Çok otomobil, az stil Çekicilik nerede kaldı?

İnsanı neşelendiren sevimli gülüşler? Yok! Çekici arka tasarımlar? Yok! Sadece su aygırlarının gözlerini hatırlatan o hoş bakışları geride kalmış. Bir çokları gibi benimde sempatimi, hayranlığımı kazanan ayrıntıların çoğu yok olmuş. Tamam, dünyayı ele geçirmek için fedakarlık şart. Örneğin bu güne kadar Nissan Micra, sadece Japonya ve Avrupa’da satılıyordu. Yeni versiyondan ise tüm dünyayı fethetmesi bekleniyor. Önce Renault, Twingo’nun çekici ve sevimli hatlarını neredeyse ütüleyerek standart bir modele dönüştürmüştü. Şimdiyse sıra, Nissan’daki ikizi Micra’da. Geçmişin bu sevimlilik abidelerinin standartlaşması beni çok üzüyor. Renault’nun sevimli sevimli bakan o pörtlek gözlerine ne oldu? Micra’nın uğur böceklerini andıran sevimliliği nereye gitti? Tamam, tamamen yok olmadılar ama kesinlikle eskisi kadar etkileyici de değiller. Kişisellikleri, özgünlükleri, metropollerin tekdüze alışveriş merkezleri gibi kaybolup gitti. Burada bir atasözünün hakkını teslim etmem gerekiyor: Herkesi memnun etmek, hiç kimsenin başaramayacağı bir sanattır. Twingo’nun dönüşümü 3 yıl önce başladı. Pörtlek gözleri andıran farları, geniş bir gülümseme ifadesi veren ızgarası, rengarenk düğmeleri kaybolup gitti. Tüm bu güzellikler yok olurken, pratiklikten tamamen uzak olan kapı kolları ise aynen kaldı.~ Yani artık her şey çok sıkıcı. Neyse ki elektrikli sürgülü tavan ve büyük alışverişlerde çok işe yarayan bağımsız kaydırılabilen koltuklar Twingo’da hala var. Ancak Micra’daki gibi 4 kapı seçeneği hala sunulmuyor. Japon miniğinde ise hoş aksesuarların eksikliğini hissediyorum. Yani artık el çantamı, gizlendikleri yerden çıkardığım askılara asamıyorum. Artık çantam ön yolcu koltuğunda durmak zorunda. Navigasyon ekranı burada da yerini almış ve geçmişin sevimli tasarımını yok etmiş. Günümüzün global dünyasında oyuncaklara yer yok. Diğer taraftan bu iki minik otomobil de belirgin derecede olgunlaşmış, karizmatik öncülerine göre çok daha iyi, küçük sınıf otomobiller haline gelmiş. Neyse ki Micra, yolcularını hala sempatik ve aydınlık bir iç mekanla selamlıyor: Deri direksiyon, krem renkli döşeme kumaşları, iki renkli şık ön panel ve büyük ama ne yazık ki açılamayan bir cam tavan. Sürüşler ise ikisinde de keyifli. 75 HP’lik Fransız motoru, fazla gürültü çıkarmadan şehirde ilerlese de, 80 HP’lik Japon motoruna yetişemiyor.  Micra’nın yeni park yardımcısı ise tambir baş belası. Amatör, normal ve uzman olmak üzere üç seçenek sunan sistem, park sırasında yardım etmek yerine, sensörleriyle çevredeki park boşluklarının boyunu ölçüyor. Bunları bir kadın zaten yapabilir! Dizayn konusundaki eksikliklerini bu dünya otomobilleri, fiyatlarıyla dengeliyor.~ En azından Nissan için durum böyle: 10 bin 740 Euro’luk Almanya başlangıç fiyatı, yerini aldığı modelden yaklaşık 500 Euro daha ucuz. Bu rakam karşılığında otomobil, yolcularına bolca iç mekan, 5 adet kapı, ESP ve hidrolik direksiyonu standart olarak sunuyor. Twingo’nun 10 bin Euro’dan başlayan fiyatlı 75 HP’lik versiyonunda ise sadece 4 adet havayastığı varken, ESP bulunmuyor. İkisi de kesinlikle çok iyi ama stil ve özgünlükten ödün vermenizi gerektiren fiyatlar.

DEĞERLENDİRME
Nissan Micra

Yeni Micra artık şeker gibi değil. Ancak küçük bir bedel karşılığında gerçekten iyi bir otomobil sunuyor. Ayrıca görüntü de tek başına önemli değil. Arkaya doğru yükselen tavan arka tasarımı kabalaştırsa da üç kişi için yeterli iç mekan sağlıyor.

Renault Twingo
Küçük Fransız, geçmişteki çekiciliğini kaybederken, teknolojide çok önemli kazanımlar elde etti. Elektrikli camlar ve açılır tavan burada ödülü kazanmak için yeterli olmadı. Ayrıca 4 kapılı versiyon için 2013’e kadar beklemek gerekiyor.



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.