Kompakt sınıfta güç savaşı

Kadın ve erkek, Galatasarayve Fenerbahçe… Bazı karşılaşmalarilgi çekiciliklerini asla kaybetmez.Golf, Astra ve Focus’un konukolduğu karşılaştırmalar için dedurum böyle. Kompakt sınıfın buen sevilen otomobillerinden Focus,mart ayı itibariyle yenilenen haliylerekabetteki yerini alacak. Ford’unburadaki asıl hedefi, sonunda Golfve Astra’nın gölgesinden kurtulmakolacak. Bu ilk karşılaştırmamızdaFord mühendislerinin, iddialıhedeflerini gerçekleştiripgerçekleştiremediklerini araştıracağız.

Ford’un savaş alanına sürdüğü1.6 lt 150 HP’lik turbo beslemelimotor, Trend donanım paketinden(CD’li radyo ve klima dahil) itibarenalınabiliyor. Test otomobilininAlmanya fiyatı bu haliyle 21 bin850 Euro’dan başlıyor. Aslına bakılırsabu rakam sadece ilk bakıştayüksekmiş gibi duruyor. Çünkü“Design Edition” adlı benzer içeriklibir donanım paketine sahipAstra’nın fiyatı, 1.4 lt’lik turbomotorla 21 bin 460 Euro’dan başlıyor.VW’de ise bu fiyat klasmanındatek bir seçenek bulunuyor:Comfortline paketli 122 HP’lik1.4 TSI’ın Almanya başlangıç fiyatı21 bin 250 Euro. Buna rakiplerindekigibi 5 kapı opsiyonu da eklendiğinderakam, 22 bin Euro oluyor.Bu haliyle Golf, geleneksel unvanınıdevam ettiriyor: Karşılaştırmadakien pahalı rakip.Durum böyle olunca Focus, fiyatolarak Golf’ten daha avantajlıbir otomobil haline geliyor. Pekiama başka yenilikler yok mu?Tabi ki var. Örneğin süspansiyonkonforunda hissedilir bir artışvar, hem de alışılmış dinamizmdenen küçük bir ödün ~bile vermeden.Bu haliyle Focus, virajlarıcanlı ve hassas bir şekilde dönüyor,arka kısım ideal çizgiyibulmanıza yardım ediyor ve herhangibir güvensizliğe neden olmıyor.Avrupalı beğeni standardınagöre direksiyon biraz fazlayumuşak kalırken, karoserin yanayatma eğilimleri de öncüsünegöre daha fazla. Diğer taraftan virajlıyollarda hızlı olabilmeninverdiği keyif aynen devam ediyor.Çelik helezonlara sahip süspansiyoniyi bir yol tutuş sağlamanındışında dalgalı zeminlerde biletedirgin olmanızı engellerken,amortisörler de zemindeki bozukluklarıgayet iyi bir şekildeemiyor. Gerçekten de iç mekana,sadece asfaltın üzerindeki çokderin delikler aşılırken vuruntu geliyor.

Ford konfora dahafazla önem veriyor

Astra ise adaptif amortisör ayarsistemine rağmen (FlexRide: Almanyaopsiyon fiyatı 980 Euro)bekleneni veremiyor. Hatta süspansiyon,konforlu Tour modundaykenbile zemin şartlarını iç mekandakiyolcuların hissetmesiniengelleyemiyor. Ayrıca karosersalınımları da beklenenin üzerindegerçekleşiyor. Golf de değişkenayarlı bir süspansiyon opsiyonu(965 Euro) sunuyor: DCC.Golf’ün elektronik sistemi Opel’egöre daha hızlı ve etkili çalışıyorve sportif sertlikle keyifli konforarasındaki beklentilere cevap verebiliyor.Durum böyle oluncaFord da Golf’e şapka çıkarmak zorundakalıyor. Ancak Ford’un nezaman elektronik destekli bir süspansiyonusunacağını açıklamasınıda heyecanla bekliyoruz.~

Ford yetkilileri motor konusundaönemli bir atak içinde. Kulağahoş gelen EcooBoost adınınaltında turbo beslemeli güçlü bir1.6 lt’lik makine gizli. Bu motorher durumda yeterli, hatta yeterlininüzerinde güç sunmaya hazırbekliyor. Ayrıca bu motor, performans konusunda da buradakirakiplerinin çok ilerisinde. Gırtlaktangeliyormuş gibi hissettirenalçak tonlar eşliğinde turbo makine,rölantinin hemen üzerindenitibaren tam bir güç canavarı olduğunuhissettiriyor. 9 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi ve 210km/s’lik maksimum hız rakiplerinikızdırmaya yetiyor. Golf veAstra’nın bu konuda pek şanslarıyok. Astra’nın 1.4 lt’lik turbo motorusadece 10 HP daha az üretmesinerağmen, kalkışlarda Ford’agöre çok daha ağır kanlı hissettiriyor.Bunun teknik veriler tablosundakihaliyse, neredeyse 10 saniyelik0-100 km/s hızlanma süresive 200 km/s’de kesilen nefes.Ancak tüm bunlar, Astra’nın “yavaş”olduğu anlamına gelmiyorkesinlikle: Yeterince nefes alıpturbo boşluğunu geride bıraktığıanda Astra, gayet seri bir şekilde ileri atılabilen bir otomobil.

Aynı saptama, güç konusunda karşılaştırmanın en zayıfı olan Golf için de geçerli: 4 silindirli turbo motor 1.4 lt hacimden 122 HP güç alıyor. Bu rakam Golf’ü bir asfalt roketi yapmasa da aşırı hızlı olmayı sevmeyenler veya aklı başında aile babaları için yeterli. Golf’ün maksimum hızı Astra’daki gibi 200 km/s, 0-100 km/s hızlanma süresi ise 9.5 saniye olarak açıklanıyor. Durum böyle olunca Golf, ~karşılaştırmada sadece Focus’un gerisinde kalıyor.

Geriye iç mekanla ilgili konularkaldı. Neticede bu tür gelişmişkompaktların en büyük müşterikitlesini hala aileler oluşturuyor.Belirgin bir dinamizm sergileyenhatlarına rağmen Focus, bu konudada gayet iddialı. Örneğinön koltuklarda, 1.97 m boyundakimeslektaşımız zorlanmadan ve ferah bir şekilde oturabiliyor. Astrave Golf’te diz mesafelerinin birkaçsantimetre daha az olduğu dışarıdanbile görülse de, bu eksiklikgerçek bir probleme dönüşmüyor.En azından ön koltuklariçin durum böyle. Çünkü arkakoltuklarda Astra ve Golf, belirginbir darlık hissettiriyor.

Uzun bacaklılar Ford’un arkakoltuklarında daha rahat ederken,dinamik bir dizayn etkisi yaratmakiçin arkaya doğru alçalantavan bazen başınıza temas edebiliyor.Aslına bakılırsa bu pek deiyi bir seçim olmamış. Çünkü Focus’unbiraz “oyuncaklı” kalandizaynı bir sempati mıknatısı olmaktanuzak kalıyor.

Bu son saptamamız ne yazık kikokpit için de geçerli. Küçük kardeşiFiesta’nın stiline sahip olankokpitte düğmeler, fonksiyonelliğiolumsuz etkileyen parçalaraayrılmış yüzeyler üzerine dağıtılmış.Ancak Astra’nın da bu konudadaha iyi olduğunu söyleyemeyiz.Test üçlümüzün sonuncu üyesiGolf ise, basitliği ve kullanım rahatlığıylaergonomi konusundakesinlikle rakipsiz. Bunun dışındaGolf, kalite hissi konusunda daiki rakibinin bir miktar üzerindekonumlanıyor.~

SONUÇ
Bu karşılaştırmanın en heyecan verici özelliği, kompakt sınıfınkaydettiği ilerlemeyi açık bir şekilde ortaya çıkarması.Durum böyle olunca Astra, aslında gayet iyi bir otomobil olmasına rağmen, üçüncüolabildi. Çünkü Ford ve Golf, birçok konuda Astra’dan bir miktar daha iyiler.

SIRALAMA

VW Golf

1. En önemli avantajı önemli bir zayıflığa sahip olmaması. Golf, yeterinceiç mekan, bolca konfor ve iyi bir motor sunuyor. Gerçekten de eleştirilebilecektek olumsuz yanı yüksek fiyatı.

Ford Focus
2. Üçüncü kuşakta Ford, birçok şeyi doğru yapmış: Konforlu süspansiyon,canlı motor, makul fiyatlar. Ancak fonksiyonellik ve arka sıradaki iç mekanölçülerindeki eksiklikler birinci olmasını engelliyor.

Opel Astra

3. Astra kesinlikle kötü bir otomobil değil. Ancak önemli bir zayıflığı haladevam ediyor: Hiçbir konuda en iyi olamıyor. Ayrıca motoru da canlılıkkonusunda rakiplerinin gerisinde kalıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.