Hedefimiz yıl sonunda 100 bin adedi aşmak

2010 yılına başlarken otomotiv pazarının, geçen yıl uygulanan ÖTV teşvikleri ile alımların öne çıktığı öngörüsü ile, 450 bin adetlik bir pazarın olabileceğini düşündüklerini dile getiren Okan Baş, fakat bir kaç ay sonra pazarın canlı ve beklentilerin ötesinde pozitif bir trend içerisinde gittiğini gördüklerini kaydetti. Baş, dünyada teşvik olan bir yılın ardından otomotiv pazarının genelde küçüldüğünü ifade ederek, ancak Türkiye’de geçmiş yıllarda fazla seciyede baskı altında kalan bir talep olduğunu, bu talebin 2010 yılında ortaya çıkması ile birlikte pazarın büyüme trendine girdiğini söyledi. “Yılbaşında 450 bin adetlik bir otomotiv pazarı öngörürken, şimdi 700-750 bin adetlik bir pazarı konuşur hale geldik” diyen Baş, şu anda kendilerinin bu talebi yakalamaya çalıştıklarını belirtti. Baş, otomotiv pazarının böyle yüksek seyretmesinin bir kaç nedeni olduğunu vurgulayarak, bunlardan birinin, tüketici güven endeksinin sürekli artması ile kredi faiz oranlarının düşük olması olduğunu dile getirdi. Otomotiv pazarının üç-beş yıl sonrasını öngörmenin zorluğuna işaret eden Baş, Türkiye’deki otomotiv pazarının büyüme potansiyelinin olduğunu, önümüzdeki yılda da şu andaki durumun devam etmesi halinde otomotiv pazarının 700 bin adetler civarında olabileceğini söyledi. ~Baş, bu yılın Ocak-Eylül döneminde dizel motorlu otomobillerin satışlarının artmasının, ekonomideki toparlanmaya paralel olarak, hafif ticari ve filo araçları satışlarının artmasına bağlı olduğunu kaydetti. Okan Baş, bu yılın 9 ayı sonunda toplam 65 bin13 adetlik araç satışı gerçekleştirdiklerini ve yüzde 14’lük pazar payına ulaştıklarını anımsatarak, bu satışın % 90’ının yerli üretim olmasının ise kendilerini en çok sevindiren konulardan biri olduğunu anlattı. Fiat ürün gamı içerisindeki yeni modellere ilişkin sorularımıza ise yeni Doblo ile başladık. Yeni Fiat Doblo, sınıfında şimdiye kadar hiçbir rakibinin sunamadığı konforu, teknolojik yenilikleri ve zengin ürün yapısını sunacak biçimde hazırlandığını belirten Baş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Lansmanın hemen ardından geçen ilk 6 ayda 10 bin adeti aşan bir satış başarısına ulaşan Yeni Fiat Doblo, Türkiye’de ticaretle uğraşan geniş ailelerin ve firmaların güvenini kısa sürede kazandı. Yeni Fiat Doblo’nun 2010 yılına damgasını vuracağına zaten inancımız tamdı, satış sonuçları da bunu destekliyor. Yıl sonuna kadar 20-22 bin adetlik bir satışa ulaşacağımıza inanıyorum. Bununla birlikte yine bir Tofaş üretimi olan Fiat Doblo Classic’te bizi gerçekten etkileyen ve güçlü satış sonuçlarına imza atan bir performans sergiliyor. ~Zira sadece 1.3 Multijet dizel motor seçeneğiyle üretilen Fiat Doblo Classic’e müşteri ihtiyaçları doğrultusunda son olarak Combi Plus adı verilen yeni bir ara donanım versiyonu daha ekledik. İlk 8 ayda 5 bin 300 adeti aşan Fiat Doblo Classic satışlarının ivmesi bu yeni versiyonla daha da etkinleşecektir. Doblo Classic satışlarımızın yıl sonunda 8 bin 300 adede ulaşmasını hedefliyoruz.

“Yıl sonunda 100 bin rakamını geçeriz”
Fiat Marka Direktörü Okan Baş, özellikle yılın son 4 ayında Fiat Punto Evo ve Fiat Bravo gibi Hatchback modellerle atağa kalkacaklarını vurgulayarak, son 4-5 aydır yurtdışından yeterli sayıda ithal araç alamadıklarını, ama orada otomobil pazarlarının nispeten daralmasının etkisiyle şimdi bu iki modelden daha çok sayıda alabileceklerini ve böylece hem Fiat Bravo hem de Fiat Punto ailesi ile toplam satışlarda daha güçlü sonuçlar görebileceklerini ifade etti. Yıl sonunda 100 bin adetlik bir satış rakamına ulaşmayı ve bu rakamı geçmeyi hedeflediklerine işaret eden Baş, bu 100 binlik toplam satışın 80-85 bininin yerli üretim olacağını ve bunun TOFAŞ’ın Fiat markasıyla son 15 yıldaki en iyi performansı olacağını kaydetti. ~Bu performansı yakalamak için hangi pazarlama yöntemlerini kullanacaklarını sorduğumuzda ise Okan Baş, özellikle Fiat markalı otomobilleri daha yakından tanıtmak amacıyla Türkiye çapında roadshowlar düzenlediklerini ve Edirne’den Erzurum’a, Trabzon’dan Mardin’e kadar 32 farklı il ve ilçeyi kapsayan Türkiye turnesinin, “Lider Fiat Türkiye Yollarında” sloganıyla start aldığını hatırlattı.Türkiye turnesi döneminde Fiat showromlarına yaklaşık 235 bin kişinin geldiğini belirten Baş, bu yılın son 4 ayında tüm bu çalışmalarının karşılığını alacaklarını söyledi. Markaya bu denli yoğun ilgi yaratıldığına göre yatırımcılar için de yeni olanaklar var mıydı? Bu soruya cevap olarak ise Okan Baş, Tofaş çatısı altında yer alan ve Türkiye çapında 64 ilde toplam 112 adet Fiat markası için yetkili satış noktasına sahip olduklarını hatırlatarak, 2009 yılından bu yana hem Fiat markası olarak artan pazar payları, hem yükselen marka imajının etkisiyle yoğun bayilik talepleri aldıklarını ancak bunları hem ihtiyaçlarına ve bayilik talebinin geldiği bölgenin potansiyeline göre ciddi bir fizibilite çalışmasından geçirdiklerini ve buna göre karar vererek gelen bayilik taleplerini değerlendirdiklerini anlattı. Anadolu’daki roadshowlar tamam, peki İstanbul Auto Show’da hangi yenilikleri sergileyeceksiniz şeklindeki sorumuzu ise Baş şöyle cevaplıyor; “Ekim sonunda başlayacak 2010 Auto Show Fuarı’nda Fiat markası olarak birçok yenilik sergileyeceğiz, özellikle bunların başında Fiat 500 Twinair modeli geliyor”. Okan Baş “Dünyanın en ekolojik benzinli motoru” olarak tanıtılan ve Twin Air kodadını taşıyan 2 silindirli motorla donatılmış Fiat 500 versiyonunun, Autoshow 2010 Fuarı’yla birlikte Türkiye’de de satışa sunulacağını açıkladı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.