FORD’dan kompakt van atağı

Yeni VW Sharan, yeni Opel Meriva… Van sınıfı şu sıralar gerçekten hareketli. Durum böyle olunca Ford’un da bir şeyler yapması ve başarılı vanları Galaxy ve S-Max’i desteklemesi gerekiyordu. İşte bu nedenle Ford, bu iki büyük vanın altına, yıl sonunda iki yeni seçenek ekleyecek: Yeni C-Max ve 14 cm uzun ağabeyi Grand C-Max. İkiliye eğer sadece önden veya sadece arkadan bakarsanız, bire bir aynı model olduklarını düşünebilirsiniz. Gerçekten de aradaki farkı görebilmek için yandan bakmak gerekiyor: Küçük kardeş olan 4.38 m’lik C-Max’te 5 adet geleneksel kapı görev yapıyor. 4.52 m’lik uzunluğa ve 14 cm fazla dingil mesafesine sahip Grand C-Max’te iki adet sürgülü arka kapı kullanılıyor.  Her iki modelde yüksek bir yol konforu sunuyor. Ön taraftaki iç mekan genişliği olması gerektiği gibi, küçük göz ve ceplerin sayısı fazla ve tümü oldukça kullanışlı. İkilinin arka koltukları ise 3 yetişkin için tam olarak uygun değil.

Küçük C-Max eskiden olduğu gibi sportif kardeşi oynuyor
C-Max’in dar olan ortadaki koltuğu arkaya doğru katlanırken, dış taraftaki koltuklar ise diyagonal olarak hafifçe arka-içe doğru kaydırılabiliyor. Titanium paketinde opsiyonel olarak alınabilen bu koltuk formasyonu daha fazla diz ve dirsek mesafesi sağlıyor. Grand C-Max’te de kaydırılabilen arka koltuklar bulunurken, orta koltuk burada tamamen sökülebiliyor ve böylece en arkakısma geçiş imkanı da sağlanıyor. ~Burada yolcuları, iki adet bağımsız koltuk (opsiyonel) bekliyor. Eskiden olduğu gibi yeni C-Max de hızlı kullanımlara dinamik bir sürüş tarzıyla eşlik ediyor. Ancak süspansiyondaki yüksek konfor seviyesi tamamen yeni. Motorun canlılığı da aracın dinamizmine uyum sağlıyor. Eco-Boost ailesine ait 150 HP’lik benzinli motorda Ford, direkt benzin enjeksiyonu ve turbo beslemeye yer vermiş. Özellikle turbonun varlığı, etkileyici kalkışlar sağlıyor. Otoyol kullanımlarında bile akustik olarak geri planda kalması ise iç mekandaki konfor seviyesini destekleyen bir unsur. Benzer bir özelliğe büyük kardeş Grand C-Max de sahip. Ancak büyük yapısına uygun olarak biraz daha ağır kanlı olması nedeniyle Grand C-Max, virajlarda kardeşi kadar canlı olamıyor. Diğer taraftan Grand C-Max’in süspansiyonu daha konforlu. Dizel ailesinin üst motor seçeneği olan 163 HP’lik makine, homojen güç dağılımı ve 340 Nm’lik torkuyla aracın bu tarzına çok iyi uyum sağlıyor.  Bunlara bir de çift debriyajlı şanzıman opsiyonu eklendiğinde Grand C-Max, uzun yolculuklar için en iyi vanlardan biri haline geliyor.

~SONUÇ
C-Max, Ford’un akıllı fikirlerinden biriydi. 820 bin adetli satış rakamı da bunu kanıtlıyor. C-Max iç mekan konsepti tanıdık olmasına rağmen birçok şeyi daha iyi yapıyor. Örneğin motorları daha sessiz, daha güçlü ve daha tutumlu. Bunun dışında yeni C-Max, artan dinamizmi artan konforla harmanlamış. Grand C-Max de iyi bir tamamlayıcı model: Kardeşi kadar canlı olmasa da iç mekanı daha geniş ve kullanım olanakları daha zengin. Ancak ikisi de hatasız değil. Ne C-Max eksiksiz bir 5 koltuklu, ne de Grand C-Max eksiksiz bir 7 koltuklu van olabiliyor. Çünkü orta koltukları bunun için çok dar.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.