Kelebek etkisi

Tasarım açısından baktığımızda
heyecan duyulan ender otomobillerden
birisi olduğunu gizlemeden
söyleyeceğimiz otomobilin, sürüş
özellikleri ise adeta ağzımıza bir
parmak bal çaldı.

Sportif bir karakteri sahip olan
A5’in, cabrio çekiciliğine bürünmesini
bir kenara bırakın, bunun kumaş
tavanla yapılmış olması bile görsel
açıdan çok farklı bir keyif yaşatıyor.
Profilden bakıldığında kapı geçişinin
neredeyse hiç belli olmaması kusursuz
bir görüntü yaratıyor. Klasik
kumaş tavan son derece hafif olmasının
yanında 15 saniyede açılıp, 17
saniyede kapanma özelliğiyle de
kolaylık sunuyor. Üstelik 50 km/s’ye
kadar hızlarda tavanı araç hareket
halindeyken de açıp kapatmak
mümkün. Tavanın açıkken çok fazla
bir yer kaplamaması sayesinde
otomobil, cabrio kullanımda bile
320 lt gibi hatırı sayılır bir bagaj hacmi
sunuyor.

Yaşam alanında ise bazılarının
hoşuna gitmeyen koyu turuncu bir
rengin ağırlığı göze çarpıyor. Uzun
dingil mesafesi sayesinde geniş bir
iç mekanın sunulduğu araçta dört
kişi rahat bir yolculuk yapabiliyor.
Zarif bir yaşam alanının karşımıza
çıktığı A5 Cabriolet, sürücü odaklı
kokpit ve orta konsol tasarımına
sahip. Kolay kullanılan kumanda
elemanları ile donatılan iç mekanda
ideal sürüş pozisyonu da çok rahat
ayarlanıyor. Elektrikli kemer uzatıcıları
sayesinde bu tip otomobillerde
zor olan kemer kullanımı kolaylaştırılmış.
İç mekanın sessizliği ise
başarılı. Tavan açık olduğu zamanlarda
rüzgarın yaşam alanında çıkardığı
gürültü ve türbülanslardan
çok fazla rahatsız etmedi.

A5 Cabriolet’nin diğer bir önemli
silahı ise 211 HP güç üreten 2.0
TFSI motoru. 1500 d/d gibi oldukça
alçak bir devirde kullanıma sunulan
350 Nm’lik tork, başarılı bir çekiş
karakteri kazandırıyor. Audi’nin
en iddialı olduğu konulardan biri
olan “quattro” adlı dört tekerlekten
çekiş sistemi bu araçta görev yapıyor.
Tekerlekler arasında kusursuz
bir şekilde dağıtılan güç her açıdan
sevdiğimiz bir sürüş karakterinin ortaya
çıkmasını sağlıyor. Neredeyse
hiç boşluğu olmayan direksiyon sürücünün
isteklerini anında yerine getiriyor.
Dört lastiğin birbirleri ile
uyum içinde hareket ettiği araçta,
sanki robotize bir karakter varmış ve
tüm mekanik sistemler birbirleri
ile iletişim kuruyormuş gibi hissediliyor.
Elbette bu sistemleri idare
eden bir beyin var ama anlatmaya çalıştığımız,
bunların birbirleri ile konuşarak
iletişim kurdukları yönündeki
hislerimiz. İyi çalışan bir fren
sistemine de sahip olan otomobilin
sahip olduğu diğer bir silah da 7 ileri
S-Tronic şanzıman. Çok hızlı vites
değişimleri ile göz dolduran bu
otomatik şanzıman, ekonomik tüketim
değerlerine ulaşılmasında da
önemli bir rol üstlenmiş. Sert bir süspansiyon
sisteminin görev yaptığı
araç, bol çukurlu zeminlerde biraz
rahatsızlık veren bir karaktere sahip
ama bu çok önemli bir sorun değil.

Sonuç

Audi A5 Cabriolet bizlerle beraber olduğu süre
boyunca hepimizin ağzına birer parmak bal
çaldı ve aramızdan ayrıldı. Olumlu anılara sahip
olduğumuz A5 Cabriolet, iddialı tasarımı,
başarılı iç mekanı ve en önemli kozu olan kusursuz
sürüş karakteri ile akılları baştan almak
için yaratılmış gibi. Her açıdan sevdiğimiz
otomobilin yüksek fiyatı ise onu yollarda çok
fazla göremeyecek olduğumuzun en önemli
habercisi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Kelebek etkisi

Kendimizi şanslı hissettiğimiz haftalardan birinde daha karşınızdayız. Audi A5 Cabriolet üzerimizde büyüleyici bir etki bırakarak ve hepimizin aklını farklı yerlere götürerek test parkımızdan geçti ve gitti. Hayal alemine dalmamıza neden olan bu otomobil gerçekten de büyüleyici ve bunu inkar etmek akılsızlık olur. Tasarım açısından baktığımızda heyecan duyulan ender otomobillerden birisi olduğunu gizlemeden söyleyeceğimiz otomobilin, sürüş özellikleri ise adeta ağzımıza bir parmak bal çaldı. Sportif bir karakteri sahip olan A5’in, cabrio çekiciliğine bürünmesini bir kenara bırakın, bunun kumaş tavanla yapılmış olması görsel açıdan çok farklı bir keyif yaşatıyor. Uzun motor kaputu, keskin detayları, omuz çizgisinin alışkın olduğumuzdan çok daha geniş olması, ütü izlerinin bir ustanın elinden çıktığını haykırması, sade olmamayı seçen arka tasarımı ve kırmızı renkli kumaş tavanı ile bu otomobile ilk görüşte aşık olmamak mümkün değil. Yanları büyük hava girişleriyle kuşatılan tek çerçeveli ızgaranın hakim olduğu ön kısımda, farların çekici tasarımı onun biraz yüksekten bakmasına neden oluyor ama bu kibirli duruşta aslına bakarsanız sonuna kadar haklı. Arka tarafta ise çift egzoz çıkışı, bagaj kapağına gömülü spoyleri ve bagaj kapağının içine de taşan büyük stoplarıyla A5 Cabriolet, insanda hoş bir etki bırakıyor. Profilden baktığımızda ise kapı geçişinin neredeyse hiç belli olmaması kusursuz bir görüntü yaratıyor: Kapı kolu olmasa burada bir kapı olduğunu anlamak imkansız gibi. Klasik kumaş tavan son derece hafif olmasının yanında 15 saniyede açılıp, 17 saniyede kapanma özelliğiyle de kolaylık sunuyor. Üstelik 50 km/s’ye kadar hızlarda tavanı araç hareket halindeykende açıp kapatmak mümkün.~ Ani hava değişimleri ya da ani hava atma girişimleri (!) sırasında bu özellik hayatınızı kolaylaştıracak.Tavanın açıkken çok fazla bir yer kaplamaması sayesinde otomobil, cabrio kullanımda bile 320 lt gibi hatırı sayılır bir bagaj hacmi sunuyor. Yaşam alanına göz attığımızda ise bazıların hiç hoşuna gitmeyen koyu turuncu bir rengin ağırlığı göze çarpıyor. Bu rengi beğenenler olduğu kadar beğenmeyenlerde var ve sanıyoruz biz bu listeye yazılıyoruz. Böyle bir renk yerine kırmızı ya da başka bir canlı renkile iç mekan çok daha fazla dikkat çeken ve göze daha hoş gelen bir alan olabilirmiş. Uzun dingil mesafesi sayesinde son derece geniş bir iç mekanın sunulduğu araçta dört kişi rahat bir yolculuk yapabiliyor. Elbette alçalan tavan nedeniyle arka tarafta çok rahat ettiren bir baş mesafesi yok ama yaptığımız sürüşler sırasında bunu çok olumsuz bir özellik olarak notlarımızın arasına almadık. Zarif ve kaliteli görünen bir yaşam alanının karşımıza çıktığı A5 Cabriolet, sürücü odaklı kokpit ve orta konsol tasarımına sahip. Kolay kullanılan kumanda elemanları ile donatılan iç mekanda ideal sürüş pozisyonu da çok rahat ayarlanıyor. Biraz alçakta kalan ayarları doğru yapabildiğiniz zaman sürüş pozisyonu rahat bulunuyor. Ancak görüş açıları konusunda bazı sıkıntılar var. Bu durum özellikle arka görüş ve uzun burunun nerede başlayıp nerede bittiğini bulma konusunda yaşanıyor. Elektrikli kemer uzatıcıları sayesinde butip otomobillerde zor olan kemer kullanımı da kolaylaştırılmış. İç mekanın sessizliği ise başarılı. Tavan açık olduğu zamanlarda rüzgarın yaşam alanında çıkardığı gürültü ve türbülanslardan çok fazla rahatsız etmedi.~ Bu araçta boyun ısıtıcıları isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor. Bu özellik sayesinde soğuk günlerdede otomobilin tavanını açarak yolculuk yapmak mümkün. Elbette yağış olmadığı durumlarda desek daha doğru olacaktır. A5 Cabriolet’nin diğer bir önemli silahı ise 211 HP güç üreten motoru. 160 HP’den 265 HP’ye kadar üç benzinli ve iki de dizel motor seçeneği ile satışta olan A5 Cabriolet, testimize 2.0 TFSI motorun güçlü versiyonu ile konu koldu. 211 HP güç üretmesinin yanında 1500 ile 4200 d/d aralığında 350 Nm tork üretme kabiliyetine sahip olan ünite kesintisiz bir güç sunuyor. Üstelik bu gücü hiç zorlanmadan kullanıma sunması ile de sürücünün yüzünde silinmez bir gülümseme bırakıyor. 1500 d/d gibi oldukça alçak bir devirde kullanıma sunulan 350 Nm’lik iddialı tork, başarılı bir çekiş karakteri kazandırıyor. Bu motora eşlik eden sistemleri de kesinlikle göz ardı etmemek gerek. Audi’nin en iddialı olduğu konulardan biri olan “quattro” adlı dört tekerlekten çekiş sistemi bu araçta görev yapıyor. Yakışıklı görünmesi ile birlikte bu çekiş sistemi ile oldukça atletik de olan A5 Cabriolet, asfalt üzerine kazıdığı izine her zaman sadık kalıyor. Tekerlekler arasında kusursuz bir şekilde dağıtılan güç her açıdan sevdiğimiz bir sürüş karakterinin ortaya çıkmasını sağlıyor. İddialı ve çok kullanışlı bir simitle kontrol edilen direksiyon sistemi ise keskin ve net karakteri ile sürüşün kusursuz olmasında etkin bir rol oynuyor. Neredeyse hiç boşluğu olmayan direksiyon sürücünün isteklerini anında yerine getiriyor.Çok güçlü bir atın dizginlerini tutuyormuş hissi ise keyfi daha da artıran detaylar arasında. Dört lastiğin birbirleri ile uyum içinde hareket ettiği araçta, sanki robotize bir karakter varmış ve tüm mekanik sistemler birbirleri ile iletişim kuruyormuş gibi hissediliyor.~ Elbette bu sistemleri idare eden bir beyin ve çeşitli sensörler var ama anlatmaya çalıştığımız bunların birbirleri ile konuşarak iletişim kurdukları yönündeki hislerimiz. İyi çalışan bir fren sistemine de sahip olan otomobilin sahip olduğu diğer bir silah 7 ileri S-Tronic şanzıman. Çok hızlı vites değişimleri ile göz dolduran bu otomatik şanzıman, performanslı kullanıma olduğu kadar ekonomik tüketim değerlerine ulaşılmasında da önemli bir rol üstlenmiş. Sert bir süspansiyon sisteminin görev yaptığı araç, bol çukurlu zeminlerde biraz rahatsızlık veren bir karaktere sahip ama bu çok önemli bir sorun değil.

SONUÇ
Audi A5 Cabriolet bizlerle beraber olduğu süre boyunca hepimizin ağzına birer parmak bal çaldı ve aramızdan ayrıldı. Olumlu anılara sahip olduğumuz A5 Cabriolet, iddialı tasarımı, başarılı iç mekanı ve en önemli kozu olan kusursuz sürüş karakteri ile akılları baştan almak için yaratılmış gibi. Her açıdan sevdiğimiz otomobilin yüksek fiyatı ise onu yollarda çok fazla göremeyecek olduğumuzun en önemli habercisi. Güçlü motor, başarılı şanzıman ve sevilen sürüş karakteri göz dolduran yanlarından.

(+) Sürüş, motor, şanzıman, çekiş sistemi, tasarım, yaşam alanı
(-) Fiyat, iç mekan rengi, derin çukur geçişleri, görüş açılar


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.