Türk ekipler Almanya’da

Shell’in sürdürülebilir enerji ve yakıt verimliliği bilincinin yaygınlaşması için düzenlediği Shell Eco–Marathon heyecanı, bu yıl 27. kez yaşanacak. Dünya genelinde lise, teknik lise ve üniversite öğrencilerinin mücadele ettiği ve 2010 yılında açılış törenini 4000’i aşkın kişinin takip ettiği Shell Eco – Marathon’da; ekipler, tasarladıkları araçlarla sadece 1 litre yakıtla en uzun mesafeyi kat etmeye çalışıyorlar. Shell Türkiye’nin 8 yıldır katıldığı ve 26-28 Mayıs 2011 tarihlerinde Almanya’nın EuroSpeedway Lausitz pistinde yapılacak yarışmada, toplam 220 okul arasında 8 Türk ekibi mücadele edecek. “Prototip” ve “Şehir aracı” ana konseptlerinde, “Hidrojen”, “Solar” ve “Ethanol” yakıt kategorilerinde düzenlenen yarışmaya, Anadolu Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Karabük Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Fen Lisesi ekipleri katılacak.

Türk öğrenciler iddialı

Shell & Turcas Kurumsal İletişim Müdürü Yankı Özkan, Shell Eco – Marathon’un, Shell’in yakıt verimliliği çalışmalarının en etkin yansımalarından biri olduğunu belirterek, “Türk gençlerinin yakıt tasarrufu konusuna önem vermeleri hem çevreye duydukları saygı hem de teknolojiye olan meraklarının bir ürünü olduğunu söyledi. Yaratıcılıkta sınır tanımayan konsept araçlarıyla Türk öğrenciler bu yıl da çok iddialılar ve etkileyici tasarımlar oluşturdular. Geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da Türk öğrencilerin başarılı olacağına inanıyoruz. Onların bu çabaları gelecekte Türkiye’de daha az yakıtla daha uzun mesafe kat edecek araçların tasarlanmasına da ilham olacak” dedi.

Geçen yıl düzenlenen Shell Eco – Marathon’da, Türk ekipleri, tasarladıkları araçlarla farklı kategorilerde başarılar kazanmıştı.Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Fen Lisesi, etanol yakıt tipinde prototip kategorisinde 2. olurken, şehir arabaları kategorisinde 67 adet ekip ile birlikte yarışan Sakarya Üniversitesi’nden SETT ekibi, hidrojen yakıtı ile çalışan SETTAR isimli araçlarıyla finalde 7. olma başarısını göstermişti. Boğaziçi Üniversitesi’nin otomobili “BUHAR” 1 litre yakıt eşdeğeri hidrojen yakıt piliyle 1078 km. yol kat ederek prototip kategorisinde 14., ODTÜ ekibi de yine 1 lt yakıt eş değeri hidrojen ile prototip kategorisinde 19.’luğa ulaşmıştı.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.