Güçlü bir atlet gibi

Konsept otomobiller
bizlere gelecekten
haber veren özellikleri
ile ön plana çıkıyor.
Peugeot’nun konsept
modellerinden olan
HX1 de bunlardan biri.

Heyecan ve işlevsellik
özelliklerini bir araya
getirerek konsept modellerini
ortaya koymaya
başlayan Peugeot, son
olarak HX1 adını verdiği
araçla karşımıza çıktı.
Altı kişiye kadar yolculuk
yapılmasına imkan
tanıyan bu konsept, bir
yandan da yüksek performans
ve iyi bir sürüş
deneyimi sunmayı vaat
ediyor. HX1, plug-in teknolojili
HYbrid4 motor
seçeneği, geliştirilmiş
aerodinamik yapısı, akıcı
ve alçak tek hacimli
gövde mimarisi ile adaptasyonu
ile dikkat çekerken,
bu aracın perdesi
2011 Frankfurt Otomobil
Fuarı’nda açılacak.

4954 mm uzunluğundaki
HX1 tek hacimli
gövde yapısı alçak (1373
mm) ve geniş (1990 mm)
olacak şekilde tasarlandı.
Yarı kelebek kanadı
şeklinde dört adet ters
açılan kapı, HX1’in iç
mekanına kolay erişim
sağlayacak şekilde tasarlanmış.
İç kabin son sıradaki
iki yolcuya maksimum
konfor ve ilk sırada
oturan sürücü ve yolcuya
da maksimum heyecan
sağlayacak şekilde yapılandırılmış.

Tasarımcılar aracın
aerodinamik yapısı
üzerinde çok ileri
bir çalışma yapmışlar.
Araç durur haldeyken ve
düşük hızlarda HX1’in
tasarımı yekpare bir görüntü
sergiliyor olsa da,
hava akımını optimize
etmek ve aracın çevre
performansını artırmak
için bir takım hareketli
parçalar aracın gövde
yapısına adapte edilmiş.
Türbin şeklinde tasarlanan
yedi jant kanatçığı,
düz bir disk yüzeyi elde
edecek şekilde açılıyor.
Aynı zamanda, bagaj kapağı
üstünde yer alan bir
spoyler ile iki yan kanatçık
100 km/s üzerinde
de açılıyor.

Bu konsept model
HYbrid4 motor teknolojisi
ile Peugeot gamında
ilk kez dünyanın ilk
dizel hibrid aracı 3008
HYbrid4 modelinde görülen
ve aynı zamanda
508 RXH modelinde
kullanılacak yenilikçi
bir mekanik mimariyi
içeriyor.

HYbrid4’ün basit ve
zekice bir çalışma prensibi
bulunuyor. Önde (ön
tekerlekleri tahrik eden)
bir içten yanmalı termik
motor ile arkada (arka
tekerlekleri tahrik eden)
bir elektrikli motordan
oluşan bu teknoloji, her
iki motor çalıştığında,
dört tekerlekten çekiş
sağlıyor ve zorlu zemin
koşullarında tutunmayı
ve sürüş güvenliğini
artırıyor.

HX1’in motor kaputu
altında, 6 ileri otomatik
şanzıman ile eşleşen ve
204 HP güç üreten 2.2
lt HDi motor yer alıyor.
Bu motor 508 serisinin
zirvesindeki GT versiyonunda
da kullanılıyor. 95
HP gücündeki elektrik
motoru ile birleştiğinde,
bu güç ünitesi 299
HP’lik bir güç potansiyeli
sunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.