Avcı ormana daldı

Mazda3’ün en güçlü versiyonu
MPS 260 HP ile rakiplerinin önünde
yer alan bir güç sunuyor. Altyapının
bu güce cevap verip veremediğini
yazımızın ilerleyen bölümlerinde
bulacaksınız. Aracı asfalt üzerinde
neredeyse görünmez bir hale
getiren bu renk seçeneği ile Mazda3
MPS tam anlamıyla gizli bir güce dönüşüyor.

Motor kaputunun üzerini yırtmış
gibi görünen dev hava girişleri, çift
egzozu, spor salonundan yeni çıkmış
gibi görünen ve parlayan kasları,
çekik gözleri ve devasa aydınlatma
gruplarına arka tarafta biraz
abartılı gibi gördüğümüz bir spoyler
eşlik ediyor.

İç mekanda ise sportif ve sert bir
otomobile göre konforlu bir yaşam
alanı sunuluyor. Yolcularını iki sırada
da rahat ettiren MPS’in kokpiti ve
orta konsolu kullanışlı. Spor koltuklar,
alüminyum pedallar ve gösterge
panelinin tam kalbine yerleştirilen
dijital turbo besleme göstergesi
neyin içinde olduğunuzu unutmanızı
engelliyor.

Turbo beslemeyi sonuna kadar
kullanan bu dört silindirli motor
5500 d/d’de 260 HP güç üretiyor. 380
Nm’lik yüksek tork ise 3000 d/d’den
itibaren sürücünün emrinde. Altı
ileri oranlı ve kemikli vites geçişleri
ile beğeni kazanan manuel şanzıman
ise iyi bir işbirlikçi. Mazda3
MPS’nin son hızı 250 km/s olarak
açıklanıyor. Bu hıza ulaşmanın bir
hayal olmadığını açıkça haykıran
araç 0-100 km/s hızlanmasını ise 6.1
sn’de tamamlıyor.

Mazda3 MPS’nin ilk olarak bu
kadar yüksek güce cevap verebilmesi
için gövde sağlamlığı artırılmış. Ayrıca
yönlendirme kabiliyetinin yükselmesi
için elekrohidrolik güç destekli
bir direksiyon kullanılmış. Ancak
yüksek gücün ve torkun getirdiği
etkilerden otomobil tam olarak sıyrılamamış:
Özellikle ilk kalkışlarda
ön tekerlekler direksiyon komutlarını
dinlemek istemiyor. Birkaç
kullanımın ardından bu his gidiyor
ama çok ani olan hızlanmalar tedirginlik
yaşatıyor. Yönlendirme konusunda
ise araç beklenen keskinliği
veriyor.

Özel amortisör ayarları, büyük
fren diskleri ve modifiye edilmiş
helezonlar genel anlamda başarılı sonuçlar
veriyor. Ani yüklenen güç ön
tarafta bir anda tokat gibi patlığından
elektronik yardımcılar devreye giriyor.
Dikkatli bir şekilde yapılacak
kalkışlarsa her an uçuşa geçecek bir
F16 gibi bir izlenim uyandırıyor.
Yol tutuş konusunda gaz ya da fren
pedalına tokat atmadığınız sürece sorun
yok. Sık virajlar onun için uzun
bir otoyoldan farksız. Dizginlerini
kontrol altına aldığınız zamanlarda
Mazda3 MPS, 9.5-10.0 lt arasında tüketimlere
imza atıyor. Sert bir fren
pedalı ile kumanda edilen duruş sistemi
de keyif veriyor. Araçta çekiş
kontrolü ve ESP’nin yanında bir
elektronik diferansiyel kilidine de yer
verilmiş. Fakat tüm bu sistemler, ne
kadar başarılı çalışırsa çalışsınlar,
gerçek bir dört tekerlekten çekişin
yerini tutamıyor.

Sonuç

Zaten çok iyi görünen Mazda3, MPS versiyonu
ile tam bir avcıya dönüştü. Önde dev hava girişi,
arkada ise dev spoyleri ile avının üzerine
atılmaya hazırmış gibiduran Mazda3 MPS
tüm rakiplerinin önünde yer alabilecek güç
ve ataklık sunuyor. Patlamaya hazır bir
bomba gibi yaşanan kalkışlarla, asfaltın
üzerine lastiklerini geçiren MPS, sık ve dar
virajları otoyola dönüştürerek ağzların kulaklara
ulaştığı bir keyif sunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.