Yaratıcı ve yenilikçi C-Max

Ford, C-Max’i yenilenme öncesinde, radikal bir yapılanma gerçekleştireceğinin ilk sinyallerini vermişti, fuarlarda sergilenen konseptler bu yönde ipuçlarıyla doluydu. Sonunda beklenen olduve C-Max, etkileyici özellikleri ile ortaya çıktı. İzmir Çeşme’de yapılan tanıtımında C-Max’in bu değişimini ve sahip olduğu yeni özelliklerini yakından görme şansına sahip olduk. Ülkemizde 42 bin 500 TL’den başlayan fiyat etiketiyle pazarlanmaya başlayan C-Max, artık iki farklı gövde tipine sahip. Bu ürün ailesi bundan sonra C-Max ve Grand C-Max isimleri ile karşımıza çıkacak. Kayar arka kapıları nedeniyle, Grand C-Max’in yandan çarpmada sorun yaşayabileceği spekülasyonlarını, Euro NCAP çarpışma testlerinden aldığı beş yıldız silen ve elini güçlendiren C-Max serisi, ülkemizde zengin donanım seçe-neklerine sahip. Kendi kendine park etme sisteminden, standart olarak sunulan ESP’ye, kör nokta uyarı sisteminden, otomatik bagaj kapağına kadar birçok önemli özelliği bulunan araç her türlü donanım özelliği ile beklentileri fazlasıyla karşılayacak gibi görünüyor. Ülkemizde 1.6 lt’lik motor seçenekleri ile satışa sunulan araçta, bu konuda da önemli yenilikler var. İlk etapta, daha önceki kullanıcıları tarafından, beğeni kazanma konusunda sorun yaşamayan 1.6 lt hacimli dizel motorun yeni hali, yeni C-Max’te yer alıyor. ~Bu yeni motor 115 HP güç üretiyor. Baz donanım versiyonunda ve sadece Trend adı verilen başlangıç donanımında ise kullanıcıları 125 HP güç üreten, 1.6 lt’lik benzinli motor bekliyor olacak. Ford C-Max’in motor seçenekleri arasında bulunan 1.6 lt Eco Boostise göz dolduruyor. 4 silindirli, 1.6 lt hacmindeki bu yeni teknolojinin eseri olan EcoBoost motor 180 HP güç üretiyor. Güç beklentisinde olanların ihtiyaçlarına karşılık vermek için tasarlanan bu motorun aynısını ve farklı türevlerini Ford ailesinin diğer modellerinde de yakın bir zaman içinde görmeye başlayacağız. Şimdilik bu motor seçeneği ile ilgili önemli kullanım bilgilerine sahip değiliz ama yapılan açıklamalara göre, yakında yapılacak olan bir tanıtımla, bu motor ailesiyle daha yakından tanışma ve bu motorların yer aldığı motorları kullanma şansımız olacak.

İki farklı versiyon var
C-Max ürün ailesinin modelleri, iki farklı versiyona sahip olmasına rağmen iki aracın görünümleri büyük farklılıklar göstermiyor. Önden bakıldığında aynı olan araçlar, arkadan bakıldığındaysa bir parça farklılaşıyor. C-Max beş koltuklu olarak satın alınabilirken, Grand C-Max ise yedi koltuklu olarak, geniş aile kullanıcılarının karşısına çıkıyor. İki araç arasında görünüm açısından en önemli farkı ise Grand C-Max versiyonunda kullanılan kayar kapılar oluşturuyor.~ İniş ve binişlerin çok rahat yapıldığını gördüğümüz bu kayar kapı sistemi, özellikle ailelerin çok hoşuna gidecek bir tasarım olmuş. Dinamik ve kaslı görünen araçların yaşam alanında da aynı etki devam ediyor. Genişliği ile herkesin beğenisini zorlanmadan kazanacak ailenin kullanım özellikleri de başarılı. Kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi açısından da başarılı bir çalışma olmuş. Müzik sistemi, havalandırma performansı, sessizlik gibi kriterler açısından C-Max aile ihtiyaçlarına göre tasarlanmış. Yedi koltuklu olan Grand C-Max, koltuklar açısından çok sevdiğimiz bir özelliğe de sahip. İkinci sıra koltukların ortası sonderece kolay bir hareketle katlanarak, diğer koltukların altına giriyor. Bu sayede ikinci ve üçüncü sıra koltukların arasında kullanışlı bir koridor oluşturulmuş oluyor. Bu sayede gerçekten de üçüncü sıra koltukların kullanımı çok rahat olmuş. Elektrikli bagaj kapağı da, beğendiğimiz detaylardan oldu. Özellikle kadınların alışveriş sonrası bagaj kullanımları, bu tip bir tasarımla çok kolay olacak.

Sürüş karakteri iddialı
Kullanım karakteri açısından zaten beğeni kazanan bir yapısı olan C-Max, Ford’un yeni C segmentinin ilk temsilcisi. Sürüş karakteri açısından da üzerine ekleme yapılarak yola devam edilmiş. ~Güven veriyor ve asfalt üzerinde yaşattığı kullanım kolaylığı ile göz dolduruyor. Görüş açıları başarılı ve sürüş pozisyonu da çok rahat bir şekilde ayarlanabiliyor. C-Max ailesi şimdilik sadece manuel şanzımanla satın alınabiliyor. Şanzıman kolay kullanılıyor ve gücü kısıtlamıyor ama otomatik vitesin eksikliği çok fazla hissedilecek gibi görünüyor. Önümüzdeki dönemde C-Max’te otomatik şanzıman seçeneği bulunuyor olacak ama ilk lansmanla birlikte böyle bir seçeneğin yer alması çok büyük bir avantaj olurdu.

SONUÇ
Ford C-Max ve Grand C-Max aileler için çok çekici araçlar olarak karşımıza çıktı. Sürüş karakteri açısından Ford’un sevilen özellikleri bu araçlarda bir adım daha ileriye taşınmış. Görünümleri sportif ve kaliteli olan araçların yaşam alanında da buna paralel bir etki var. Başlangıç fiyatı açısından rakiplerinin seviyesinde kalarak satışa sunulması da önemli bir avantaj. Kayar kapı, otomatik park, kör nokta uyarı sistemi gibi teknolojileri ise onun pazarda elini fazlasıyla güçlendirecek özellikleri. Motor seçenekleri açısından 1.6 lt dizel ve 1.6 lt 180 HP güç üreten versiyonları onun kalbinin de son derece iddialı olacağının en önemli ispatı. Keşke ilk etapta otomatik şanzıman seçeneğine de sahip olabilseydi.
Murat TOSUN


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.