Yeni Auris değil “Yeni Toyota”

Bilindiği gibi Toyota
modelleri her zaman
sağlam ve güvenilir
olmalarıyla tanınırdı.
Ancak tasarımların, dinamizm,
sportiflik ve heyecandan
uzak oldukları yönünde
bolca şikayet de vardı.
Buna tepki veren Başkan
Akio Toyoda da “daha fazla
sürüş keyfi veren otomobiller”
üretilmesini isteyince
dizayn, bir süredir Toyota
gündeminin en üst sırasını
aldı. Bu çalışmanın ilk örneği
2011 yılında yenilenen
Yaris olurken, geçen yıl da
spor sınıfta GT86 modeli
geldi. Bu iki modelde yeni
tasarım anlayışının unsurlarını
görmek mümkündü.
Şimdiyse sıra yeni Auris’in,
daha sonra bunu diğer yeni
modeller de takip edecek.
Japon markanın açıklamasına
göre yeni Auris,
Yaris ve GT86’dan farklı
olarak, bu yeni tasarım felsefesini
tam olarak yansıtan
ilk Toyota modeli. 2007’de
piyasaya çıkan ve 2010 yılında
gayet ağır bir makyaj
geçiren Auris, ülkemizde
bugüne dek 41 bin adet sattı.

Yeni Auris’in ilk fark edilen
özelliği, agresif bir ifade
kazandıran “Keen Look” (keskin bakış) adlı far tasarımı
oluyor. Farların ızgaralara
yakın üst kısımlarına
entegre edilen üçer LED’den
oluşan gündüz farları ise
özgün bir ifade yaratıyor.
İki parçaya bölünen radyatör
ızgarası (üstte küçük,
altta altıgen şeklinde büyük)
Auris’in önden daha sportif
görünmesini sağlıyor. Siluete
bakıldığında ise eğimli ön
cam, üçlü yan camlar, lake
siyah renkli B sütunu ve
hareketli tavan açılarının dinamizm
ve sportifliğin altını
çizdiği görülüyor. 3 boyutlu
stoplar ise arka ve yan tasarımları
birbirine uyumlu bir
şekilde bağlıyor.

Tavan üstündeki kanallar
ve arka spoyler, Auris’in
aerodinamik özelliklerini
iyileştirmiş: 0.277 cW’lik
sürtünme katsayısı sınıfının
en iyi değeri. Zemindeki
kaplamalar ve bunların üzerindeki
havayı yönlendiren
kanallar da aerodinamik
başarıya katkıda bulunuyor.
Gelelim boyutlara… Günümüzün
yeni modellerinin
neredeyse hepsinde olduğu
gibi yeni Auris de öncüsüne
göre büyümüş ama bu
büyüme uzunlukla sınırlı
kalmış: Boyu 3 cm artarak
4275 mm’ye ulaşmış. Yükseklik
ise 55 cm azaltılmış.

~Yeni malzemeler sayesinde
mühendisler, ağırlıkta
ortalamada 50 kg’lık bir
tasarruf elde etmişler. Alçalan
yapı sayesinde aracın
ağırlık merkezi 20 mm aşağıya
çekilebilmiş. İç mekana
geçtiğimizde öncelikle daha
ferah bir atmosfer bizleri
karşılıyor. Ön konsolun üst
kısmını kaplayan yumuşak
dokunma hisli malzeme, kalite
algısını artırıyor. Aynı
malzemeye kapı içleri ve kol
destek dayama bölümünde
de rastlıyoruz. Saten gümüş
ve gümüş görünümlü yüzeyler
(direksiyon, göstergeler,
havalandırma ayar kolları,
vites topuzu, vites körüğü çerçevesi, ayar düğmeleri,
kapı içleri…) de göze hoş
görünen ve iç mekana renk
katan ayrıntılar. Büyük
dokunmatik ekran ise günümüz
yeni modellerinin
olmazsa olmazlarından biri.

Ön koltuklarda iç mekan
genişlikleri gayet bonkör.
Arka kısım ise 2 cm artırılan
diz mesafeleri sayesinde daha
ferah. En azından iki yetişkin
için… 40 mm alçalan
oturma pozisyonuyla sportiflik
etkisini destekleyen
Auris’in Sky View adlı opsiyonel
cam tavanı sınıfının
en genişi. Bagaj hacmi ise
yüzde 30 oranında artarak
360 lt’ye yükselmiş.
“Touch&Go” multimedya
sistemi navigasyon özelliğine
sahip olacak.
Touch&Go ile
bluetooth aracılığıyla
ekran
üzerinden SMS
alma ve gönderme,
USB tabanlı
fotoğraf görme
özelliği ve internete
bağlanma
imkanı da sunuluyor.

Diğer
bir opsiyon olan park destek
sistemi ise, araç boyundan
90 cm daha geniş olan
boşluklara aracı otomatik
olarak (sürücü sadece vitesi
ve freni kontrol ediyor) enlemesine
park yapabiliyor.
Toplam 7 havayastığı,
yokuş
kalkış asistanı
ve VSC (ESP)
tüm yeni Auris
modellerde standart
olacak. Yeni
Auris’de 1.33 lt
ve 1.6 lt’lik iki
benzinli ve 1.4
lt’lik bir dizel motor seçeneği
bulunacak. Yeni Auris’in
1.33 lt benzinli versiyonunda
ortalama yakıt tüketimi
5.5 lt/100 km’ye, manuel
şanzımana sahip 1.6 lt’lik
versiyonda ise 5.9 lt/100
km’ye düşürülmüş. 1.6 lt’lik
benzinli motorda ilk kez sunulan
CVT şanzıman ise çok
önemli bir özelliğe sahip:

~5.7 lt/100 km ile manuel
şanzımandan yüzde 3 daha
az tüketiyor. Yüksek tork
değerleri nedeniyle dizellerde
CVT yerine güncel Mutli
Mode otomatik şanzıman
kullanılmaya devam edecek.
1.4 D-4D adlı dizel seçenekse,
Multi-Mode şanzıman ile
birlikte, 4.2 lt’lik tüketimle
yetinebiliyor.

SÜRÜŞ İZLENİMLERİ

Antalya çevresinde gerçekleştirilen test sürüşü
organizasyonu kapsamında kullanma
fırsatı bulduğumuz yeni Auris, sürüş izlenimleri
sırasında ilk etapta sessiz yapısıyla
dikkat çekti. Ön koltukların başarılı yan
destekleri en virajlı yollarda bile yeterlinin
ötesinde yan destek sunarak beğenimizi
kazandı. Kalın yapısıyla ele iyi oturan direksiyon,
iyileştirilen yapısı sayesinde daha
iyi geri bildirimler yapıyor. Alçalan ağırlık
merkezi ve özellikle benzinli motorlarda
kullanılan çift salıncaklı süspansiyon, tasarımdaki
“dinamizm” iddiasının sürüşe de
yansımasını sağlıyor.
Yeni Auris 2013 Şubat ayında piyasada
olacak. Fiyatlar: 1.33 lt’lik benzinli motora
sahip modellerde 39 bin 900 TL; 1.6 lt’lik
benzinlilerde 46 bin 900 TL, dizellerdeyse
49 bin 900 TL olarak açıklandı. Station karoser
seçeneği ise yılın son çeyreğinde gelecek.
Özgen BİLİR / ANTALYA

“Ne kadar Auris alırsak

o kadar satacağız!”
Ali Haydar Bozkurt
Yeni Auris’in basın toplantısında
konuşan Toyota Pazarlama ve Satış
A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt,
2012 yılının beklentilere paralel
gittiğini ve 34 bin 567 adetlik
toplam satışın planlarına uygun
gerçekleştiğini açıkladı. 2013 için
de aynı ya da biraz daha iyi bir
pazar beklediklerini söyleyen Bozkurt,
Auris için ise şunları söyledi:
“Yurtdışı talep yüksekliği nedeniyle
2013 için sadece
7 bin adet yeni Auris
alabildik. Ancak satış
potansiyeli bunun neredeyse
iki katı. Daha
fazla alabilmek için pazarlıklarımız
sürüyor.
Yani ne alırsak onu
satabilecek durumdayız. Yetersiz
arz nedeniyle yeni Auris’te sıra
oluşacağını düşünüyoruz. Benzer
bir durum Yaris Hybrid’de de başımıza
gelmiş ve bekleme sırası
oluşmuştu.”


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.