Başarı kanatlandırır

Eğer Aston Martin’in biri Seul
caddelerinde kaybolsa,
oradan Hyundai i-oniq gibi
bir şeye dönüşmüş olarak
çıkabilir: En iyi İngiliz geleneklerini
barındıran Koreli bir Shooting
Brake olarak…

Aslında Hyundai bu konuda çok
ciddi. Fotoğraf çekimleri için stüdyoda
buluştuğumuz Dizayn Şefi
Thomas Bürkle, kalktıkları atağı
şu sözlerle özetledi: “Karşınızdaki
konsept kısa vadede bazı dönüşümlerle
hayata geçirilebilir.” Peki
ama Koreli üretici gerçekten de bu
kadar cesur olabilir mi? Şu an kesin
olan tek şey, böyle bir Grand
Coupe’nin Hyundai’ye çok yakışacağı.

Tüm ev ödevlerini başarıyla
tamamlayan Hyundai’de sıra, artık
insanların ruhlarına da hitap etmeye
geldi. 4.43 m uzunluğundaki bu
lan Bürkle, fazla yerine az çizgi kullanmayı
tercih ettiklerini söylüyor.
i-oniq’in iç mekanının ilk yaratılma
evresinde tasarım ekibi çok
sayıda Yıldız Savaşları DVD’si seyretmiş
olabilir mi acaba? Havada
süzülen bir uydu, panoramik bir
monitör, direksiyonun havayastığındaki
3 boyutlu ekran, kullanılan
buz mavisi aydınlatma ve tümünün
hareketlerle kontrol edilebilmesi,
böyle düşünmemize neden oldu.

“Scotty, ışınla beni!” Diğer taraftan
otomobildeki özellikler uzak bir
galaksiden gelmiş değil. Çünkü el
hareketlerine tepki veren yüzeyler
tamamen yeni bir şey değil ama bakonsept
ise bunun için gerekli her
şeye sahip.

Örneğin orantıları harika, büyük
ızgara gerçekten heybetli görünüyor,
hemen üzerindeki kaput herhangi
bir geçiş izi olmadan ön cam
ve tavanla birleşiyor, tavan ise çok
kısa bir yataylığın ardından arkaya
doğru hızla alçalıyor. İnce yapılı
gövdede iki adet birbirine ters
yönde kas çıkıntısı, bunların arasındaysa
kelebek kanatlarını andıran
kapılar bulunuyor. Aslına bakılırsa
i-oniq’in böyle bir ayrıntıya
hiç de ihtiyacı yok. Diğer taraftan
bu kapılar asla hayata geçemeyecek,
yani sadece birer şov unsuru
olarak kalacak.

Dizayna bakıldığında minimalizmin
öne çıktığı, geçmişin aşırılıklarından
kaçınıldığı görülüyor. Eskiden
BMW’de de görev yapmış oşarılı
çalışma özellikleri gerçekten
şaşırtıcı. Hyundai’ye göre bu teknoloji
hemen seri üretime geçebilir.
Sadece bir konsept şovu olan motor
teknolojisi içinse aynı şeyi söyleyemiyoruz.
Yani kısaca değinip sonra
unutmak yeterli olur. Aracın 8 üniteden
oluşan 80 kWh’lık akü paketi
ön tarafta konumlandırılmış. Bu
da 120 km’lik elektrikli menzil anlamıya
geliyor.

Akü boşaldığında ise devreye,
menzil uzatıcı olarak 68 HP’lik 3
silindirli bir motor giriyor. Böylece
i-oniq 600 km toplam menzil sunabiliyor.
Hyundai şu sıralar yakıt
hücresi teknolojisine yoğunlaşmak
istediği için i-oniq, fuardan sonra
markanın müzesine doğru yola çıkacak.
Umarız orada tamamen unutulmaz
ya da en azından konseptinin
tamamı rafa kaldırılmaz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.