaltılması,
daha uzun vites oranları ve 6 yerine
5 ileri oranlı şanzımanla
ecoFlex paketi tamamlanmış oluyor.
ecoFlex paketinin maliyeti ise
(Almanya’da) 300 Euro ve buna
kesinlikle değer. Çünkü standart
1.3 TDCi’a göre Corsa Ecoflex,
3.5 lt/100 km ile neredeyse 1
litre daha az tüketiyor. Ancak bu
sadece ortalama için geçerli ve
Opel’in iddiasına göre şehir trafiğindeki
kazançlar çok daha fazla.

Bunun nedeni ise hatırı sayılır
bir tasarruf sağlayan ve oldukça
hızlı çalışan start-stop otomatiğinin
kalabalık şehir trafiğinde
çok daha sık devreye girmesi. Avrupa
test normuna göre ecoFlex
4.2 lt/100 km ile 1.2 lt civarında
bir tasarruf sağlıyor.
Geçen yıl hafifçe elden geçirilen
motor ve yürüyen aksamda
ise değişiklik yok. Bunun anlamı,
konfor, ataklık ve güvenliğin iyi
seviyelerde olması. Motorun çalışma
karakteri ise o kadar iyi değil:
~

1800 d/d’nin altında zayıf kalıyor,
üst devirlerde ise gürültü
seviyesi artıyor.

Neyse ki bu gürültüleri, MP3
çalma özelliği de olan güçlü müzik
sistemiyle bastırabiliyorsunuz.
Müzik sistemi gibi dokunmatik
ekranlı ve bluetooth destekli navigasyon
sistemi de yeni.

Tasarruf odaklı optimize edilmiş
motor ve aktarma organlarıyla
yeni ses ve navigasyon sistemlerine
baktığında insan “asıl
güzellik içeriden gelir” sözünün
daha doğru olduğunu düşünmeden
edemiyor.

Teknik Veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş turbo
dizel motor; motor hacmi: 1248 cc;
maksimum güç: 95 HP-4000 d/d;
maksimum tork: 190 Nm-1750 d/d; önden
çekiş; 5 ileri manuel şanzıman; 0-
100 km/s: 12.3 sn; maksimum hız: 177
km/s; yakıt deposu: 45 lt; tüketim: 3.5
lt/100 km; CO2 emisyonları: 94 gr/km

Keyif verenler


EcoFlex paketi Corsa’yı gerçek
bir cimriye dönüştürüyor.

Can sıkanlar

Start-stop otomatiği tüm modellerde
standart olabilirdi.
~

Sürpriz oldu

Navigasyon sistemi hem iyi
çalışıyor, hem de 28 ülkeyi
kapsıyor.

Sonuç
Corsa’yı Opel,
küçük dokunuşlarla
güzelleştirmiş.
Bu müdahalelerle
güzelleşmenin
dışında
gayet cimrileşmiş
de. Fiyat konusunda ise VW
Polo’nun gerisinde kalmaya devam
ediyor. İşte küçük Opel’in en
büyük şansı da bu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.