Başarı peşinde iki sıradışı tasarım

Mini…  Bu isim her zaman 4 tekerlekli bir şov makinesi anlamına gelmiştir. Yakından tanıyanların zihinlerinde Union-Jack boyalı tavanlar ve bu tavanın altındaki yatık konumlu direksiyonu kullanan cüretkar kızlar gelir. Gençlik, eğer paraları yeterse bir Mini satın almaya yeminlidir. Bu köklü İngiliz markayı çok iyi idare eden BMW, Mini’yi mükemmel bir şekilde yeniden hayata döndürdü, yeniden bir kült otomobili haline getirdi ve gerçekten hatırı sayılır satış rakamlarına imza atmayı başardı. Peki ama bu başarı Countryman’de de devam edecek mi? Çünkü Mini’nin bu dördüncü modeli, markanın sınırlarını zorlayan bir otomobil. Aslında küçültülmüş bir Qashqai olan yeni Nissan Juke da modaya uygun ve sınırları zorlayan bir araç olarak dikkat çekiyor. Ancak Polo formatındaki bu keyif makinesinin sıra dışı tasarımının, Qashqai’ın ağır başlı tasarımıyla uzaktan yakından ilgisi yok. Bu tasarımla ilgili birçok ilginç başlık atılmıştı ancak en güzeli, “çizim yaparken tasarımcılar herhalde sarhoştu” başlığı olmalı. Bu sıra dışı aracı neyin bu kadar ilginç yaptığını insan, direksiyona geçtiği anda anlayı veriyor: Kendinizi bu aracın içine bırakmıyor, zeminden 70 cm yüksekte duran koltuklara tırmanıyorsunuz. Aman tanrım, yüksek oturma pozisyonu öne doğru harika bir görüş sağlıyor. Arkada ise, alçalan tavan nedeniyle küçük bir boşluktan daha fazlası yok. Arka koltuklar ise Nissan’ın, Juke’u bir spor coupe olarak gördüğünü kanıtlıyor. Baş mesafesi çok kısıtlı. Aynı şey bagaj için de yeterli: 251 lt’lik hacim, tüm yolcular araçtayken bagajları römorka veya tavan bagajına yüklemeyi gerektiriyor. Mini ise orijinale daha yakın kalan bir araç.~ Örneğin tavanı dümdüz ilerliyor, arka camı ise dimdik iniyor. Bu sayede Mini, 350 lt ile VW Golf formatında bir bagaj hacmi sunabiliyor. Pratik olma rolünün, en yeni modaların ve sıra dışılığın temsilcisi olan bir otomobil tarafından oynanması gerçekten ilginç bir durum. Ancak boyutları, insanların aklında bazı sorular oluşmasına neden oluyor: 4.11 m’lik bir otomobil hala bir Mini olabilir mi? Peki ama neden büyümesin ya da olgunlaşamasın ki? Neticede sürücüler bunu seviyor, çünkü örneğin sürüş pozisyonu standart Mini’ye göre 10 cm daha yüksek.Countryman sürücüsü başarılı görüş sayesinde manevralarda daha rahat, ayrıca donanım listesi de (standart olan tasarruf teknolojilerinden pahalı iPhone entegrasyonuna kadar) oldukça kapsamlı. Boyutlarındaki hatırı sayılır büyümeye rağmen Countryman, kardeşlerinin canlılığını koruyan bir otomobil ve buna, testimize konuk olan 4 tekerlekten çekişli ALL 4 adlı versiyon da dahil. Çekişe katkıda bulunan arkadan itiş ve orta diferansiyelin varlığı otomobilin ağırlığını 1310kg’dan 1390 kg’a, tüketim rakamını ise 6.1 lt/100 km’den 6.7lt’ye çıkarıyor. Ancak bu farklılıklar, aşırı beslemeli motorun 184 HP’lik performansında hissedilir bir azalma yaşatmıyor. Elektrik destekli hidrolik direksiyon (EPS) sayesinde araç, virajları bir pergel hassasiyetiyle alıyor. Konfor seviyesi 4 tekerlekten çekişli bir SUV için şaşırtıcı derecede yüksek. Ayrıca tüm devirlerde geri planda kalan motor sesleri ise kulaklarınızı rahatlatıyor. Nissan Juke’ta da karmaşık yapılı 1.6 lt’lik bir motor görev yapıyor.~ Ancak Mini’den farklı olarak motorun ürettiği 190 HP’lik güç, test aracında sadece ön tekerleklere gönderiliyor. Neyseki ön süspansiyon, bu gücü hiç zorlanmadan yani asfaltta siyah izler bırakmadan yere aktarıyor. Bu nedenle süspansiyonu tasarlayan mühendisleri takdir etmek gerekiyor. Direksiyon hassasiyeti Mini’nin seviyesine ulaşamazken, mühendislerin SUV’ların sarsıntılı tarzından kaçınarak konfora daha fazla önem verdiği görülüyor. Tekna donanım paketli test aracının 22 bin 240 Euro’luk Almanya fiyatına gerçekten zengin bir donanım listesi dahil: 17 inçlik jantlar, navigasyon sistemi ve geri görüş kamerası. Aracın 4×4 versiyonu içinse Almanya’da 2 bin 900 Euro daha ödemek gerekiyor ancak bu rakam, CVT otomatik şanzımanı da içeriyor. Diğer taraftan fazladan güç aktarılan iki tekerlek ve otomatik şanzıman, 6.9 lt lt/100 km olarak açıklanan fabrika tüketim verisini 7.6 lt’ye yükseltiyor. Olsun, böyle sıradışı bir araçtan kim ağır başlılık veya tutumluluk bekler ki? Özellikle de çevrenizdeki herkes “hey, şu geçeni gördün mü” nidalarıyla dolaşırken…

İLK İZLENİMLER
Mini Countryman
Süspansiyon, direksiyon ve motorlar bağımlılık yaratıyor. Artık aile kullanıma uygun olması da bir avantaj. Bir de şu fiyatı olmasa. Ancak 4 tekerlekten çekişten vazgeçerseniz, 1.600 Euro tasarruf edebilirsiniz.

~Nissan Juke
Garip tasarımının tartışma konusu olacağı, yani insanları kutuplaştıracağı kesin. Yeni bir konsept için bu gerçekten çok cesur bir karar olmuş. Bunun dışında Juke, yeni bir model olarak kesinlikle başarılı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.