Güçlü motoru beğendik

Fiat’ın sevilen küçük ticari aracı
Fiorino hafif çaplı bir makyaj operasyonundan
geçirildi. Araçtaki en
çarpıcı yenilik ise 95 HP güç üreten
dizel motor seçeneğine kavuşmuş olması.
Yeni motorla ilgili merak ettiğimiz
en önemli konu, alt devirlerdeki
performanstı. yaşanan performans
oldu.

Yeni dizel motor 4000 d/d’de 95
HP güç ve 1500 d/d’de 200 Nm tork
üretiyor. Devir bandının aşağıya çekilmesiyle
turbo boşluğu sıkıntısı
azalmış. Devir saatinde 1000 d/d’yi
gördüğünüz andan itibaren ayağınızın
altında patlamaya hazır bir turbo
olduğunu hissediyorsunuz. Tamam,
bir yarışçının içinde değiliz,
ama turbonun kullanıma girmesi ile
birlikte Fiorino önemli bir ataklığa
kavuşuyor. Artan performansa rağmen
tüketimin iyi olması da beğenilen
bir gelişme oldu.

Yaptığımız ölçümlerde 4.3 lt/100
km’lik fabrika verisine çok yaklaşamadık
ama elde ettiğimiz sonuç
performansta olduğu gibi, bu yönde
de bir beğeni kazanacak.

Önceki versiyonda en önemli eleştirileri
alan yüklü rampa çıkış sorunu
yeni motorun getirdiği artı güç ile
ortadan kalkmış gibi görünüyor.
Yüksek hızlara çıkma isteği de oldukça
yüksek. 5 ileri manuel şanzımanın
ise daha düşük bir tüketim
için 6 ileri oranlı bir şanzımanla değiştirilme
zamanı gelmiş. 6 ileri
oranlı bir manuel şanzıman seçeneği
olsa hızlı otoyol kullanımlarında
motorun devir sesi de azalabilir.
Yüksek yapısı nedeniyle sert rüzgarlardan
biraz fazla etkilenen Fiorino,
hızlı viraj girişlerinde de denge
problemi yaşıyor. Arkada kullanılan
yarı bağımsız aks, helezon
yay ve amortisörler, arka tarafta
oturan yolcuların biraz fazla sarsılmasına
neden oluyor. Aile kullanımı
için de uygun olan Fiorino, yüksek
tavanı ve geniş yaşam alanı ile
keyif veriyor. Yükleme kapasitesinin
yüksekliği de pratikliği artırıyor.

Sadece “Emotion” donanım seviyesinde
tercih edilebilen 1.3 litre 95
HP’lik yeni dizel motor, aynı zamanda
standart olarak Start&Stop
sistemiyle birlikte sunuluyor. Aracın
dışında bir değişiklik yapılmazken
yaşam alanında elden geçirmelerin
olduğu fark ediliyor. Fiat’ın diğer
araçlarında da kullandığı navigasyon
hazırlığı bu araçta da yer alıyor.
Orta konsolun en üzerinde yer alan
panele istendiği zaman navigasyon
sistemi rahatlıkla eklenip, istendiğinde
de yerinden çıkarılabiliyor. Yaşam
alanının renkleri yenilenirken,
gri kombinasyonlu yeni iç mekan
koltuk döşemeleri ve gösterge panelinde
Yeni Fiat Doblo ile uyumlu
nitelikte grafiklere sahip değişiklikler
dikkat çekiyor. “Füzyon Moru” ve
“Rio Kırmızısı” gibi yeni gövde renklerine
de sahip olan araç, Combi versiyonlarında
tamponları gövde rengiyle
boyanmış haliyle müşterilerin
beğenisine sunuluyor.

Sonuç

95 HP’lik yeni turbo dizel motor, makyajlanan
Fiorino’nun en önemli artılarından. Yaşam
alanında küçük ama etkili değişimler yapılan
Fiorino bu motorla performans eksikliklerini
gideriyor. Alt devirlerdeki turbo
boşluğu önemli ölçüde giderilirken yüklü kullanım
ve rampa çıkışlarında da Fiorino’nun
eskisine göre çok daha iyi olduğunu belirtelim.
Üstelik artan performansa rağmen yakıt
tüketimi açısından önemli bir değişim yok.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Güçlü motoru beğendik

Fiat’ın sevilen küçük ticari aracı Fiorino hafif çaplı bir makyaj operasyonundan geçirildi. Nokta atışı olarak adlandırılan yeniliklere sahip olan Fiorino’nun en çarpıcı yeniliği ise 95 HP güç üreten dizel motor seçeneğine kavuşmuş olması. Daha önce 75 HP güç üreten 1.3lt’lik Multijet motoru ile karşımıza çıkan Fiorino geçirdiği makyaj operasyonu ile aynı hacimli motorun 95 HP güç üreten versiyonu ile testimize konuk oldu. 1.3 lt hacimli turbo motorun 95 HP güç üreten versiyonu ile testimize konuk olduğu daha ilk anda merak ettiğimiz en önemli konu, alt devirlerde yaşanan performans oldu. Daha önceden 1750 d/d’den itibaren 190 Nm tork üreten dizel motor, aynı zamanda 4000 d/d’de 75 HP’lik gücü kullanıma sunuyordu. Aslında bu, motorun sunduğu performansta alt devirlerde yaşanan performans sıkıntısının dışında önemli bir sorun yaşatmıyordu. Aracın kalbini oluşturan yeni dizel motorsa 4000 d/d’de bu kez 95 HP güç üretirken, 1500 d/d’de ise 200 Nm tork üretiyor. Devir bandının daha aşağıya çekilmesi nedeniyle turbo boşluğunun olduğu durumlarda yaşanan sıkıntının daha aza indirgenmiş olabileceğini düşünüyorduk ve yol performansı tam da düşündüğümüz gibi oldu. 95 HP’lik turbo dizel motoru kaputunun altına alan Fiorino’nun alt devirlerde yaşanan performans eksikliği tam olarak tedavi edilmemiş olsa bile, büyük oranda giderilmiş durumda. ~Devir saatinde 1000 d/d’yi gördüğünüz andan itibaren ayağınızın altında patlamaya hazır bir turbo olduğunu hissediyorsunuz. Elbette burada söz ettiğimiz yüksek bir turbo patlaması değil. Bir yarışçının içinde değiliz, bunu hepimiz biliyoruz. Ama durum ne olursa olsun turbonun kullanıma girmesi ile birlikte Fiorino çok önemli bir ataklığa kavuşuyor ve performansı geride bıraktığınız her devirde daha fazla keyif veriyor. Aracı üst devir bandında kullandığınız zaman karşılaşacağınız performansı çok seveceğinizi düşünüyoruz. Daha fazla performans ve bunun yanında yine iyi bir tüketim değerinin ortaya çıktığı araçta kullanılan değişken türbin geometrisine sahip 1.3 litre 95 HP’lik dizel motor, fabrika verilerine göre 100 km’de 4.3 lt’lik yakıtla yetinebiliyor. Yaptığımız ölçümlerde bu değere çok yaklaşamadık ama elde ettiğimiz sonuç yakıt ekonomisi açısından performansta olduğu gibi, bu yönde de bir beğeni kazanacak. Bu motorla yaptığımız sürüşlerde aynı zamanda yüklü kullanımlarda ortaya çıkan performansı da sevdiğimizi belirtelim. Daha önceki versiyonda en önemli eleştirileri alan yüklü ve rampa çıkış kullanımları, yeni motorun getirdiği artı güç ile ortadan kalkmış gibi görünüyor.Yüksek hızlara çıkma isteği de oldukça yüksek. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motorun biraz daha ekonomik tüketim değerlerine imza atabilmesi için bize göre 6 ileri oranlı bir manuel şanzımanın kullanılma zamanı gelmiş.~ Performansı bizden rahatlıkla geçer notu alan Fiorino aynı zamanda bu güçlü motorla eskisine göre biraz daha sessiz bir karaktere büründü. Ancak 6 ileri oranlı bir manuel şanzıman seçeneği olsa hızlı otoyol kullanımlarında mo-torun çevirdiği devir sesinin biraz daha azaltılması da mümkünolabilir. Sürüş karakteri açısın-dan yüksek yapısı nedeniyle sert rüzgarlardan biraz fazla etkilenen Fiorino, hızlı viraj girişlerinde de denge problemi yaşıyor. Bu aracı küçük sınıf bir ticari araç olarak görmek ve ona göre kullanmak gerektiğini unutmamak gerekiyor. Süspansiyon sisteminde önde bağımsız tip MacPherson, arkada ise yarı bağımsız aks, helezon yay ve amortisör kullanılıyor. Bu sistem arka tarafta oturan yolcuların biraz fazla sarsılmasına neden olmasının dışında önemli bir sorun yaşatmıyor. Aile kullanımları için son derece uygun olan Fiorino, yüksek tavanı ve geniş yaşam alanı ile keyif veriyor. Yükleme kapasitesinin de son derece iyi olması onu hem aile hayatının, hem de ticari yaşamın aranan modellerinden biri yapmaya yetip de artıyor bile. Sadece “Emotion” donanım seviyesinde tercih edilebilen 1.3 litre 95 HP’lik yeni dizel motor, aynı zamanda standart olarak Start&Stop sistemiyle birlikte sunuluyor. Aracın dışında bir değişiklik yapılmazken yaşam alanında elden geçirmelerin olduğu fark ediliyor. ~Fiat’ın diğer araçlarında da kullandığı navigasyon hazırlığı bu araçta da yer alıyor. Orta konsolun en üzerinde yer alan panele istendiği zaman navigasyon sistemi rahatlıkla eklenip, istendiğinde de yerinden çıkarılabiliyor. Yaşam alanının renkleri yenilenirken, gri kombinasyonlu yeni iç mekan koltuk döşemeleri ve gösterge panelinde Yeni Fiat Doblo ile uyumlu nitelikte grafiklere sahip değişiklikler dikkat çekiyor. “Füzyon Moru” ve “Rio Kırmızısı” gibi yeni gövde renklerine de sahip olan araç, Combi versiyonlarında tamponları gövde rengiyle boyanmış haliyle müşterilerin beğenisine sunuluyor.

SONUÇ
Yeni 95 HP güç üreten turbo dizel motoru, makyajlanan Fiorino’nun en önemli artılarından.Yaşam alanında küçük ama etkili değişimler yapılan Fiorino bu motor seçeneği ile performans eksikliklerini gideriyor. Alt devirlerde yaşanan turbo boşluğunun önemli ölçüde önüne geçilirken, yüklü kullanım ve dik rampa çıkışlarında da Fiorino’nun eskisine göre çok daha iyi olduğunu belirtelim. Üstelik artan performansa rağmen yakıt tüketimi açısından önemli bir değişim yok.

(+) Görünüm, kullanışlılık, genişlik, tüketim, motor, konfor
(-) Arka camlar, şanzıman, bagaj kapağı, fiyat


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.