Güçlü, karakterli ve çok iddialı

İyileştirilmiş sürüş özellikleri,
4×4 sistemi, güçlü dizel motoru,
otomatik şanzımanı ve yüksek donanım
seviyesi ile Qashqai, bu hafta
en iyi haliyle karşımıza çıktı.

Otomobil konforunu yüksek bir
araçta sunmayı başaran Qashqai’de
4×4 sistemi sadece 2.0 lt’lik dCi dizel
motor ile satın alınabiliyor. All
mode adlı 4×4 sistemi vites kolunun
arkasına konumlandırılmış gösterişli
bir kumanda elemanı ile manuel olarak
ayarlanabiliyor. Bu kumandadan
yapılacak olan seçimlerle araç istendiğinde
iki tekerlekten çekiş olarak
kullanılabilirken, otomatik mod
ya da sürekli dört tekerlekten çekiş
sistemi devreye alınabiliyor. Zeminde
yaşanan farklılaşmalar sırasında
hemen devreye giren dört tekerlekten
çekiş sistemi, önemli bir
güvenlik sağlıyor.

Asfalt üzerinde hızlı girilen virajlarda
izini bırakmaya hiç niyetli görünmeyen
Qashqai’nin, önden çekişli
versiyonunda yaşanan salınımlar
bu sistemde görülmüyor. Arazi üzerinde
de Nissan’ın tecrübesini kullanan
Qashqai bu sürüşlerde de bu
kombinasyonla güven veriyor. Manuel
kullanıma da izin veren otomatik
şanzımanın sürüş keyfini törpülememesi
olumlu bir özellik. Sadece
ani hızlanma ihtiyaçlarında biraz
yavaş kalan otomatik şanzıman,
sarsıntısız vites geçişleri ile beğeni
topluyor. Motorun ürettiği 150 HP’lik
güçse kesinlikle yeterli. Zaman zaman
alt devirlerde yaşanan turbo
boşluğu göze çarpıyor olsa da bu çok
uzun bir süre almıyor. Tüketim sonucu
da son derece başarılı: 7.8
lt/100 km.

Direksiyon sisteminin verdiği tepkiler
iyi ve netlik konusunda beklentileri
karşılıyor. Makyajla birlikte
elden geçirilen süspansiyon da eskisine
göre çok iyi. Güvenlik ve
konfor beklentilerini çok rahat karşılayan
süspansiyon, yol tutuş konusunda
da Qashqai’nin elini güçlendirmiş.
Testler sırasında ilk kalkışlar
anında biraz tedirginlik yaşadık:
Şanzımanın bekleme yapması
ile birlikte motordan gelen ani güç
patlaması, ilk kalkışlar sırasında
zorluk yaşatabiliyor. Özellikle iki
tekerlekten çekiş modu tercih edildiğinde
bu durum daha fazla hissediliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi
devreye girdiğinde de bu durum
tam olarak yok olmuyor ama 2 tekerlekten
çekişteki kadar tedirginlik
de yaşatmıyor. Fren performansı
ile de göz dolduran Qashqai, özellikle
ani duruşlar sırasındaki stabil
yapısı ile tam not almayı başardı. Asfalt
üzerinde izinin dışına çıkmayan
Qashqai, duruş sırasında gövdesine
tam manası ile sahip çıkıyor.

Görünüm ve iç mekan konularına
çok fazla değinmedik. Makyajla birlikte
artık daha asi ve daha kaliteli
görünen Qashqai’nin yaşam alanı da
göz dolduruyor. Açılır tavansa bu
aracın en sevdiğimiz yaşam özelliklerinden
birisini oluşturuyor.

Sonuç

Nissan Qashqai bu haliyle çok ama çok iddialı.
Sürüş karakteri, tüketimi, performansı, yol
tepkileri, tüketim gibi detayları neredeyse
tam puanları alıyor. Görünümü ile zaten
dikkat çeken bir araç olan Qashqai’ın iç mekan
özellikleri de sorunsuz diyebileceğimiz
kadar iyi. Güvenlik, konfor, donanım gibi özellikleri
ile de göz dolduran Qashqai’ın bu en
yüksek kombinasyonla ortaya çıkan satış fiyatı
da biraz yüksek gibi görünüyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Güçlü, karakterli ve çok iddialı

Her ne kadar ismi zor söyleniyor olsa bile bu araç birçok insanın favorisi konumunda. Telaffuz konusunda yaşanan sıkıntılar biraz fazla ama bu kiminum urunda? Açıkçası bu araç, birçok otomobil üreticisinin, ürün gamında yer vermek isteyeceği türden. Nefes kesici bir görünümü, ayrıcalıklı bir iç mekanı ya da muhteşem bir performansı olmadan bunu başarması ise çok ilginç. Geçirdiği makyaj operasyonu ile iddiasını bir adım daha yukarıya taşıyan ve kompakt crossover ya da kompakt  SUV olarak adlandırabileceğimiz bu aracın en önemli kozu 45 binTL’den başlayan fiyat etiketi. Yani standart bir kompakt otomobille hemen hemen aynı olan bu başlangıç fiyatı, onun bu kadar iddialı olmasının en önemli nedeni. Bizlerse bu hafta Qashqai’nin en donanımlı ve en iddialı versiyonunu test ettik. Dört tekerlekten çekiş sistemi, artırılmış sürüş özellikleri, güçlü dizel motoru, otomatik şanzımanı ve yüksek donanım seviyesiile Qashqai en iyi haliyle karşımıza çıktı. Elbette 1.6 lt benzinli ya da 1.5 lt dCi dizel motor seçeneklerinin görev yaptığı araçlar da beklentileri çok rahat karşılıyor ama en yüksek kombinasyonla Qashqai çok ama çok iddialı. Elbette sahip olduğu özellikleri kadar, bu haliyle Qashqai ülkemizde satılan en pahalı halini de almış oluyor. Tekna Pack donanım paketiyle 77 bin 990 TL olan etiket, Platinum adı verilen donanım paketiyle ise 82 bin 990 TL’ye yükseliyor. Bu fiyat etiketine ulaşıldığı zaman rakiplerinin sayısının da bir hayli yükseldiğini unutmamak gerekiyor.Yani bu fiyata Volkswagen Tiguan başta olmak üzere bu sınıftaki birçok araca yetişmek mümkün olabiliyor. Bu nedenle bu özelliklerle Qashqai’nin şansının çok yüksek olmayacağını tahmin ediyoruz.~ Elbette satış rakamları bizi yanıltabilir ama etiket açısından bakıldığında Qashqai’ın bu hali için çok yüksek bir bedel ödemek gerekiyor. Binek otomobil konforunu yüksek bir araçta sunmayı başaran Qashqai’ın dört tekerlekten çekiş versiyonu sadece 2.0 lt’lik dCi dizel motor ile birlikte satın alınabiliyor. Bu nedenle testimize, Qashqai’ın sürüş karakterinden söz ederek başlamak istiyoruz. All mode 4×4 sistemi vites kolunun arkasına konumlandırılmış ve gösterişli görünen bir kumanda elemanı ile manuel olarak ayarlanabiliyor. Bu kumandadan yapılacak olan seçimlerle araç istendiğinde iki tekerlekten çekiş olarak kullanılabilirken, otomatik mod ya da sürekli dört tekerlekten çekişsistemi devreye alınabiliyor. İki tekerlekten çekiş sistemi kullanıldığında da son derece güvenli bir araç olan Qashqai’ın otomatik modda en iyi performansını gözler önüne serdiğini söylemek isteriz. Zeminde yaşanan farklılaşmalar sırasında hemen devreye giren dört tekerlekten çekiş sistemi, önemli bir güvenlik sağlıyor. Bunun sürücü tarafından bir panik yaşanmayacak şekilde hızlı devreye giriyor olması bizim beğenimizi kazandı. Elbette beğenimizi kazanan bir başka özellik 4×4 sisteminin sadece otomatik olarak değil de, manuel olarak da devreye alınabilmesi oldu. Asfalt üzerinde hızlı girilen virajlarda izini bırakmaya hiç niyetli görünmeyen Qashqai’nin, önden çekişli versiyonunda yaşanan salınımların bu sistem yardımıyla önüne geçebilmek mümkün. Arazi üzerinde de Nissan’ın tecrübesini kullanan Qashqai bu sürüşlerde de bu kombinasyonla güven veriyor. ~Manuel kullanımlara da izin veren otomatik şanzımanın sürüş keyfini törpülememesi olumlu bir özellik, bu şanzıman aksine kullanım keyfini artıyor. Gerek manuel gerekse otomatik olarak yaptığımız kullanımlar sırasında şanzımanın performansını beğendik. Sadece ani hızlanma ihtiyaçlarında biraz yavaş kalan otomatik şanzıman, sarsıntısız vites geçişleri ile beğeni topluyor. Motorun verimliliğini de artıran şanzıman aynı zamanda yaptığı vaktinde vites değişiklikleri sayesinde mekanik gürültülerin de önüne başarıyla geçiyor. Manuel kullanımlar sırasında da vites geçişleri sarsıntısız gerçekleşiyor. Motorun ürettiği 150 HP’lik güçse bu tip bir araç için kesinlikle yeterli. İddialı hızlanma değerlerine imza atılmasına imkan tanıyan 2.0 lt’lik dCi dizel motorun yüksek hızlara çıkma isteğide yüksek. Zaman zaman alt devirlerde yaşanan turbo boşluğu göze çarpıyor olsa bile, bu çok uzun bir süre almıyor. Esneklik değerleri ile de beğenimizi kazanan aracın performansı herkes tarafından beğenilecektir. Elbette sevilen sürüş karakteri ile birlikte Qashqai’ın son derece iddialı bir araç olduğunu yine tekrarlamak isteriz. Güçlü dizel motor ve iyi çalışan otomatik şanzımanla birlikte ortaya çıkan ve karma yol şartlarında gerçekleştirdiğimiz tüketim sonucu da son derece başarılı. 7.8lt’lik yakıt tüketimi son derece iyi bir rakam ve Qashqai’ın tüketim açısından cep dostu olduğunu da kanıtlıyor. Direksiyon sisteminin verdiği tepkiler de iyi. Şehir içi ya da hızlı otoyol sürüşlerinde büyük bir problem yaratmayan sistem, netlik konusunda da beklentileri karşılıyor. Ama direksiyon simidinin üzerindeki karmaşık yapı ve kumanda kalabalığı geçtiğimiz testlerde olduğu gibi yine hoşumuza gitmedi.~ Üç kollu simidin yapısı başarılı ama kumanda elemanları ile birlikte iyice şişkin görünen direksiyon göbeği sürüş sırasında sıkıntı yaşatıyor. Sürücünün elini kolunu nereye koyacağını şaşırmasına bile neden olabiliyor. Makyaj operasyonu ile birlikte elden geçirilen süspansiyon sistemi de eskisine göre çok iyi. Sürüş sisteminin de getirdiği artı özellik sayesinde süspansiyon sisteminin çalışma karakteri çok hoşumuza gitti. Güvenlik ve konfor beklentilerini çok rahat karşılayan süspansiyon sistemi, yol tutuş konusundada Qashqai’nin elini hiç şüphesiz çok fazla güçlendirmiş. Kullanım sırasında ilk kalkışlaranında biraz tedirginlik yaşadık. Söylediğimiz gibi şanzımanın bekleme yapması ile birlikte motordan gelen ani güç patlaması ilk kalkışlar sırasında zorluk yaşatabiliyor. Özellikle iki tekerlekten çekiş modu seçildiğinde bu durum biraz daha fazla hissediliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi devreye girdiğindede bu durum tam olarak yok olmuyor ama bu kadar tedirginlikde yaşatmıyor. Fren performansı ile de göz dolduran Qashqai, özellikle ani duruşlar sırasındaki stabil yapısı ile bizden tam notalmayı başardı. Asfalt üzerinde bıraktığı lastik izinin dışına çıkmayan Qashqai, duruş sırasında gövdesine tam manası ile sahip çıkıyor. Görünüm ve iç mekan konusuna ise çok fazla değinmedik. Makyaj operasyonu ile birlikte artık daha asi ve daha kaliteli görünmeye başlayan Qashqai’ın alanı da göz dolduran detaylara sahip. Açılır tavansa bu aracın en sevdiğimiz yaşam özelliklerinden birisini oluşturuyor. Bu tip bir sistemle birlikte ferahlık üst seviyeye çıkıyor. ~SONUÇ
Nissan Qashqai bu haliyle çok ama çok iddialı. Sürüş karakteri, tüketimi, performansı, yol tepkileri, tüketim gibi detayları neredeyse tam puanları alıyor. Görünümü ile zaten dikkat çeken bir araç olan Qashqai’ın iç mekan özellikleri de sorunsuz diyebileceğimiz kadar iyi. Güvenlik, konfor, donanım gibi özellikleri ile de göz dolduran Qashqai’ın bu en yüksek kombinasyonla ortaya çıkan satış fiyatı da biraz yüksek gibi görünüyor.

(+) Görünüm, iç mekan, tüketim, motor, sürüş, fren
(-) Direksiyon simidi, koltuklar, fiyat, arka görüş


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.