Yolların bir incisi

Çok değil birkaç yıl önce beyaz renk, otomobil satışları içerisinde yok denecek kadar az bir paya sahipti. Daha çok filo kullanıcıları, aracın satın alım fiyatını düşürmek için beyaz rengi tercih ediyordu. Bu yüzden de halk arasında beyaz renge karşı büyük bir önyargı bulunuyordu. Hatta bazı premium markalar araçlarında beyaz rengi sunmuyordu bile. Ancak artık tüketici tercihleri ciddi biçimde değişti. Özellikle premium ve üst sınıfta hızla yükselen beyaz renk modası, birçok markanın ürünlerinde sunulan renk alternatiflerinin de genişlemesini sağladı. Chevrolet de hızla artan beyaz renk talebine karşılık, Captiva modelinde İnci Beyazı adı verilen yeni bir renk seçeneği sunmaya başladı. 2006 yılının Ekim ayında satışa sunulan Chevrolet Captiva gerek rakiplerinden uygun olan satış fiyatı, gerekse zengin donanımının etkisiyle satış listelerindeki yerini her geçen gün daha üst sıralara taşıdı ve son iki aydır sınıfının zirvesini zorlamaya başladı.Tasarımında diğer modellerden bir farkı bulunmayan beyaz renkli Captiva, bu yeni renk seçeneği ile çok daha elit görünüyor. Bunun dışında beyaz rengin getirdiği avantajla kiri de daha az belli eden Captiva 4635x1850x1775 mm olan boyutlarını da oldukça iyi saklıyor. Aslında sanki küçük bir SUV gibi algılanan Captiva’nın bu boyutları aracı park ederken daha iyi anlaşılıyor. Çünkü kompakt sınıftan bir aracın boşalttığı park yerine Captiva’nın park etmesi biraz stresli biriş halini alıyor. İç mekanında da diğer kardeşleri ile aynı çizgileri paylaşan yeni seride, dış renkle uyumlu olması için krem deri döşemelere yer verilmiş. Ancak kullanıcılar isterlerse siyah rengi de tercih edebiliyorlar.~Açıkçası oldukça şık görünen bu döşemeler açık renkleri nedeniyle kirlenmeye oldukça yatkınlar ve bu da uzun süreli kullanımlar için yanlış ancak elit bir iç mekan için doğru tercih olacaktır. Deri döşemeye eşlik eden ahşap kaplamanın da etkisiyle Captiva’nın iç mekanındaki kalite hissi yükseklere taşınıyor. Bu araçların da günümüzde arazide kullanımdan çok prestij için tercih edildiği düşünülürse Chevrolet’nin hazırladığı renk kombinasyonu oldukça başarılı. Sadece 2.0 litrelik dizel motorla ithal edilen Captiva 150 HP güce sahip. Gücünü yere 5 ileri oranlı otomatik şanzımanla aktaran araç fabrika verisi 12.2 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. 100 km sonunda da Captiva ortalama 8.7 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Aslında fabrika verilerine bakıldığında özellikle yakıt tüketim değerinin oldukça iddialı olduğu göze çarpıyor. Ancak sürüş izlenimlerimiz sırasında Captiva’nin tüketim değeri 10 litre sınırının altına hiç düşmedi. Üstelik biraz sıkışık trafikte bu değer rahatlıkla 12 litre sınırına ulaştı, hatta bazı durumlarda geçti bile. Oldukça başarılı yol tutuş özelliklerine sahip olan Captiva, izine de son derece sadık bir araç. Sahip olduğu yardımcı sistemler ile olası sapmalarda kısa sürede izine dönen otomobil, asfaltta da yüksek konfor sunuyor. Arazi özellikleri ise şartlar çok zorlanmadığı sürece beklentileri karşılama konusunda sorunsuz. İçeriden sürüş modu ve güç aktarımının ayarlanamadığı araçta tüm bu işlemler elektronik olarak gerçekleşiyor ve bu müdahaleleri araç kendisi yapıyor. Şehir içinde büyük kullanım kolaylığı sağlayan direksiyon sistemi yüksek hızlarda yeteri kadar sertleşmiyor.~SONUÇ
Sınıfında iddialı satış fiyatına rağmen yüksek standart donanım sunan Chevrolet Captiva, ürün gamına eklenen İnci Beyazı rengiyle bambaşka bir kimliğe bürünmüş. İç mekanında kullanılan açık renklerle de oldukça elit bir görünüme kavuşan Captiva, başarılı asfalt ve arazi özellikleri ile hedeflenen satış rakamlarına ulaşmakta kararlı görünüyor. Hissiz direksiyon sistemi sürüş keyfini tırpanlıyor. Ancak aracın fayda/maliyet oranının yüksekliği pazarda niye bu kadar çok tercih edildiğini gösteriyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.