Aile geleneğinin izinde

Hafif ticari araçlar konusunda
Türkiye önemli pazarlardan biri.
Bunun dışında ülkemiz, bu tip araçların
üretimi konusunda da öncü bir
ülke olarak da dikkat çekiyor. Pazar
bu kadar önemli olduğu için tüm
markalar pastadan pay almak için ellerinden
geleni yapıyor. Modeller yenileniyor
ya da yepyeni ürünler piyasaya
çıkıyor. Hafif ticari araç sınıfının
en önemli oyuncularından biri
olan Volkswagen Caddy, yenilenmesi
ile birlikte konumunu daha da güçlendirdi.

Özellikle görünüm konusunda
çok önemli gelişmeler var. Volkswagen
Grubu’nun diğer modellerine
uyguladığı yenileme çalışmasından
payına düşeni alan Caddy, hafif
ticari araç sınıfında yer almasına
rağmen, son derece karizmatik görünüyor.
Dinamik ve daha karakterli
görünmeye başlayan Caddy, sivri
burun yapısı tasarımı ile ön plana çıkıyor.
Genç olduğunu da haykıran
Caddy’nin sivri ve biraz agresif bakışlara
sahip olan yeni ön tasarımı
bizlerin de hoşuna giden bir detay
oldu. Bütününe bakıldığında profilde
biraz sade kalan tasarım, arka tarafa
doğru yine hareket kazanıyor.
Diğer VW araçlarından onu ayıran en
belirgin özellikse yüksek yapı oluyor.
Yüksek tavanı ve sürgülü arka kapıları
sayesinde iniş ve binişlerin çok
rahat olduğu aracın arka tarafındaki
sıradan görünümün önüne, krom
kaplı malzemelerle geçilmeye çalışılmış.

Büyük bagaj kapağı bu sınıfta yer
alan diğer araçlardaki gibi gibi
Caddy’de de bir problem kaynağı
olarak karşımıza çıkıyor.

Görünüm konusunda otomobillerle
çok rahat başa çıkabileceğini
düşündüğümüz Caddy’nin yaşam
alanı da bu başarıyı devam ettiriyor.
Konfor ve kalite seviyesinin biraz
daha yükseldiği yaşam alanında, binek
otomobil konforuna biraz daha
yaklaşılmış. Kolay kullanılan bir
kumanda topluluğuna ev sahipliği
yapan yaşam alanı, genişliğiyle de
beğenimizi kazandı. VW Grubu’nun
diğer araçları ile aynı dizaynın burada
da kullanılması onun otomobillerle
çok rahat başa çıkabilmesini
sağlayacak.

Yenileme motor seçeneklerinde de
ilerlemeler getirmiş. Test aracımızda
VW Grubu tarafından kullanılmaya
başlayan 1.6 lt’lik TDI dizel
motor araçta görev yapıyordu. 102
HP güç üreten motor bunu 4400
d/d’de kullanıma sunarken, 250
Nm’lik maksimum tork ise 1500 ile
2500 d/d aralığında kullanıma hazır
bekliyor. Yüksek torkun alt devirlerden
itibaren sürücünün emrinde
olması önemli bir artı. Hissedilen küçük
turbo boşluğu ise can sıkıcı bir
seviyeye ulaşmıyor. Bunda en önemli
rolü 7 ileri oranlı DSG şanzımanın
çalışma karakteri oynuyor. Değişimleri
hızlı ve sarsıntısız bir şekilde
gerçekleştiren bu çift kavramalı
şanzıman etkin rol oynuyor.

Sonuç

Caddy yenilenmesinin ardından elinde çok
daha fazla artı olan bir tabloyu tutmaya başladı.
Fiyat seçeneği açısından ortalamaları yakalayan
araç donanım listesi açısından baktığımızda
ise birçok rakibinin önüne zorlanmadan
geçiyor. Özellikle güvenlik ve konfor
donanımları son derece iyi. Görünümü ve kaliteli
olan yaşam alanı ile beğenimizi kazanan
Caddy, 102 HP üreten dizel motoru ve
DSG şanzımanı ile son derece çekici.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Aile geleneğinin izinde

Hafif ticari araçlar konusunda Türkiye önemli pazarlardan biri. Bunun dışında ülkemiz, bu tip araçların üretimi konusunda da öncü bir ülke olarak da dikkat çekiyor. Pazar bu kadar önemli olduğu için tüm markalar pastadan pay almak için ellerinden geleni yapıyor. Modeller yenileniyor ya da yepyeni ürünler piyasaya çıkıyor. Hafif ticari araç sınıfının en önemli oyuncularından biri olan Volkswagen Caddy, yenilenmesi ile birlikte konumunu daha da güçlendirdi.Caddy’nin van tipi ile 29 bin 983 TL’den başlayan fiyatları, kombi seçeneğinde ise 36 bin790 TL’den başlıyor. 1.6 lt 102 HP güç üreten dizel motor seçeneği ile satışa sunulan araçta manuel ve DSG şanzıman seçenekleri de bulunuyor. Trendline ve Comfortline adlı iki donanım paketi ile Türkiye yollarına çıkan Caddy, ESP ve yokuş kalkış destek sistemi gibi donanımları standartlar listesine alarak önemli bir atak yapmış durumda. Golf’ün teknolojilerini kullanarak geliştirilen Caddy, yılda ortalama 10 bin adetlik bir satış rakamına ulaşarak ülkemizde bu sınıfın en önemli oyuncularından biri oldu. Altı yıllık bir üretim sürecinin ardından yenilenen Caddy, bu yeni haliyle öncüsünün yakaladığı başarıları daha da ileriye götürme konusunda son derece kararlı. Özellikle görünüm konusunda çok önemli gelişmeler var.Volkswagen Grubu’nun diğer modellerine uyguladığı yenileme çalışmasından payına düşeni alan Caddy, hafif ticari araç sınıfında yer almasına rağmen, son derece karizmatik görünüyor. ~Dinamik ve daha karakterli görünmeye başlayan Caddy, sivri burun yapısı tasarımı ile önplana çıkıyor. Genç olduğunu da haykıran Caddy’nin sivri ve biraz agresif bakışlara sahip olan yeni ön tasarımı bizlerin de hoşuna giden bir detay oldu. Bütününe bakıldığında profilde biraz sade kalan tasarım, arka tarafa doğru yine hareket kazanıyor. Diğer VW araçlarından onu ayıran en belirgin özellikse yüksek yapı oluyor. Yüksek tavanı ve sürgülü arka kapıları sayesinde iniş ve binişlerin çok rahat olduğu aracın arka tarafındaki sıradan görünümün önüne, krom kaplı malzemelerle geçilmeye çalışılmış. Büyük bagaj kapağı bu sınıfta yer alan diğer araçlardaki gibi gibi Caddy’de de bir problem kaynağı olarak karşımıza çıkıyor. Dar bir alana park yapıldığında arka kapağı kullanarak yükleme yapmak zorlaşıyor. Bunun dışında büyük ve ağır olan bagaj kapağının kullanımı da zor. Bu durum, arka taraftaki devasa yükleme alanının pratikliğini biraz tırpanlıyor. Bize göre hafif ticari araçları yaratanların buna bir çözüm bulması gerekiyor. Bagajın iki parçalı olara kullanabiliyor olması ise eşyaların gizlenmesi açısından beğendiğimiz bir özellik oldu. Görünüm konusunda otomobillerle çok rahat başa çıkabileceğini düşündüğümüz Caddy’nin yaşam alanı da bu başarıyı devam ettiriyor. ~Konfor ve kalite seviyesinin biraz daha yükseldiği yaşam alanında, binek otomobil konforuna biraz daha yaklaşılmış. Kolay kullanılan bir kumanda topluluğuna ev sahipliği yapan yaşam alanı, genişliğiyle de beğenimizi kazandı. VW Grubu’nun diğer araçları ile aynı dizaynın burada da kullanılması onun otomobillerle çok rahat başa çıkabilmesini sağlayacak. Yaşam alanının karanlık yapısı ise açıkçası biraz iç karartıcı. Bu bölümde metal kaplamalar ya da farklı renk seçeneklerinin bulunması görsellik açısından daha iyi olacaktır. Müzik sisteminin kullanımı alışkanlık gerektirse de performansını beğendik. Havalandırma sistemi de başarılı bir performans sergiliyor. Önde olduğu kadar arka taraftada istenen sıcaklıklar rahat bir şekilde elde edilebiliyor. Koltukların kalitesi de otomobilleri aratmıyor. Görüş açıları konusunda da çok önemli bir sıkıntı bulunmuyor. Yaşam alanının sessizliği konusunda ilerlemeler elde edilmiş olsa da, gürültü seviyesi hala istenen seviyeye indirilmemiş gibi görünüyor. İç mekanda ticari araçlarda karşımıza çıkan kabin içi gürültüler ve rüzgar sesi nedeniyle sıkıntı yaşadık. Amplifikatör etkisi yaratan büyük bagaj gürültü kirliliği konusunda önemli bir etken olurken, süspansiyon sisteminden de vuruntu sesleri geliyor. İç mekanın şekillendirilmesi ve koltuk hareketlerini de beğendiğimizi notlarımız arasına eklemek istiyoruz. ~Yenileme motor seçeneklerinde de ilerlemeler getirmiş.Test aracımızda VW Grubu tarafından kullanılmaya başlayan1.6 lt’lik TDI dizel motor araçta görev yapıyordu. 102 HP güç üreten motor bunu 4400 d/d’de kullanıma sunarken, 250 Nm’lik maksimum tork ise 1500 ile 2500 d/d aralığında kullanıma hazır bekliyor. Yüksek torkun alt devirlerden itibaren sürücünün emrinde olması önemli bir artı. Hissedilen küçük turbo boşluğu ise can sıkıcı bir seviyeye ulaşmıyor. Bunda en önemli rolü 7 ileri oranlı DSG şanzımanın çalışma karakteri oynuyor. Değişimleri hızlı ve sarsıntısız bir şekilde gerçekleştiren bu çift kavramalı şanzıman performans ve özellikle de yakıt tüketimi konularında etkin rol oynuyor. DSG şanzıman ara hızlanmalar konusunda da başarılı. Tüketim sonuçlarına ve otomatik şanzımanın getirdiği artılara baktığımızda ekonomi açısından Caddy’nin göz doldurduğunu belirtmek isteriz. Otomatik şanzımanlı bir araç olmasına rağmen Caddy, performansı ile göz doldururken, yakıt tüketimi açısından da cimriler arasına adını zorlanmadan yazdırıyor. Yüksek hızlara ulaşmaya istekli bir yapıya sahip olan aracın nefesi beklediğimizden daha üst sınırlarda kesintiye uğradı. Sürüş sırasında Caddy, hızlı girilen virajlarda, özellikle de sert rüzgarların olduğu durumlarda, biraz tedirginlik yaşatıyor. ~Fakat bunun tehlikeli bir seviyeye ulaşması için limitlerin sonuna kadar zorlanması gerekiyor. Standart olarak sunulan ESP ile kontrolsüz önden kaymaların önüne geçilirken, süspansiyon sisteminin kalitesi artırılmış ve araç eskisine göre daha konforlu ve daha güvenli bir hale getirilmiş.

SONUÇ
Volkswagen Caddy yenilenmesinin ardından elinde çok daha fazla artı olan bir tabloyu tutmaya başladı. Fiyat seçeneği açısından ortalamaları yakalayan araç donanım listesi açısından baktığımızda ise birçok rakibinin önüne zorlanmadan geçiyor. Özellikle güvenlik ve konfor donanımları son derece iyi. Görünümü ve kaliteli olan yaşam alanı ile beğenimizi kazanan Caddy, 102 HP üreten dizel mo-toru ve DSG şanzımanı ile son derece çekici. Şanzıman onun en önemli silahlarından biri.

(+) Motor, ekonomi, görünüm, donanımlar, kalite ve güvenlik
(-) Yüksek yapı, mekanik sesler, rüzgar gürültüsü


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.