Genel

Mercedes’in güzeller güzeli

Dört kapılı coupe karoser, dikkat çekici tasarım ve heybetli boyutlar.

Çekingenlik bir şekilde farklı olmalı. Kaslı ve abide gibi uzun bir ızgara, çıkıntılı çamurluklar ve karoserde bolca hareketli çizgisiyle karşımızda yeni CLS duruyor. Bu otomobil tam bir meydan okuma: Bakın, geliyorum! Kokpit de benzer bir iddiaya sahip: Özünde hala ağır başlı E Serisi ama iyice şıklaştırılıp değeri artırılmış. Kaliteli plastik aksam, parıltılı metal yüzeyler ve göze gerçekten hoş gelen ahşap dekorasyon (test aracındaki ahşap standart) hem şık hem de değerli bir atmosfer yaratıyor. Ancak aracın sadece görünümü değil, içsel özellikleri de beğeni topluyor. Örneğin ön koltuklarda, standart E Serisi’nden farklı olarak, oldukça alçak bir oturma pozisyonu sunuluyor. Yüksek omuz çizgisi ve ince camlar ise insanın kendisini güvenli bir kozada gibi hissetmesini sağlıyor. Arkada ise durum bu kadar rahat değil. Neticede sihir yoktur ve 4 adet kapıya sahip olması bir stil unsurundan fazla bir şey değil. Neticede CLS, özünde coupe kesimli bir otomobil. Durum böyle olunca boyu 1.80 m’den uzun olanların arkadakitekli koltuklarda daha yatık bir pozisyonda ve başlarını çekerek oturmaları gerekiyor. Yani arka koltuklar, yetişkinlerin uzun mesafeli yolculuk yapmaları için pek uygun değil. Bagaj konusunda ise coupe yapı herhangi bir dezavantaj getirmiyor: 520 lt’lik bagaj hacmi sınıfın üst sıralarında yer alan bir rakam. Ancak daha fazlasını isteyenler için hazırlanan katlanır arka koltuklar için Mercedes, ekstra bedel talep ediyor. ~350 CDI ibaresi de tam bir özgüven yansıması: Akılda hacim olarak 3.5 lt rakamı belirmesine rağmen, elden geçirilen 265HP’lik dizel V6’nın gerçek hacmi sadece (!) 3.0 lt. Ancak buna rağmen bu makine, alt devirlerde bile çok güçlü olmayı başarıyor. Bunu sağlayan özellik ise, 620 Nm’lik heybetli torkun henüz 1600 d/d’de kullanıma hazır olması. Dizel motorunun yüksek çekiş gücüyle CLS, yolda hem hızlı hem de hiç zorlanmadan ilerleyebiliyor. Tıpkı güçlü motoru gibi yumuşak ve canlı bir çalışma karakterine sahip olan 7G-Tronic şanzımanın da yardımıyla otomobil, 100 km/s’ye ulaşabilmek için sadece 6.3 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Dizel V6’dan yayılan ana ton, arkadaş canlısı ve huzurlu bir etki bırakıyor ve heybetli gücüne rağmen ses seviyesi asla çok yükselmiyor. Test ortamında 100km’de 7.4 lt motorinle yetinmesi ise harika. Özellikle de bu güç ve ağırlık klasmanındaki bir otomobil için. CLS’nin yürüyen aksamı da doğal olarak E Serisi’nden alınmış ama ayarlarında hatırı sayılır değişiklikler yapılmış. Çok iyi çalışan elektro-mekanik direksiyon ise tamamen yeni. Hassas tepkilere sahip olan direksiyon, gerekli bilgilendirmeleri de başarıyla yapıyor. Bu sayede ağırlığı 1.9 tonu bulan otomobille virajlar çok temiz bir şekilde alınabiliyor ve bu sırada sürücü,yere yapıştığını direksiyondan da hissediyor. ~Eğer devasa jantları olmasaydı CLS, konfor konusunda da “mükemmele yakın” yakıştırmasını alabilirdi: Önde 255/35 R 19, arkada ise 285/30 R 19 ebatlı Pirelli PZero. CLS, konforuyla Altın Direksiyon ödülünü kazanan bir otomobil. Ancak bu ödülü veren jüri, testleri, dümdüz zeminli bir test parkurunda yapmıştı. Eğer gerçek hayatta, yani trafikte daha yüksek bir konfor istiyorsanız, 245/45 R 17 ebatlı standart lastik seçimi daha doğru olacaktır. Bu lastikler ve otomatik şanzımanla CLS 350 CDI’ın Almanya fiyatı 63 bin 427 Euro’dan başlıyor. E 350 CDI’ın (265 HP) başlangıç fiyatı ise 51 bin 765 Euro. Belki standart E Serisi daha geniş iç hacme sahip olabilir ama dikkat çekme faktörü CLS’in yarısı kadar bile değil.

DEĞERLENDİRMELER
KAROSER

Alçak coupe karoserin ardında, oldukça geniş ve ferah bir kokpit, iç mekan genişliği kısıtlı bir ikinci sıra ve şaşırtıcı genişlikte bir bagaj saklı. İşçilik ve malzeme kaliteleri çok yüksek.

MOTOR
265 HP’lik dizel özellikle alt devirlerde çok güçlü. 7 ileri oranlı otomatik şanzıman da canlı karaktere katkı sağlıyor. Tüketim, güç ve ağırlığa göre çok düşük: 7.4 lt/100 km. ~KONFOR
Ön koltuklar konforlu, arkadaki tekli koltukların minderleri ise kısa. İç mekan genelde sessiz. 19 inçlik jantlar konforu olumsuz etkiliyor. 17 inçlik standart jantlar daha iyi.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Sürüş özellikleri güvenli ve kıvrak ama genelde rahat gezintilere daha uygun. Yani aşırı canlı bir sporcu değil. ESP ayarları iyi, direksiyon başarılı, frenler ise oldukça dayanıklı.

SONUÇ
Bir şey kesin: Bu dizaynı ya sever ya da nefret edersiniz. Yani arasını bulmak biraz zor. Ancak bu tür tartışmalar göz ardı edildiğinde CLS, kalitesiyle etkileyici bir otomobil: Önde gayet iyi iç mekan genişliği, arkada devasa bir bagaj, yüksek işçilik ve malzeme kalitesi, etkileyici güvenlik donanımları… Yolda rahat ve güvenli bir şekilde ilerliyor, motoru güçlü, tutumlu ve otomatik şanzımanı da hızlı çalışıyor. Test aracının 19 inçlik opsiyonel jantları konforu olumsuz etkiliyor. Tamam, hatchbackler gibi büyük bir bagaj kapağı yok ama ardında sunulan hacim gerçekten çok büyük. Ne yazık ki arka koltuklardaki iç mekan genişliği o kadar bonkör değil. Ancak bunun da nedeni coupe tarzı tasarımın arkaya doğru alçalan yapısı. 

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.