Artık “sırt çantalı Golf” değil

Avrupa pazarlarındaki satışı
ocak sonunda başlayacak olan
yeni Jetta, ABD’de ise geçtiğimiz
sonbahardan beri yollarda. Hem
de vergiler hariç 11 bin 500 Euro
fiyatla. Anavatanı Almanya’da ise
yeni Jetta için en azından 21 bin
Euro’yu gözden çıkarmak gerekecek.
Önce ABD’de 20 bin dolara
satılan Amerikalı Passat’ın
Avrupa’ya gelmeyeceği açıklanmıştı.
Şimdiyse sıra Jetta’da…
Ancak yükselen fiyatla ilgili olarak
VW’nin geçerli bir özrü var:
O fiyatlar daha basit olan Amerikalı
versiyon için geçerli. Yani
Avrupa versiyonu çok daha kaliteli
ve daha zengin teknolojik donanımlara
sahip.

Bunu kanıtlamak için VW, otomobilin
Avrupa versiyonunun
tanıtımını Nice’de gerçekleştirdi.
Aslına bakılırsa bu otomobil de
Amerika’da satılan kardeşi gibi
Puebla/Meksika’da üretiliyor. Tipik
VW yüzüne sahip olmasına
rağmen görsel olarak Golf’ten
bayağı farklılaşan otomobil için
rahatlıkla “Passat ve Phaeton’a
daha çok benziyor” yorumu yapılabilir.

Dar yapılı farların aşağı doğru
hafif eğimli olan üst kısımları,
yeni Jetta’nın yüzüne “kaşları
çatık” bir ifade katarken, tamponun
altındaki ızgaranın gülümseyen
bir ağıza benzeyen hatları
ise bu ifadeyi yumuşatıyor.
Ön farın alt kısmını enlemesine
bölen çıta ile VW ambleminin altında
bile ızgara kullanılmış olması,
aracın genel kalite hissini
artırıyor. Avrupa yollarında
ABD’ye göre daha hızlı araç kullanıldığı
düşünülerek aracın aynaları
da ABD’li versiyondan
farklı, yani daha aerodinamikbir tasarıma sahip.~

Yeni Jetta’nın iç mekanına geçtiğimizde
kısa süreli bir şaşkınlık
şokuna uğradık. Özellikle de
arka koltuklarda… Bu Amerikalı
kesinlikle çok büyümüş! 9 cm
artarak 4.64 m’ye uzayan boyu ve
7.3 cm artarak 2.65 m’ye uzayan
dingil mesafesiyle yeni Passat,
ikinci koltuk sırasında çok daha
fazla diz mesafesi sunuyor. Boyutlardaki
bu iyileşme sayesinde
Jetta, station arayanlar dışında
Passat’a gerek bırakmamış. İç
mekandaki genişliğin dışında
510 lt’lik bagajın da bunda etkisi
var. Bu saptamayı çok uzun
boylular için de yapabiliriz: Tavanın
coupelerdeki gibi arkaya
doğru alçalması sorun yaratabilir.

Sürüş özelliklerine bakıldığında
ise Jetta’nın, Passat ile neredeyse
aynı olduğunu söyleyebiliriz.
Sportif ağırlıklı genel ayarları
sayesinde yeni Jetta, Audi
A4’ün de bölgesine girmiş ve neredeyse
bir BMW 3 Serisi avcısı
olmuş durumda. Bu başarıyı sağlayan
karmaşık yapılı çok bağlantılı
arka aks (ABD versiyonunda
artık tam bir antika olan
küre biçimli eklemler kullanılıyor)
sayesinde otomobil, hem
çok iyi yol tutuyor, hem de her
türlü zemin darbesini asfaltı ütülercesine
emebiliyor. Direksiyon
ise biraz daha hassas olabilirmiş.
Otomobilin Avrupa fiyatlarını
yükselten diğer bir unsur olan
daha yüksek kalite seviyesini
hem gözünüzle görebiliyor, hem
de parmaklarınızla hissedebiliyorsunuz:
Kokpit ve çevresindeki
yumuşak dokunuşlu plastik yüzeylerin
kalitesi çok yüksek. Kalite
hissi aracın diğer aksamında
da daha yüksek. ~

Sürüş izlenimleri sırasında yeni
Jetta’nın 1.2 TSI ve 2.0 TDI motorlu
versiyonlarını kullanma fırsatı
bulduk. İki motor da etkili
performanslarıyla göz doldurdu.
Diğer bir seçenek de 1.6 TDI’dı.
Ne yazık ki VW, 105 HP’lik bu baz
dizelde 6. vites seçeneği sunmuyor.
Hatta 6. vites, tutumlu Blue-
Motion versiyonlarda bile yok.
BlueMotion teknolojisini VW, 1.2
TSI motorda sunuyor: Start-stop
otomatiği, düşük sürtünmeli lastikler
ve fren enerjisi geri kazanımı
ile bu teknoloji, 100 km’de
0.3 lt yakıt tasarrufu sağlıyor.
Ancak burada, 4.5 lt/100 km’lik
tüketimiyle standart TDI’ın bile
çok tasarruflu bir araç olduğunu
da hatırlatmak gerekiyor.

SONUÇ

Kalitesi, genişliği, ferahlığı ve kullanışlılığıyla
daha üst sınıftaki otomobillerin
seviyesini yakalayan yeni Jetta,
VW yetkililerinin de tanıtım sırasında
söyledikleri gibi “gelmiş geçmiş
en iyi Jetta.” Optimize edilen motorları
(güncel versiyonlara göre yüzde
20’ye varan oranlarda yakıt tasarrufu)
ve ileri teknolojileriyle de öne çıkan
otomobilde VW, uzun far asistanı
ve anahtarsız giriş sistemi gibi yenilikleri
de sunuyor. Diğer bir önemli
teknolojik yenilik ise, çarpışma sensörlerinde
yer alıyor. İvme sensörlerinin
dışında araçta, kazanın şiddetini,
çıkan çarpışma seslerini ölçerek algılayabilen
akustik sensörlere de yer
verilmiş. Bu sayede Jetta’nın güvenlik
sistemleri kendilerini kazanın şiddetine
göre ayarlayabiliyor. Yeni Jetta
ülkemizde, ikisi de 105 HP güce sahip
olan 1.2 TSI ve 1.6 TDI motorlarla satılıyor.
1.2 TSI motorlu Jetta’ların fiyatları
baz donanım Trendline’da 41
bin TL’den, Highline paketinde ise 48
bin TL’den başlıyor. 1.6 TDI’da 49 bin
100 Euro’dan (Trendline) başlayan
fiyatlar DSG opsiyonunun sunulduğu
Highline paketinde 59 bin 600 TL’ye
ulaşıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.