Daha güçlü bir Macan

Alman spor otomobil markası Porsche’nin, Cayenne’den sonra, geçtiğimiz yıl SUV segmentine sunduğu ikinci model olan Macan’da, ürün gamı yeni versiyonlarla genişlemeye devam ediyor. Kısa süre önce ülkemizde pazara sunulan 2.0 lt benzinli motorlu (237 HP) Macan, hem küçük ama güçlü motoru, hem de en uygun fiyatlı Porsche modeli olma özelliğiyle ilgi çekmeye devam ediyor.

Macan’ın 2.0 lt’lik yeni motorunun yanı sıra Macan S (3.0 lt, 340 HP), Macan S Diesel (3.0 lt, 258 HP) ve Macan Turbo (3.6 lt, 400 HP) isimli, daha büyük motorlu versiyonları da bulunuyor. Şimdi ise Porsche, Macan S ile Macan Turbo arasında bölgeye, Macan GTS isimli yeni modelini konumluyor. Macan S’e göre 20 HP daha güçlü olan Macan GTS 3.0 lt’lik, V6 bi-turbo benzinli motorla donatılmış, 360 HP gücünde ve 500 Nm maksimum tork üretiyor. Ama GTS’in, Macan S’e göre tek farkı, artan gücü değil. Aracın dinamik ve karoser özelliklerinde de belirgin geliştirmeler yapılmış.

Porsche tarihindeki onuncu GTS (Gran Turismo Sport) modeli olan Macan GTS’de fren sistemi, bu gücü karşılayacak şekilde takviye edilmiş, PASM şasi (Porsche Aktif Süspansiyon Sistemi) ise Macan S’e göre 15 mm alçaltılmış. PASM ayarlanabilir süspansiyonun sportif ayarlarının yanı sıra, RS Spyder tasarımlı 20 inç çapındaki jantlar da sürüş dinamiğine olumlu katkıda bulunuyor. Yapılan tüm bu geliştirmelerin tek bir amacı var; yüksek sürüş keyfi sunan özel bir Macan modeli ortaya çıkarmak.

Motorda özellikle emiş manifoldu bölgesinde yapılan çalışmalar ve turbo basıncının 0,2 bar artırılarak 1,2 bara ulaşması sonucunda motor gücü 20 HP artmış ve 360 HP’ye ulaşılmış. Maksimum tork da 460 HP’den 500 Nm’ye ulaşmış. Bu maksimum torku 1450 d/d ile 5000 d/d arasındaki devir bandında yakalamak mümkün. Uzun bir devir bandı boyunca maksimum torka ulaşılabilmesi, sürüş keyfini artıran bir diğer unsur. Yüksek tork 7 ileri oranlı PDK şanzıman ve PTM (Porsche Traction Management) sayesinde, gerekli olduğunda dört tekerleğe birden aktarılıyor. Aslında normal kullanımlarda motor tarafından üretilen torkun tamamı PTM tarafından arka tekerleklere gönderiliyor. Ancak ihtiyaç halinde PTM, torkun yüzde 100’ünü ön tekerleklere de gönderebiliyor ya da torku ön ve arka tekerlekler arasında dağıtabiliyor. Bu arada ön lastik ebatlarının 265/45 R20, arka lastik ebatlarının ise 295/40 R20 olduğunu da belirtelim.

Sürüş izlenimleri
Macan GTS, güçlü V6 biturbo motoru ve PTM sistemi sayesinde 100 km/s hıza 5.2 sn’de ulaşıyor. Eğer otomobilde, opsiyonel olarak sunulan Sport Chrono paketi varsa, Launch Control sistemini devreye sokabilirsiniz. Bu durumda hızlanma değerinizi 0.2 sn aşağıya çekebilir ve 5.0 sn’de 100 km/s hıza rahatlıkla çıkabilirsiniz. Trafiğe kapatılmış alanda yaptığımız sürüşlerde Sport Chrono paketiyle donatılmış Macan GTS’le Launch Control sistemini deneme imkanı bulduk. Bir SUV’da, bir “roller-coaster”dan aniden aşağı kaydığınızda oluşan ivmeyi yakalamak ve içinizin gıcıklanmasını sağlayacak derecede hızlanabilmek ilginç bir duygu. Ayrıca 256 km/s maksimum hız da yine bir SUV için oldukça sıradışı bir değer. Macan, son sürate yakın hızlarda bile rüzgardan fazla etkilenmiyor, direksiyon sistemi stabilitesini yüksek hızda ve hızlı virajlarda da korumaya devam ediyor. PDK şanzıman hızlı ve sarsıntısız vites değiştiriyor. Tüm bu performansla birlikte ortalama yakıt tüketimi 9,2 lt/100 km. Bu verileri bir yana bıraksak da, bu sportif Macan’ın V6 motorundan ve dörtlü egzoz çıkışlarından yayılan melodiler bile sürücü mest etmeye yetiyor. Üstelik bir düğmeye basarak, bu senfoninin melodilerini iç mekana yansıtmak ve sesin şiddetini artırmak da mümkün. Tüm bu veriler, Macan GTS’in, spor otomobil performansı yakalayabilen bir SUV olduğunu ve asıl üretim amacına da böylece ulaştığını gösteriyor.

Teknik Veriler
Porsche Macan GTS

Motor: V6, bi-turbo, önde uzunlamasına; Motor hacmi: 2997 cc; Maks. güç: 360 HP-6000 d/d;
Maks. tork: 500 Nm-1650-4000 d/d; Maks. hız: 256 km/s; 0-100 km/s: 5.2 sn (Sport Chrono ile 5.0 sn);Hirant
Güç aktarımı: dört tekerlekten çekiş, 7 ileri otomatik şanzıman; Tüketim: 9,2 lt/100 km; CO2: 215 g/km.

SONUÇ
Hırant Kasapoğlu / ispanya

Porsche Macan’ın en güçlü versiyonlarından biri haline gelen ve Macan S ile Turbo arasında konumlanan yeni Macan GTS, 2016 yılında, sipariş üzerine Türkiye pazarına gelecek. Aracın başlangıç fiyatı ise 167.000 Euro olacak. Sport Chrono, PASM gibi sürüş yardımcılarına sahip olan Macan GTS, kompakt aile SUV’unda spor otomobil performansı arayan Porsche meraklılarını hedefleyecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.