Hirvonen ile sezon başladı

Dünya Ralli Şampiyonası’nda 2010 sezonu sıfırın altında bir sıcaklıkta ve buz üzerinde gerçekleştirilen İsveç Rallisi ile start aldı. Ekiplerin rakipleri ile birlikte zorlu doğa şartlarına da kafa tuttuğu sezonun açılış yarışında şampiyon pilotlardan Marcus Gronholm de yarıştı. Formula1’den transfer olan Kimi Raikkonen ve tek başına yarışan Petter Solberg’in performansı da bu yarışta merakla bekleniyordu. Sezonun açılış yarışında Ford Focus WRC ile yarışan Mikko Hirvonen bu sezonu zirvede tamamlamak için sanki geçtiğimiz yıllara göre daha fazla heyecan duyuyor gibi göründü. İlk günü ilk sırada tamamlamasının ardından, yarışın ikinci gününde aşınan lastikleri ile de mücadele etmek zorunda kalan Hirvonen, şartlar ne kadar zor olursa olsun ikinci günü de ilk sırada tamamlamayı başardı. Yarışın üçüncü ve son gününde ise işler biraz daha kolay oldu. Rakipleride yerlerini sevmiş ve yarışı büyük bir sürpriz olmadığı taktirde burada bitirmeye razı görünüyorlardı. İlk iki günü lider tamamlamasının ardından Mikko Hirvonen, yarışın son gününde rakipleriile arasındaki farkı daha da açarak liderliğini korudu. Sezonun ilk yarışında tam anlamıyla şov yapan Mikko Hirvonen yarışı kazanırken, sezonun kalan yarışlarında da bu şekilde hızlı olmak ve özlediği şampiyonluğu elde etmek istediğini söyledi. Şampiyonluklara ambargo koyan Sebastien Loeb ise hiç beklemediği bir şekilde yarışın üç günü boyunca rakibinin arkasında ikinci sırada kaldı. Yarışı Hirvonen’in 42 saniye arkasında ikinci sırada tamamlayan Loeb’ün en çok dert yandığı konu da aşınan lastikleri oldu.~ Hızlı gitmesinin önüne geçen aşınan lastiklerden herkesin şikayet etmesi, yarışın dikkat çeken yanlarından oldu. İlk günü Citroen C4 WRC ile yarışan Dani Sordo’nun arkasında dördüncü sırada tamamlayan, Ford Focus WRC pilotu Jari Matti Latvala ise ikinci gün sırasını değiştirdi. Rakibinin etap üzerinde durarak zaman kaybetmesini çok iyi bir fırsata çevirerek üçüncülüğü ele geçiren Latvala, yarışın sonuna kadar da pozisyonunu korudu ve İsveç’ten çok önemli puanlarla ayrıldı. Dani Sordo ise dördüncü sıradaki yerini korudu. Yarışın beşinci sırasında ise gelecek vaat eden isimlerden biri olan Sebastien Ogier yer aldı. Bu yarışta sürpriz yapmaları beklenen Marcus Gronholm, Petter Solberg ve Kimi Raikkonen ise aradıklarını bulamadı. Bu pilotlar bırakın ilk üç sırayı, ilk 10 sıra içine bile sadece dokuzuncu olan Solberg ile girdi. Marcus Gronholm elde ettiği etap birinciliği ile biraz daha önplana çıkma yolunda başarılı olurken, Petter Solberg puan alabileceği yarışta dokuzunculukla yetindi. Kimi Raikkonen ise ilk yarışında hayal kırıklığı yaşattı ama sezonun kalan yarışları için umut verici bir performansa da imza attı. Raikkonen resmi olarak start aldığı daha ilk yarışın bazı etaplarında çok iyi zamanlara imza atarak ilerleyen dönemlerde Formula 1’de olduğu gibi rallilerde de başarılı olacağını ispatlamış oldu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.