2011’in ilk 30 testi E63 AMG’den Tata Vista’ya

Güç konusunda söyleyecek bir sözümüz
yok. Gerçi beklediğimiz kadar keskin bir
performansla karşılaşmadık ama üzerimizde
bıraktığı genel etki olumlu oldu.
Otomatik şanzıman gücü törpüleyip beklenen
ataklığı vermese de motorun homurtular
eşliğindeki hızlanma karakteri genel
anlamda başarılı. Motor ara hızlanmalar
konusunda da çok atak değil ama gerekeni
rahat bir şekilde yapıyor: Yüksek hızlara
ulaşma isteği yüksek ve açıklanan maksimum
hızına rahatça ulaşır gibi görünüyor.
Hıza duyarlı direksiyon simidi ile yönlendirme
sistemi de bizden zorlanmadan
geçer notu aldı. Yönlendirme netliği ve
keskinliği ortalamaların üzerinde. Direksiyon
simidinin önünde bulunan kulakçıklarla
vites değişimi yapabilmek keyifli.
Kalın ve bombeli direksiyon simidi de ele
tam oturan yapısı ile keyif veriyor.

Kullanım arasında biraz fazla sarsıntı
olması ise yaşam alanında bulunanları
rahatsız ediyor. Çukur geçişlerinde bu
sarsıntıların sayısında önemli bir artış
oluyor ama sportif bir otomobilin içinde
olduğunuzu da unutmamanız gerekiyor.

Artılarıyla daha iyi

Volvo S40 başarılı tasarımını R-design
adı verilen sportif paketle birlikte bir
adım daha ileriye taşımış durumda. Görünüm
konusunda beğeni kazanma zorluğu
yaşamayan otomobilin iç mekanı biraz
daha eğlenceli olabilirdi. Kalite seviyesi
yüksek yaşam alanı yine de bazı küçük
dokunuşları hak ediyor. Güçlenen motor
S40’ın performansının eskisine göre daha
iyi olmasını sağlıyor. Dizel motor ve altı
ileri oranlı manuel şanzımanın uyumu ve
aracın genel sürüş karakteri oldukça iyi.
Volvo S40’ın alışkanlık sağlayamadığımız
bir özelliği ise verdiği his oldu. Hızlanma
değerleri, kullanım özellikleri iyi, sportif
etkisi bir hayli fazla olsa bile bu araç
bizler üzerinde biraz hantalmış gibi bir
izlenim bırakıyor.

~
Mini Countryman bu motor seçeneği
ile sahip olduğu özelliklerinin çok daha
iyi bir şekilde anlaşılmasını sağlıyor. Söz
konusu Cooper S olunca, sahne ve oyuncular
gerçekten de önemli bir değişim
gösteriyor. Mini Countryman Cooper S
sürüş özellikleri, dinamik görüntüsünü
destekleyen performansı, asi ve kibirli
duruşu ile çok iddialı bir araç. Sadece
sıra dışı otomobil sahibi olmak isteyenlerin
hedefinden çıkmak ve aileleri de
yanına çekmek isteyen Mini Countryman
başarılı olacak gibi görünüyor. Kullanım
özellikleri, yüksek yaşam alanı ile aile
beklentilerine cevap veren araç elbette
yine sıra dışı aileleri kendisine hedef
olarak alıyor. Bu otomobille yolda fark
edilmeden ilerlemek mümkün değil.

Teknik veriler

Volvo S40 1.6D2 R-design
Motor hacmi: 1560 cc, Maksimum güç: 115 HP-3600
d/d, Maksimum tork: 270 Nm-1750 d/d, Son hız:
190 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 11.4 sn, Şanzıman:
6 ileri manuel, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.3 sn, 0-100 km/s: 11.9
sn, 0-130 km/s: 18.5 sn, 0-400 m: 18.4 sn, 60-100
km/s: 12.5 sn (5.viteste), 80-120 km/s: 20.1 sn (6.
viteste), Frenler 100-0 km/s soğuk: 39.2 m, 100-0
km/s sıcak: 39.4 m, Tüketim: 6.5 lt

Teknik veriler

MINI COOPER S COUNTRYMAN
Motor hacmi:
1598 cc, Maksimum güç: 184 HP-5500
d/d, Maksimum tork: 240 Nm-1600-5000 d/d,
Son hız: 215 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 7.6 sn,
Şanzıman: 6 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 3.8 sn, 0-100 km/s: 7.9 sn,
0-130 km/s: 14.1 sn, 0-400 m: 15.8 sn, Ara hızlanma
60-100 km/s: 7.1 sn (D’de), 80-120 km/s: 9.8 sn
(D’de), Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.5 m, 100-0
km/s sıcak: 38.6 m, Tüketim: 9.1 lt
~
Güçlü bir alternatif / MERCEDES E250 CGI COUPE

Mercedes tarihinde iki kapılı Coupe
formlu spor otomobillerin hep özel bir yeri
olmuştur. Yeni E 250 Coupe ise ilk bakışta
insanı şaşırtan bir yapıya sahip. Ancak bu,
ilk görüşte aşk gibi değil, ondan biraz daha
farklı, şaşırtıcı bir duygu.

Mercedes-Benz kalitesini ve prestijini
arayan ama bu ayrıcalığı bir sedanda
yaşamak istemeyip, farklı bir otomobil
talep eden kullanıcılar için E Serisi Coupe,
fiyatıyla güçlü bir alternatif olabilir. Güçlü
motorunu destekleyen dinamik özellikler,
ilave elektronik sürüş yardımcıları ve kalite
hissi de cabası. Ancak bu fiyata gerçek
bir E Serisi’ne ve sedanın sunduğu geniş iç
mekana sahip olamadığınızı unutmayın.

5 ileri oranlı otomatik vitesle, 204 HP’lik
küçük turbo motorun birlikteliği ortaya etkileyici
bir performans çıkarıyor ve E Serisi
Coupe, 1.5 tonluk ağırlığına rağmen, görüntüsüne
yaraşır şekilde, test verilerimize
göre 8.0 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor
(fabrika verisi 7.4 sn). Son sürat ise 247
km/s olarak açıklanıyor. 100 km’deki 8.5
litrelik tüketim değeriyse bu güçlü spor
otomobilin aynı zamanda ekonomik de
olabileceğini gösteriyor. Tüketimdeki bu
tutumuyla E 250 CGI oltdukça iyi.

Teknik veriler

MERCEDES E250 CGI COUPE
Motor hacmi: 1796 cc, Maksimum güç: 204
HP-5500 d/d, Maksimum tork: 310 Nm-
2000-4300 d/d, Son hız: 248 km/s, 0-100
km/s hızlanma: 7.4 sn, Şanzıman: 5 ileri
otomatik, Aktarma: Arkadan itiş
Test verileri: 0-50 km/s: 3.5 sn, 0-100 km/s:
8.0 sn, 0-130 km/s: 11.9 sn, 0-400 m: 16.0
sn, 60-100 km/s: 6.0 sn (D’de), 80-120
km/s: 6.9 sn (D’de), Frenler 100-0 km/s
soğuk: 38.0 m, 100-0 km/s sıcak: 38.0 m,
Tüketim: 8.5 lt

~
Farklı kulvarın yüzücüsü

Hyundai atılımının en son örneği ix20
oldu. Çok yönlü araçlar sınıfında yer alan
ix20, ferah, geniş, kullanışlı, dikkat çekici
ve albenisi yüksek bir araç ama fiyatı
biraz daha iyi olmalıydı.
Hyundai ix20 beklediğimizden çok daha
iyi bir araç olarak karşımıza çıktı. Bütün
heybeti ile adeta göz kamaştırıcı bir otomobil
olmayı başaran ix20, aile otomobili
beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. Çekici
görünüm, başarılı yaşam alanı özellikleri,
ekonomik motoru, büyük bagajı, ferahlık
hissi gibi detayları ile ix20, göz dolduruyor.
Süspansiyon sisteminin çalışma
karakteri ve başarılı yalıtım özellikleri
ile de beğendiğimiz ix20, sınıfına önemli
bir hareket kazandıracak önemli seçeneklerden
biri.

Teknik veriler

HYUNDAI ix20 1.4 CRDi 90 HP
Motor hacmi:
1396 cc, Maksimum güç:90 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 220 Nm-1750-2750 d/d,
Son hız: 167 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 14.5 sn,
Şanzıman: 6 ileri manuel, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 5.2 sn, 0-100 km/s: 14.8
sn, 0-130 km/s: 22.3 sn, 0-400 m: 20.1 sn, 60-100
km/s: 12.4 sn (5. viteste), 80-120 km/s: 22.1 sn (6.
viteste), Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.8 m, 100-0
km/s sıcak: 39.1 m, Tüketim: 6.2 lt

~
Eksiğini modern otomatikle giderdi

Alfa Romeo, üç kapılı küçüğü MiTo
farklılık arayanlar için, karakter sahibi
seçenekler arasında yer alıyor. Şimdi
MiTo ailesi otomatik şanzımanla genişliyor.
Alfa Romeo MiTo’nun eli artık daha
güçlü. TCT adı verilen çift kavramalı
otomatik şanzımanla rekabeti yakalayan
ve önemli bir artıya sahip olan MiTo, hızlı
ve sarsıntısız vites değişimleri ile çok iddialı.
1.4 lt 135 HP güç üreten motorla TCT
şanzımanın uyumu da çok iyi olmuş. Performans
sonuçları onu hızlı otomobiller
kategorisine zorlanmadan sokuyor. Dört
kapı seçeneğinin de yakın bir zamanda
ülkemize gelecek olmasıyla MiTo sanki
yeni doğmuş gibi olacak. Sert ayarlara
sahip süspansiyon sistemi, başarılı bir
yol tutuş karakterini ortaya çıkarıyor.

Teknik veriler

ALFA ROMEO MITO 1.4 TB 135 HP TCT
Motor hacmi:
1368 cc, Maksimum güç: 135 HP-5000
d/d, Maksimum tork: 206 Nm-1750 d/d, Son hız:
207 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 8.2 sn, Şanzıman:
6 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.0 sn, 0-100 km/s: 8.5 sn,
0-130 km/s: 13.9 sn, 0-400 m: 15.9 sn, Ara hızlanma
60-100 km/s: 7.8 sn (D’de), 80-120 km/s: 11.2 sn
(D’de), Frenler: 100-0 km/s soğuk 38.3 m, 100-0
km/s sıcak: 38.5 m, Tüketim: 7.0 lt

12 saniyede ruhu değişiyor / Mazda MX-5 Coupe Cabriolet 2.0 lt AT



Büyük çoğunluğumuz bu otomobilin
bazı negatif özelliklerini adları gibi bilmesine
rağmen, ona tutkuyla bağlı olmaktan
kendisini alamıyor. Mazda MX-5 sıradan
hayatı son derece keyifli kılacak araçlardan
biri. Sadece işten eve, evden işe
giderken otomobil kullanıyor olsanız bile,
yüzünüzde daha fazla gülücüklerin olacağı
bu otomobille garanti gibi görünüyor. Sert
tavan ile daha kullanışlı ve günlük hayata
biraz daha uygun bir hale gelen otomobil,
atletik görünümü ile beğeni kazanıyor.
~
Yaşam alanında bulunmanın bile keyif olduğu
araç güçlü motoru, başarılı otomatik
şanzımanı ile yolların haylazlarından. Her
açıdan keyifli ve biraz abartılı bir sürüş
karakteri olsa bile, güvenlik konusundan
da hiç ödün verilmediğini daha en baştan
söyleyelim. Yaşanan bu küçük savrulmalar
bu otomobilin ruhunda zıpırlık olmasının
nedeni. Bu özellikler sayesinde o MX-5
olmayı başardı. Dinamik Denge Kontrolü
(DSC) ve Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Mazda
MX-5’te standart donanımlar arasında yer
alıyor. 6 ileri oranlı Activematic otomatik
şanzımanın kullanıldığı araçta, vites
değişimleri, istendiği zaman direksiyon
simidinin üzerinde yer alan kulakçıklardan
yapılabiliyor. Bu tip manuel kullanımlarla
daha keyifli olabilen araç, otomatik
modda da performans beklentilerini bile
rahatlıkla karşılıyor. Görüntüsünde heyecanlı
olan MX-5, performans açısından da
beklentileri zorlanmadan karşılıyor. Sürüş
karakteri keyifli ve son derece güvenli olan
MX-5, konfor beklentileriniz fazla yüksek
olmamalı. Kullanım sırasında yaşanan en
önemli sorunsa, diğer araçlar tarafından
fark edilme konusunda sıkıntı yaşanması.

Asfalta tarzını yansıt



Audi A1 satın alanlar kesinlikle yollara
kendi tarzlarını yansıtan, yolda olmaktan
keyif alan sürücüler. Audi A1, kemerli ve
katlı karoser tasarımı ve agresif görünmesini
sağlayan ızgarası gibi detayları
ile farklı bir otomobil. Her ne kadar Polo
platformu kullanıyor olsa bile bu araçla
arasında dağlar kadar fark var. Başlangıç
fiyatı açısından uygun bulduğumuz A1’in
iç mekanı da karoser tasarımı gibi farklı.
~122 HP güç üreten 1.4 lt’lik benzinli motor
seçeneğine sahip olan hali ise şimdilik
A1’in en iddialı versiyonu. Diğer taraftan
aracın daha güçlü bir motora ihtiyaç
duyduğu da kesin. Bu motorun sunduğu
performans hala hedef aldığı rakibine
göre yeterli değil. Daha güçlü bir motor
seçeneği A1’e çok iyi gelecek.

Teknik veriler


AUDI A1 1.4 TFSI S-Tronic
Motor hacmi:
1390 cc, Maksimum güç: 122 HP-5000
d/d, Maksimum tork: 200 Nm-1500-4000 d/d,
Son hız: 203 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 8.9 sn,
Şanzıman: 7 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 3.7 sn, 0-100 km/s: 9.2
sn, 0-130 km/s: 13.9 sn, 0-400 m: 15.1 sn, 60-100
km/s: 7.7 sn (D’de), 80-120 km/s: 11.5 (D’de), Frenler
100-0 km/s soğuk: 38.9 m, 100-0 km/s sıcak:
39.0 m, Tüketim: 7.4 lt

Köpekbalığı SUV oldu

Elbette okyanusların derinliklerinde
oluşan yeni bir türün evrimi haberini
vermiyoruz ama Mitsubishi’nin binek
araçlarında kullanmaya başladığı köpekbalığı
tasarımının, bu kez kompakt
SUV modeli olan ASX ile hayatımıza girdiğini
duyurmak istiyoruz. Mitsubishi
ASX karizmatik görünümünün arkasına
saklanan bir kompakt SUV değil. Markanın
getirdiği arazi kabiliyetini yollarda
daha güvenli bir sürüş için hayatımıza
taşıyor. Süspansiyon sisteminin başarılı
çalışma karakteri ile hem konfor, hem
de güvenli yolculuklar sağlıyor. Çekici
görünen aracın yaşam alanı konusunda
bazı negatiflikler var ama kullanışlılığı,
ferahlığı ve geniş yapısı bunların göz ardı
edilmesini sağlıyor.

Teknik veriler

MITSUBISHI ASX 1.6 INVITE MT
Motor hacmi: 1590 cc, Maksimum güç: 117 HP,
Maksimum tork: 154 Nm, Son hız: 183 km/s, 0-100
km/s hızlanma: 11.4 sn, Şanzıman: 5 ileri manuel,
Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.8 sn, 0-100 km/s: 11.9
sn, 0-130 km/s: 18.5 sn, 0-400 m: 18.0 sn, 60-100
km/s: 9.4 sn (4. vites), 80-120 km/s: 15.2 sn (5.
vites), Frenler 100-0 km/s soğuk: 39.8 m, 100-0
km/s sıcak: 40. 4 m, Tüketim: 7.8 lt

~
Homurtularla gelen kusursuz güç / MERCEDES E63 AMG

Sunduğu kusursuz performans ve keyifle
Mercedes E63 AMG insanın tam anlamıyla
aklını başından alıyor. Mercedes E63
AMG her açıdan başka bir şey. Formula 1
otomobilini yollara çıkarmak anlamına
gelebilecek AMG, insanın aklını başından
alacak özelliklere sahip. İşi sadece sportif
otomobil üretmek olanların büyük bir bölümünün
önüne rahatlıkla geçebilecek olan
E63 AMG, karoserin çalkantılı çalışması ile
bile bizlere şu kısa birlikteliğimizde büyük
dersler verdi. Tek kelime ile söylemek
gerekirse; Nefis… En az hızlandığı kadar
iddialı bir şekilde durabilen E63 AMG yolda
kullandığınız bir “Gümüş Ok” olduğunu her
açıdan size anımsatıyor. Direksiyon sistemi
de bunlar içinde yer alıyor. Muhteşem
çalışan elektronik desteklere de sahip olan
otomobil asfalt üzerinde tam bir usta ve
bu ustanın sizin hizmetinizde olduğunu
bilmek ayrı bir keyif. Yönlendirme karakteri
ve hızlı kullanımlar sırasında ulaştığı
keskinlik muhteşem. Çok iyi yol tutan, çok
iyi hızlanan, yönlendirmesi kusursuz olan
ve homurtulu sesleri ile yaşam alanını ve
çevresini inleten bu otomobilin görünümü
ya da diğer özelikleri üzerine çok fazla
söz söylemeye gerek yok. Yaşam alanının
geniş, bagaj hacminin büyük, müzik sisteminin
(olur da kullanmak isteyen çıkarsa)
üstün olması zaten önemli avantajlar. Son
söz olarak böylesine güçlü ve böylesine
keyif veren otomobilin yakıt tüketiminin
de Formula 1 otomobillerini aratmadığını
bilmenizi isteriz: Bir F1 pilotu gibi sık sık
pit-stop yapma ihtiyacı kaçınılmaz bir son.

~Teknik veriler

MERCEDES E63 AMG
Motor hacmi: 6208 cc, Maksimum güç: 525
HP-6800 d/d, Maksimum tork: 630 Nm-
5200 d/d, Son hız: 250 km/s, 0-100 km/s
hızlanma: 4.5 sn, Şanzıman: 7 ileri otomatik,
Aktarma: Arkadan itiş
Test verileri: 0-50 km/s: 2.8 sn, 0-100 km/s:
4.5 sn, 0-130 km/s: 7.8 sn, 0-400 m: 9.9 sn,
60-100 km/s: 4.1 sn (D’de), 80-120 km/s:
4.6 sn (D’de), Frenler 100-0 km/s soğuk:
36.4 m, 100-0 km/s sıcak: 36.4 m, Tüketim:
17.2 lt

Büyüklerinden ilham aldı



Mazda2 geçirdiği makyaj operasyonunda
da, ilk üretilme aşamasında da
ürün gamı içerisindeki büyük modellerden
ilham alan bir otomobil. Mazda2
tasarım açısından küçük sınıfın farklı
araçlarından biri. Bu fark ona çok dikkatli
bir şekilde bakıldığında anlaşılabiliyor.
Yaşam alanı ile bu sınıfın standartlarını
yakalayan Mazda2, hafif yapısı ile sürüş
karakterine fazlasıyla güveniyor. Sportif
tasarımlı diğer Mazda modellerinden
ilham alan Mazda2, sürüş karakteri ve
ataklık açısından herkesi memnun edecek
seviyede. Otomatik şanzıman konfor
getirirken, ne yazık ki performanstan
çalıyor ve tüketimi artırıyor. Otomatik
şanzıman kullanılmasına rağmen aracın
ağırlığı 1065 kg.

Teknik veriler

MAZDA 2 1.5 MZR AT
Motor hacmi: 1498 cc, Maksimum güç: 102 HP-
6000 d/d, Maksimum tork: 133 Nm-4000 d/d,
Son hız: 170 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 11.9 sn,
Şanzıman: 4 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.4 sn, 0-100 km/s: 12.3
sn, 0-130 km/s: 19.3 sn, 0-400 m: 18.8 sn, 60-100
km/s: 9.2 sn (D’de), 80-120 km/s: 15.1 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.7 m, 100-0 km/s
sıcak: 39.4 m, Tüketim: 8.8 lt

~
Ticari cazibesini artırdı



Fiat Fiorino Trekking 20 HP artan
dizel motorun gücü ve 10 Nm artan torkuyla,
performansını artırırken, başarılı
çekiş sistemiyle SUV araçlara daha da
yakın bir rakip oldu. Fiat Fiorino Trekking,
daha güçlü olan dizel motoru ile
önemli kozlarından birini oynadı. Küçük
SUV’lara bir alternatif olarak gördüğümüz
Trekking, Traction Plus özelliği ile
günlük kullanımlar sırasında, standart
Fiorino’ya oranla daha güvenli bir araç
oluyor. Trekking adını alması ile birlikte
görünüm açısından da kardeşlerinden
ayrılan araç, sevimli hatlarına daha güçlü
görünmesini sağlayacak detayları da
ekleyerek göze çok hoş görünüyor. Sürüş
karakteri açısından yüksek yapısına
rağmen keyif vermeyi biliyor.

Teknik veriler



FIAT FIORINO TREKKING 1.3 MULTIJET 95 HP
Motor hacmi: 1248 cc, Maksimum güç: 95 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 200 Nm-1750 d/d, Son hız:
170 km/s, Şanzıman: 5 ileri manuel, Aktarma:
Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.8 sn, 0-100 km/s: 13.9
sn, 0-130 km/s: 21.2 sn, 0-400 m: 19.3 sn, 60-100
km/s: 11.6 sn (D’de), 80-120 km/s: 15.1 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 39.2 m, 100-0 km/s
sıcak: 39.5 m, Tüketim: 6.1 lt

Küçük motorla daha da iddialı / KIA SPORTAGE 1.6 M/T

Kia Sportage son derece iddialı bir
araç. Özellikle de 1.6 litre hacimli, küçük
motoruyla ve 4×2 çekiş sistemiyle şimdi
çok daha iddialı bir fiyatla karşımıza
çıkıyor. ~Kia Sportage son derece radikal
bir değişim geçirdi. Bu değişimle birlikte
iddialı bir kabuğa sahip olan araç, 1.6 lt
benzinli motor, manuel şanzıman ve önden
çekiş sistemiyle uygun denilebilecek bir
fiyat etiketine de sahip oldu. Yaşam alanının
genişliği ile de beğeni kazanan araç,
performans konusunda, kendisi gibi küçük
motorlu rakiplerinin büyük bir bölümüne
göre daha hızlı olabilen seçeneklerden.
Hızlı bir yükselişte olan bu sınıf artık çok
önemli bir oyuncuya daha sahip. Yaşam
alanının genişliği ile tam puan alan Sportage,
bu özelliği ile aile beklentilerini çok
rahat bir şekilde karşılıyor. Önde ve arkada
gerçekten de ferah bir kullanım alanı
var. Görüş konusunda ise A sütunu şehir
kullanımları sırasında sıkıntı yaşatıyor.
Önemli bir problem değil, çünkü neredeyse
tüm araçlarda A sütununa tam olarak
bir çözüm bulunamamış durumda. Bagaj
hacmi ve yaşam alanında sunulan eşya
gözlerinin sayısı oldukça iyi. Çift parçalı
açılır tavan sayesinde yaşam alanı önemli
bir ferahlık kazanırken, özellikle çocuklar
keyifli yolculuklar yapıyor. Yönlendirme
kabiliyeti konusunda ortalamaları yakalayan
bir direksiyon sistemine sahip olan
araç, direksiyon simidinin üzerinde çok
fazla kumanda barındırıyor. Çok sayıda
kumanda elemanının olması, simidin karmaşık
görünmesine de neden oluyor.

Teknik veriler

KIA SPORTAGE 1.6 M/T
Motor hacmi: 1591 cc, Maksimum güç: 135
HP-6300 d/d, Maksimum tork: 165 Nm-
4850 d/d, Son hız: 178 km/s, 0-100 km/s
hızlanma: 11.1 sn, Şanzıman: 6 ileri manuel,
Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.2 sn, 0-100 km/s:
11.4 sn, 0-130 km/s: 17.4 sn, 0-400 m: 17.5
sn, 60-100 km/s: 11.2 sn (5. vites), 80-120
km/s: 17.5 sn (6. vites), Frenler 100-0 km/s
soğuk: 39.8 m, 100-0 km/s sıcak: 40.2 m,
Tüketim 8.0 lt

~
Küçük Range’in delici bakışları

Yenilenmesi ile birlikte küçük bir
Range Rover olarak adlandırdığımız
Freelander, geçirdiği makyajdan sonra,
daha keskin ve daha delici bakmaya
başladı. Freelander, geçirdiği makyaj
operasyonu ile görünümünü daha keskin
bakışlara sahip bir hale getirdi. Yüzünde
yapılan bu değişimle birlikte Freelander
daha iyi görünürken, küçük Range Rover
olmaktan da ödün vermemiş durumda.
Süspansiyon sisteminin getirdiği artı ile
başarılı bir konfor ve güvenlik seviyesine
sahip olan araç, geniş yaşam alanı ile de
göz dolduruyor. Kullanımı kolay detaylar
ve özellikle sürüş pozisyonu övgüyü
hak ediyor. Sarsıntısız vites geçişleri ile
beğenimizi kazanan otomatik şanzıman,
aynı zamanda ekonomiye destek oluyor.

Teknik veriler

LAND ROVER FREELANDER 2.2 150 HP
Motor hacmi:
2179 cc, Maksimum güç: 150 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 420 Nm-1900 d/d, Son hız:
181 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 10.5 sn, Şanzıman:
6 ileri otomatik, Aktarma: Dört tekerlekten çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.4 sn, 0-100 km/s: 10.9
sn, 0-130 km/s: 17.5 sn, 0-400 m: 17.9 sn, 60-100
km/s: 9.1 sn (D’de), 80-120 km/s: 10.2 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 40.0 m, 100-0 km/s
sıcak: 40.2 m, Tüketim: 8.5 lt


Tazelik ve uygun fiyat avantajı



Honda CR-V geçirdiği tazelenme operasyonunun
ardından ülkemizde 72 bin
TL’lık, iddialı bir başlangıç fiyatına sahip
oldu. Ülkemiz yollarına 1997 yılında
çıkan ve kompakt SUV sınıfının önemli
oyuncularından biri olan CR-V, geçirdiği
gençleşme operasyonu ile bu sınıfta iddiasını
yeniden ortaya koyuyor. Keyif veren
detayların sayısı bir hayli fazla olan
CR-V, güvenlik konusunda da çok önemli
artılara sahip. Karakterli bir görünüme
sahip olan araç performans açısından
da beklentileri zorlanmadan karşılıyor.
İddialı fiyat etiketi ise onun en çok dikkat
çeken yanı oluyor. Yol tutuş karakteri
açısından yüksek bir performans sunan
araç, yüksekliği fazla olmasına rağmen
bunu sürücüye yansıtmıyor.

Teknik veriler

HONDA CR-V EXECUTIVE 2.0 LT A/T
Motor hacmi: 1997 cc, Maksimum güç: 150 HP-6200
d/d, Maksimum tork: 192 Nm-4200 d/d, Son hız:
177 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 12.2 sn, Şanzıman:
5 ileri otomatik, Aktarma: Dört tekerlekten çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.7 sn, 0-100 km/s: 12.5
sn, 0-130 km/s: 18.8 sn, 0-400 m: 18.6 sn, 60-100
km/s: 9.4 sn (D’de), 80-120 km/s: 11.1 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.8 m, 100-0 km/s
sıcak: 39.1 m, Tüketim: 9.9 lt
~
Mutlak keyif makinesi
/ Mercedes CLS 350 CDI

Paris Fuarı’nın gözdesi olarak önemli
bir başarı yakalayan CLS, ikinci nesli ile ilk
neslinin izlerini sildi. Buna karşı çıkanlar
olsa bile Mercedes, CLS ile birlikte yine sıra
dışı ve yine çok iyi görünen bir otomobil
yarattı. Bu otomobilin en sevdiğimiz yanlarından
birisi sadece tek bir özelliğinin
arkasına saklanmayışı. Her açıdan Mercedes
CLS, sahiplerini çok ama çok fazlası
ile mutlu edecek, yollarda ona beğeniyle
bakan yabancı gözler de kısa bir süreliğine
bile olsa estetik bir keyif alacak.
Güvenlik donanımları ve elektronik yardımcılarının
da getirdiği etki ile bu otomobilin
sürüş hissi ise çok fazla telaffuz
etmekten kaçındığımız ama bu otomobile
değer gördüğümüz şekilde muhteşem…
Yanlış şerit değişimlerinde yapılan uyarılar,
öndeki araçla aradaki mesafenin
kontrol edilmesi, arkadan itiş olmasına
rağmen çok başarılı olan elektronik sistemleri
ile dört tekerlekten çekiş izlenimi
vermesi gibi özellikleri ile CLS’yi kullanmayı
çok sevdik. Hafif ve kolay kullanılan
direksiyon sistemi ile yüksek sürüş netliği
sunan bir yönlendirme de önemli artılarından.
Süspansiyon sisteminin geldiği en
üst noktalardan birini de temsil eden CLS,
geçtiğimiz sert çukurlarda bile konfordan
ödün vermezken, güvenlik konusunda da
zorlama testlerimizin üstesinden bile başarıyla
geldi.
7 ileri oranlı otomatik şanzıman sistemi ile
kombine edilen güçlü dizel motor performansı
ile de beklentilerimizi tam olarak
karşıladı. Sarsıntısız ve tam yerinde gerçekleşen
vites değişimlerinin de getirdiği
artıyla performans her damlasına kadar
kullanılabiliyor.

Tam bir maço erkek

Infiniti markası lüks sınıfın gözde
oyuncularından biri ve M adı verilen sportif
sedanla da çok önemli bir fark yaratılıyor.
Infiniti M30d S sıra dışı görünümü
ile oldukça kışkırtıcı. Maço erkek olarak
adlandırdığımız bu otomobil, tasarımı
ile akılları alıp farklı yerlere çok rahat
götürüyor. Yaşam alanı da dış tasarımın
büyüleyici etkisini aynen devam ettiriyor.
Güçlü motor ve uyumlu otomatik
şanzımanın yanında, başarılı elektronik
sistemler sayesinde araç son derece
güvenli ve bir o kadar da keyif verici.
Ona ulaşabilecek insanların sayısının son
derece az olması ise bu fiyatla kaçınılmaz
bir son. Sürüş karakteri konusunda ise
Infiniti, bütününde bıraktığı büyüleyici
etkiyi aynen devam ettiriyor.

Teknik veriler

INFINITI M30d S Premium
Motor hacmi: 2993 cc, Maksimum güç: 238 HP-3750
d/d, Maksimum tork: 550 Nm-1750 d/d, Son hız:
250 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 6.9 sn, Şanzıman:
7 ileri otomatik, Aktarma: Arkadan itiş
Test verileri: 0-50 km/s: 3.5 sn, 0-100 km/s: 7.3 sn,
0-130 km/s: 12.1 sn, 0-400 m: 15.3 sn, 60-100 km/s:
5.8 sn (D’de), 80-120 km/s: 6.1 sn (D’de), Frenler
100-0 km/s soğuk: 38.8 m, 100-0 km/s sıcak: 38.9
m, Tüketim: 10.5 lt

~
En uygun fiyatlı XC60

Volvo XC60 iki tekerleğini çekiş sisteminin
dışında bırakarak önemli bir fiyat
avantajı sağladı. İki tekerlekten çekiş ve
2.0T motorun kombinasyonuyla 100 bin
TL’nin altına çekilen fiyatıyla araç, daha
farklı kullanıcıların da dikkatini çekebilecek
bir hale geldi. Eğer “dört tekerlekten
çekiş sistemi olmadan da hayatıma devam
ederim” diyorsanız XC60 bu haliyle
son derece iddialı bir seçenek olacaktır.
Motorun performansı ise bu küçük tanka
şaşırtıcı bir ataklık kazandırıyor. Powershift
adı verilen altı ileri oranlı otomatik
şanzımanı ise motorun canlılığını biraz
kısıtlıyor: Bazı durumlarda gerçekten
çok ağırkanlı kalması şaşırtıcı. Yine de
fiyatının uygunluğu ve performansın
yeterli olması iyi.

Teknik veriler



Volvo XC60 2.0T A/T
Motor hacmi: 1999 cc, Maksimum güç: 203 HP-6000
d/d, Maksimum tork: 300 Nm-1750-4000 d/d,
Son hız: 205 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 9.6 sn,
Şanzıman: 6 ileri Powershift, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.5 sn, 0-100 km/s: 9.9 sn,
0-130 km/s: 15.3 sn, 0-400 m: 16.0 sn, 60-100 km/s:
7.3 sn (D’de), 80-120 km/s: 9.5 sn (D’de), Frenler
100-0 km/s soğuk: 39.5 m, 100-0 km/s sıcak 3 9 . 9
m, Tüketim: 9.5 lt

Her özelliğiyle dört dörtlük / NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi A/T

Nissan X-Trail, SUV sınıfının biraz arka
planda kalmış, önemli seçeneklerinden
biri. Sahip olduğu özellikleri onun çok
daha ileride olmasını rahatlıkla sağlayacak
seviyede. Konforu, sürüş karakteri, genişliği,
arazi ve asfalt performansı ile göz
dolduran X-Trail, sanıyoruz fiyat engeline
takılan şanssız modellerden. Büyük yaşam
alanı, devasa eşya gözleri ve son derece
geniş yükleme alanı ile bu SUV daha iyi
yerlerde olmalı.
Kullanımı oldukça rahat ve keyif verici
türden olması ise onun önemli avantajlarından.
İlk kullanımda bile sanki yıllardır
onu kullanıyormuş gibi hissedebiliyorsunuz.
Bu gerçekten de modern araçların en
önemli artılarından.
~
Fren performansı açısından SUV araçların
performansını da zorlanmadan yakalayan
X-Trail, elektronik sistemlerin getirdiği
artılarla da, güvenliği ön plana alan bir aile
aracı. Elektronik kontrollü çekiş sistemi
Auto 4WD sayesinde yol şartlarının üstesinden
geliyor dediğimiz X-Trail’in motoru
da beklentileri karşılayabilecek seviyede.

Yüksek hızlara ulaşma konusunda biraz
nazlı davranan 2.0 lt hacimli, 150 HP güç
ve 320 Nm tork üreten motor 1645 kg gibi
ciddi bir ağırlığı taşıyor. Manuel kullanıma
da imkan tanıyan otomatik şanzımanın
çalışma karakterinde bir problemle
karşılaşmadık. İlk hızlanmalar sırasında
sevdiğimiz bir hızlanma karakterine sahip
olan aracın, yüksek hızlara çıkarken biraz
nefesi kesiliyor. Bu kötü bir durum değil
elbette çünkü motor ve şanzıman kombinasyonu
performans açısından beklentileri
zorlanmadan karşılıyor.

Teknik veriler



NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi A/T
Motor hacmi: 1995 cc, Maksimum güç: 150
HP-4000 d/d, Maksimum tork: 320 Nm-
2000 d/d, Son hız: 183 km/s, 0-100 km/s
hızlanma: 12.5 sn, Şanzıman: Otomatik,
Aktarma: Dört tekerlekten çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.8 sn, 0-100
km/s: 12.9 sn, 0-130 km/s: 18.8 sn, 0-400
m: 18.4 sn, 60-100 km/s: 9.4 sn (D’de),
80-120 km/s: 14.3 sn (D’de), Frenler 100-0
km/s soğuk: 39.8 m, 100-0 km/s sıcak: 40.2
m, Tüketim: 8.6 lt

Keyifli, konforlu ve iddialı



Çift kavramalı EDC şanzımanı ile Renault
Fluence, daha keyifli, daha konforlu ve
çok daha iddialı bir seçenek oldu. Renault
Fluence EDC, sınıfının ötesini gözüne kestirmiş
gibi görünüyor. Güçlü ve ekonomik
dizel motorla birlikte satın alınabilen
çift kavrama sistemi bu otomobilin elini
rakiplerine göre çok güçlendirdi. EDC adı
verilen şanzımanla, konfor, verimlilik, hız
ve kalite seviyesi artan otomobilin şansı
artık çok daha fazla. Tasarım, yaşam
alanı, kullanım özellikleri gibi detayları
ile de ön planda olan Fluence satın almayı
isteyeceğimiz otomobillerden biri.
Fluence kaliteli ve güçlü görünmeyi başaran
bir otomobil. Alışılmış kompakt sedan
ölçülerinin bayağı dışına çıkan Fluence,
üst sınıf otomobillere gönderme yapıyor.

Teknik veriler

RENAULT FLUENCE EDC
Motor hacmi: 1461 cc, Maksimum güç: 110 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 240 Nm-2000 d/d, Son hız:
185 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 11.9 sn, Şanzıman:
6 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.4 sn, 0-100 km/s: 12.1
sn, 0-130 km/s: 18.8 sn, 0-400 m: 19.0 sn, 60-100
km/s: 8.2 sn (D’de), 80-120 km/s: 11.3 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.5 m, 100-0 km/s
sıcak: 38.9 m, Tüketim: 6.1 lt

~
Aslan parçası

Bazı insanlara “aslan parçası” denir.
Bu söz, güçlü, iyi görünümlü ve çevresindekileri
yolda bırakmayacaklar için
kullanılır. VW Touareg ise bu tanımın
otomobildeki karşılığı.
Volkswagen Touareg kullanmaktan hatta
içinde olmaktan büyük bir keyif aldığımız
araçlardan biri. Her yönüyle otomobil
tutkusunu ortaya çıkaran Touareg, meydan
okuyan karakterini artık biraz daha
şık görünen bir kıyafetle buluşturdu.
Daha da yakışıklı görünen Touareg, güçlü
motoru, başarılı şanzımanı ve zengin
sayıdaki destek sistemleriyle her türlü
engelin üstesinden gelebileceğinizi bildiğiniz
ender araçlardan biri. Bu küçük
tank 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 sn
içinde tamamlıyor.

Teknik veriler

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI
Motor hacmi: 2967 cc, Maksimum güç: 240
HP-4000-4400 d/d, Maksimum tork: 550 Nm-
2000-2250 d/d, Son hız: 218 km/s, 0-100 km/s hızlanma7.8
sn, Şanzıman: 8 ileri tiptronik, Aktarma:
Dört tekerlekten çekiş Test verileri: 0-50 km/s: 3.5
sn, 0-100 km/s: 8.3 sn, 0-130 km/s: 12.9 sn, 0-400
m: 14.8 sn, 60-100 km/s: 6.5 sn (D’de), 80-120
km/s: 7.7 sn (D’de), 100-0 km/s soğuk: 40.2 m,
100-0 km/s sıcak: 40.6 m, Tüketim: 9.0 lt

Tanrıçanın büyüsüne kapıldık / CITROEN DS3 1.6 lt 156 HP

Citroen’in küçük sınıfta yer alan temsilcisi
DS3, sürüş keyfi aldığımız ve sportif
özellikleri ile beğenimizi kazanan otomobillerden
biri olmayı başardı. Citroen çok
akıllıca bir iş yaptı ve eski nesil başarısını
günümüze son derece iddialı bir şekilde
taşıdı. Görsel olarak çok çekici görünen
bir otomobil olan DS3 dikkat çekme konusunda
son derece başarılı bir araç. Farklı
renklerle kombine edilen tasarım, onu
yolların ayrıcalıklı araçlarından biri yapıyor.
Yaşam alanında beklediğimiz kadar
farklılık olmasa bile, yine de sportif bir
etki yakalanıyor. Eşya gözleri ve büyük
bagaj hacmi ile aile otomobili olarak bile
kullanılabilecek olan DS3, performansı
ile ise hızlı babaların oyuncağı olduğunu
açık bir şekilde ortaya koyuyor. Hızlanma
sonuçları ve motorun performansı beğenimizi
hemen kazanan detaylardan oldu.
BMW ve PSA Grubu’nun birlikte geliştirdiği
1.6 lt 156 HP güç üreten turbo motorsa, bu
otomobilin en önemli silahı. Güçlü benzinli
motorla DS3 oldukça atak bir otomobil
olmuş. Yapmış olduğumuz ölçümlerde
ortaya çıkan 0-100 km/s hızlanmanın 7.5
sn gibi iddialı bir süre içinde gerçekleşiyor
olması, onu rahatlıkla sportif otomobiller
arasına dahil ediyor. Aynı zamanda, yüksek
devirlere çıkıldığında motorun canlılığı
çok daha fazla artıyor ve DS3 sanki nefesi
hiç kesilmeyecekmiş gibi hızlanıyor. Altı
ileri oranlı manuel şanzımanın kullanımı
da kolay ve rahat. Aynı zamanda kemikli
vites geçişleri ile sportif kullanımlar sırasında
keyif veriyor.

~Teknik veriler

CITROEN DS3 1.6 lt 156 HP
Motor hacmi: 1560 cc, Maksimum güç: 156
HP-6000 d/d, Maksimum tork: 240 Nm-
1400-4000 d/d, Son hız: 214 km/s, 0-100
km/s hızlanma: 7.3 sn, Şanzıman: 6 ileri
manuel, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 3.6 sn, 0-100 km/s:
7.5 sn, 0-130 km/s: 12.8 sn, 0-400 m: 14.3
sn, 60-100 km/s: 9.1 sn (5. viteste), 80-120
km/s: 13.2 sn (6. viteste), Frenler 100-0
km/s soğuk: 38.0 m, 100-0 km/s sıcak: 38.3
m, Tüketim: 8.0 lt

Audi’nin ayak izlerini taşıyor



Uzun bir aranın ardından, yoluna
bağımsız bir model olarak devam eden
Volkswagen Jetta, ilk kullanımdan itibaren
Audi modellerine benzer bir izlenim
uyandırıyor ve adeta “Ben Yeterim” diyor.
Gelmiş geçmiş en iyi Jetta kesinlikle
bu. Hatta onu farklı bir isimle bir Audi
olarak lanse etseler bile olurmuş. Yoluna
Golf’ten bağımsız bir şekilde devam
eden Jetta, gerçekten de en iyi halini
almış durumda. Görünümüyle çekici ve
dinamik görünen Jetta, yaşam alanında
ise Passat’ı aratmayacak bir genişlik
sunuyor. Kalite ve kullanışlılık seviyesinin
üst düzeyde olduğu Jetta’nın sürüş
özellikleri ise Audi ve BMW kullanımını
sevenleri bile memnun edecek türden
dediklerimizden.

Teknik veriler

VW JETTA 1.6 TDI 105 HP AT
Motor hacmi: 1598 cc, Maksimum güç: 105 HP-4400
d/d, Maksimum tork: 250 Nm-1500-2500 d/d, Son
hız: 168 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 11.7 sn, Şanzıman:
7 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.3 sn, 0-100 km/s: 12.1
sn, 0-130 km/s: 17.5 sn, 0-400 m: 18.1 sn, 60-100
km/s: 7.6 sn (D’de), 80-120 km/s: 10.3 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.7 m, 100-0 km/s
sıcak: 38.9 m, Tüketim: 6.1 lt

İdeal dizel işte bu

Volvo, S80 için üçüncü dizel motoru
diğer iki seçeneğin tam ortasına konumlandırdı
ve çok akıllıca bir iş yaptı. Sürüş
karakteri açısından büyük gövdesine
rağmen son derece iyi hatıralarla ayrıldığımız
S80, yeni dizel motor seçeneği
ile hedefi tam 12’den vuruyor. Azını istemeyen,
fazlasını da çok bulanlar bu dizel
motoru kendilerine uygun bulacak. Konforlu
ve kaliteli bir otomobil olan S80,
otomatik şanzıman ve bu dizel motor
seçeneğinin birleşimi ile tam bir patron
otomobili. 103 bin TL’lik fiyat etiketi de
beğendiğimiz bir konumlandırma oldu.
Kullanım karakteri açısından beğeni
kazanma konusunda sıkıntı yaşamayan
Volvo S80, öncelikli olarak konfora önem
veriyor ama sürüş keyfi de iyi.

~
Teknik veriler

Volvo S80 2.0 lt D3 A/T
Motor hacmi: 1984 cc, Maksimum güç: 163 HP-2900
d/d, Maksimum tork: 400 Nm-1400/2850 d/d, Son
hız: 210 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 9.7 sn, Şanzıman:
6 ileri otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.2 sn, 0-100 km/s: 10.1
sn, 0-130 km/s: 16.0 sn, 0-400 m: 16.3 sn, 60-100
km/s: 8.8 sn (D’de), 80-120 km/s: 12.1 sn (D’de),
Frenler 100-0 km/s soğuk: 39.7 m, 100-0 km/s
sıcak: 40.0 m, Tüketim: 7.9 lt


Özgünlüğünü yitirdi, daha kaliteli oldu
/ Citroen C4 1.6 THP 156HP EXCLUSIVE MCP

Citroen C4 radikal diyebileceğimiz bir
değişim geçirdi. Bir önceki neslinde sahip
olduğu özgünlüklerinden vazgeçen C4,
kalite çıtasını artırmış olarak karşımıza
çıktı. Görünümü ile eskisine göre daha iyi
bulduğumuz ve bazı detayları ile agresif
görünmeyi de başaran C4, yaşam alanı ile
de beğeni toplamayı başarıyor. Boyutları
çok önemli bir değişim geçirmemiş olmasına
rağmen yaşam alanının genişliği son
derece iyi olmuş. Motorun performansı
keyif verirken, şanzımanın kullanımı alışkanlık istiyor.
Test otomobilinde güçlü bir benzinli motor
yer alıyordu. Görünüm konusunda
akıcı çizgileri ile beğenimizi kazanan C4,
bu motor seçeneği ile son derece sportif
bir etki bırakıyor ve görüntüsünün hakkını
dinamik anlamda da veriyor. Fabrika
verilerine göre 156 HP güç üreten
benzinli motor seçeneği ile 0-100 km/s
hızlanmasını 8.7 saniyede tamamlayan
ve maksimum hızı 214 km/s olarak açıklanan
C4, bu verilere çok rahat bir şekilde
ulaşabileceği izlenimi bırakıyor. Yapmış
olduğumuz performans testlerinde de C4,
test ekibimizde çok iyi izler bırakmayı
başardı. Şehir içi kullanımlar sırasında
ise otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın
çalışma karakteri sıkıntı yaşatabilir. Bu tip
şanzımanlar konfor özelliklerini artırıyor
ama sarsıntılı vites değişimleri ve yerinde
verilemeyen kararlar nedeniyle sıkıntılı
olabiliyor. Küçük bir kumanda kolu ile
yapılan tercihlerle birlikte bu şanzıman
akıldaki olumsuz izleri silmeyi başardı.
Yönlendirme kabiliyeti açısından C4 rakiplerinin
büyük bir bölümünün önünde
yer alacak diye düşünüyoruz. Direksiyon
sisteminin verdiği his ve elimize tam oturan
simidin yaptığı etki ile C4, yönlendirme
açısından beğenimizi kazandı.

Teknik veriler

Citroen C4 1.6 THP 156HP EXCLUSIVE MCP
Motor hacmi: 1598 cc, Maksimum güç: 156
HP-6000 d/d, Maksimum tork: 240 Nm-
1400-4000 d/d, Son hız: 214 km/s, 0-100
km/s hızlanma: 8.7 sn, Şanzıman: Otomatikleştirilmiş
manuel, Aktarma: Önden
çekiş Test verileri: 0-50 km/s: 4.4 sn, 0-100
km/s: 8.9 sn, 0-130 km/s: 14.2 sn, 0-400 m:
15.8 sn, 60-100 km/s: 8.8 sn (D’de), 80-120
km/s: 11.0 sn (D’de), Frenler 100-0 km/s
soğuk: 38.5 m, 100-0 km/s sıcak: 38.9 m,
Tüketim: 7.8 lt

~
İşi zor ama eli kuvvetli

Bu sınıf gerçekten de zorlu. Bu segmentin
başrol oyuncuları var ve onlara
kafa tutmak cesaret işi. Latitude, kozlarına
güvenerek savaş bayrağını açtı.
Renault Latitude güçlü görünen tasarımı
ile D segmentine başarılı bir giriş yapıyor.
Tasarımı ile çekici bir etki bırakan araç
özellikle geniş yaşam alanı ile sınıfında
önemli bir koza sahip oluyor. Diz mesafesi
konusunda en iyilerden biri. Konfor
özellikleri ile de beğeni kazanma konusunda
sıkıntı yaşamayacak olan Latitude,
ekonomik küçük hacimli dizel motoruyla
performans beklentilerine de rahat bir
şekilde cevap veriyor. 110 HP güç üreten
dizel ünite ise şaşırtıcı bir şekilde yaşam
alanında 5 kişi olduğu zamanlarda bile
çekici bir performans ortaya koyuyor.

Teknik veriler

RENAULT LATITUDE 1.5 dCi 6 MT
Motor hacmi: 1461 cc, Maksimum güç: 110 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 240 Nm-2000 d/d, Son hız:
182 km/s, 0-100 km/s hızlanma: 12.5 sn, Şanzıman:
6 ileri manuel, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri : 0-50 km/s: 4.6 sn, 0-100 km/s: 13.0
sn, 0-130 km/s: 18.5 sn, 0-400 m: 18.8 sn, 60-100
km/s: 9.1 sn (5. vites), 80-120 km/s: 13.8 sn (6.
vites), Frenler 100-0 km/s soğuk: 38.9 m, 100-0
km/s sıcak: 39.2 m, Tüketim: 6.5 lt

Uygun fiyatı ile dikkat çekiyor

Tata’nın yepyeni yüzü Vista tüm Avrupa
pazarında olduğu gibi Türkiye’de de
başarılı olmak için yola çıktı. Tata Vista
küçük sınıfın uygun fiyatı ile dikkat çeken
bir modeli. Markanın yeni yüzünü temsil
eden ve tasarım açısından beklentileri
biraz daha iyi karşılayan Vista, geniş ve
kullanımı kolay bir yaşam alanına da sahip.
Eşya gözleri ve bagaj hacmi ailelerin
beğenisini kazanacak seviyede. Bu araçta
en çok sevilecek konuların başında ise
iddialı dizel motoru geliyor. Ekonomik
ve performans açısından oldukça iyi olan
dizel motor ile Vista, satın alınabilir olmasını
daha iyi biliyor. 1150 kg’lık ağırlığı
ile, 0-100 km/s hızlanmasını da 14 saniye
civarlarında tamamlayan Vista’nın yakıt
tüketimi keyif veriyor.


Teknik veriler

TATA VISTA 1.3 lt Quadrajet
Motor hacmi: 1248 cc, Maksimum güç: 74 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 190 Nm-1750 d/d, Son hız:
170 km/s, Şanzıman: 5 ileri manuel, Aktarma:
Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.6 sn, 0-100 km/s: 13.9
sn, 0-130 km/s: 21.1 sn, 0-400 m: 19.5 sn, 60-100
km/s: 10.0 sn (4. viteste), 80-120 km/s: 15.5 sn (5.
viteste), Frenler 100-0 km/s soğuk: 40.8 m, 100-0
km/s sıcak: 41.2 m, Tüketim: 5.9 lt

~
Radikal tasarımıyla bu C-Max
beğeni topluyor
/ FORD C-MAX 1.6 TDCi 115 HP MT

Ford C-Max özellikleri, tasarımı ve
uygun diyebileceğimiz fiyatı ile ailelerin
ihtiyaçlarına göre tasarlanmış durumda.
Yaşam alanının kullanımı, eşya gözleri,
bagaj hacmi, rahat koltukları, ekonomik
tüketim değerleri gibi özellikleri ön planda
ama onun en önemli kozu güvenlik. Donanım
açısından zengin bir güvenlik listesi
sunan C-Max, sürüş karakteri açısından da
yolların en güvenli seçeneklerinden birisi
olarak dikkat çekiyor.

115 HP güç üretmeye başlayan TDCi dizel motorsa gerçek bir usta. İstendiği zaman
son derece performanslı bir kullanıma
imkan tanıyan dizel motor, bu tarz kullanımlar
sırasında bile ekonomik tüketim
değerlerini korumayı başarıyor. Sakin
sürüşler sırasında ortaya çıkan tüketim
tablosu ise ailelerin asıl olarak hoşuna
gidecek konu olacak. Özellikle uzun süreli
yolculuklar sırasında bu aracın tek bir
depo yakıt ile yapabildiği menzili görmek
belirleyici bir sebep olacaktır.

Bu araçtan bakışları alıp, başka rakiplere çevirebilecek en belirgin özellikle otomatik
şanzıman seçeneğinin olmaması.
C-Max ailesinin hiçbir üyesinde otomatik
şanzımanın alınamıyor olması, özellikle
kadın sürücülerin ilgisini değiştirecektir.
Sadece manuel şanzımanla satışa sunulması
yerine keşke otomatik şanzıman için
bir çözüm bulunması mümkün olsaymış.
Bununla birlikte cam tavanlı olarak satın
alındığı zaman bu tavanın sadece bir file
gölgelikle kapatılabiliyor olması da yaz
sıcakları sırasında sıkıntı çekilebileceğinin
habercisi.

Süspansiyon sisteminin konforu yol tutuşa
yaptığı olumlu katkı kadar iyi olmasa bile,
yine de beklentileri karşılıyor. Sistem biraz
sert ayarlara sahip ve vuruntular beklediğimizden
biraz daha fazla hissediliyor ama
keyifli sürüş karakteri için bu bir sorun
olarak görülemez.

~
Teknik veriler

FORD C-MAX 1.6 TDCi 115 HP MT
Motor hacmi: 1560 cc, Maksimum güç: 115
HP-3600 d/d, Maksimum tork: 270 Nm-
1750-2500 d/d, Son hız: 184 km/s, 0-100
km/s hızlanma: 11.3 sn, Şanzıman: 6 ileri
manuel, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 4.3 sn, 0-100
km/s: 11.6 sn, 0-130 km/s: 18.0 sn, 0-400
m: 18.1 sn, 60-100 km/s: 9.7 sn (5. vites),
80-120 km/s: 13.7 sn (6. vites), Frenler
100-0 km/s soğuk: 38.9 m, 100-0 km/s
sıcak: 39.2 m, Tüketim: 6.2 lt


Alman kalitesi hissediliyor

VW otomobilleri her geçen gün artan
kalitesi ve özellikleri ile ön plana çıkıyor.
Yenilenen Passat, sınıfının önemli
modellerinden biri olmayı zorlanmadan
sürdürecek gibi görünüyor. Volkswagen
Passat bu sınıfın liderlerinden biri olmaya
rahatlıkla devam edecek. Geçirdiği
operasyonla elini daha da güçlendiren
Passat iyi diyebileceğimiz başlangıç fiyatı
ile ön plana çıkıyor. Sınıfının en beğenilen
modellerinden olan Passat, karizmatik
bakışları ile bizlerin beğenisini kazanan
bir tasarıma sahip. Yaşam alanının artıları
da çok fazla. Sürüş karakteri açısından
Passat zaten her zaman iddialı olmuştu.
Yenileme ile birlikte sürüş keyfi artırılan
ve güvenlik konusunda dikkat çeken
Passat, yön belirlemeye devam ediyor.


Otomatikle birlikte konforu arttı

Tarzı ve stili ile bir ticari araçtan daha
çok SUV’lara benzeyen Fiat Doblo’da,
otomatik şanzımana yer verilmeye başlandı.
~Konforu ve keyfi artan Doblo, özellikle
yeni haliyle, aileler için de önemli
seçenekler arasında yer alıyor.
Fiat Doblo gülümseyen yüzü ile test
parkımıza geldiğinde, gerçekten keyif
alıyoruz. Otomatikleştirilmiş manuel
şanzımanı ile daha iddialı bir hale gelen
Doblo, SUV’lara çok daha iyi bir şekilde
meydan okuyor. SUV sınıfı araçlara göre
son derece uygun bir fiyat etiketine sahip
olan Doblo, sahip olduğu özellikleri ile
onların bazılarından daha fazlasını bile
sunuyor. Yüksek sürüş pozisyonu ile keyif
aldığımız bir araç olan Doblo, bu tarz
şanzımanla verdiği konforu artırıyor.

Teknik veriler

FIAT DOBLO 1.6 Multijet COMFORTMATIC
Motor hacmi: 1598 cc, Maksimum güç: 90 HP-4000
d/d, Maksimum tork: 200 Nm-1500 d/d, Son hız: 158
km/s, 0-100 km/s hızlanma: 15.4, Şanzıman: 5 ileri
otomatik, Aktarma: Önden çekiş
Test verileri: 0-50 km/s: 5.4 sn, 0-100 km/s: 15.3 sn,
0-130 km/s: 22.9 sn, 0-400 m: 11.5 sn, 60-100 km/s:
11.3 sn (D’de), 80-120 km/s: 16.1 sn (D’de), Frenler
100-0 km/s soğuk: 41.0 m, 100-0 km/s sıcak: 41.4
m, Tüketim: 7.0 lt


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.