Kullandığın kadar öde

Mobicar şehrin çeşitli yerlerine yayılmış araçları ile
www.mobicar.com.tr adresi üzerinden hizmete
girdi. “Kullandığın kadar öde” sloganıyla faaliyete
geçen Mobicar’a, ilk yılına özel 30 TL’lik sembolik rakam ile
üye olmak mümkün. Mobicar’ı yakından incelemek için,
firmanın yöneticileri Emir Dino Günel ve Erben Öztürk ile
bir araya gelip sistemi konuştuk.

Auto Show: Mobicar nedir? Ne gibi bir hizmetler veriyor?
Mobicar en basit haliyle bir araç paylaşım platformudur.
Sistem içerisindeki araçların, ihtiyacı olan kişilerce, belli
süreler için paylaşılması esasına dayanan, kullandığınız kadar
ödediğiniz, ekonomik ve pratik bir ulaşım alternatifidir.

Sistem nasıl çalışıyor?
Üyelerimiz şehrin değişik lokasyonlarında bulunan
araçlarını ulaşım ihtiyaçlarını gidermek için kolaylıkla alır
kullanırlar. Kullandıkları kadar öderler.

Hedefiniz nedir?

Tüm dünyada hızla yayılan araç paylaşım hizmet sisteminin
ülkemizdeki en yeni temsilcisiyiz. Mobicar’da hedefimiz
hem ekonomik hem pratik bir
ulaşım alternatifi olarak herkese,
her keseye hizmet vermek.

Mobicar’ın kuruluş amacaı nedir?
Mobicar’ın kurulma nedeni
Türkiye’de şehir hayatına yeni bir
ulaşım modeli sağlamak ve bunu
yaparken insanlara tasarruf ve
esneklik sağlamak. Mobicar sayesinde
insanlar araç sahipliğinin
külfetlerinden kurtulacak ama araç
sahipliğinin bütün avantajlarından
da yararlanabilecekler. Mobicar’ın faydaları
ise çok fazla. En başta tasarruf
sağlıyorsunuz. Sadece kullandığınız
kadar ödediğiniz bir aracınız olduğunu
düşünün. Kullanmadığınız süre boyunca
ise araç masrafınız bulunmuyor.

~2014 hedefi 150 araç
Yatırım miktarınız ne kadar?

2013 yılında 2 milyon TL kadar bir
yatırım yapacağız.

Hangi ülkelerde hangi büyüklüklerde
tercih edilen bir hizmet bu?

Kısa bir örnek vermek gerekir ise
Kanada Montreal’de araç paylaşım
sistemine dahil 1000 araç bulunuyor.
Montreal’n nüfusu sadece 1,6 milyon.
İstanbul’da böyle bir hizmeti rahatlıkla
alabilecek en az 7-8 milyon kişi bulunuyor.
Türkiye’de paylaşımdaki araç
sayısı 100 bile değil henüz.
Nasıl bir büyüme strateji öngörüyorsunuz?
Sistemi ilk kez İstanbul’da 12 aracımız
ile 5 lokasyonda uygulamaya alıyoruz.
Bu ilk aşamada sistemin eksiklerini
analiz edip gerekli düzenlemeleri
de elbette yapmayı düşünüyoruz. İlk
hedefimiz İstanbul’da büyümek ve
sonrasında Ankara ve İzmir’e de mutlaka
girmek istiyoruz. Araç filomuzu yılsonunda 60 araca çıkarmayı hedefliyoruz. 2014 yılı sonu
hedefimiz 150 araç.

Sistemde nasıl bir işleyiş öngörüyorsunuz? Güvenilir bir
altyapısı olacak mı?

Mobicar üyelik sistemi ile çalışıyor. Mobicar araçlarını
kullanmak için mutlaka belli üyelik kriterlerine uyarak
Mobicar üyesi olmak gerekiyor. Kişi Mobicar üyesi olduğu
zaman adresine bir Mobicar üye kartı gidiyor ve bu noktadan
itibaren önceden rezervasyon yapmak koşulu ile
Mobicar araçlarını kullanabilir hale geliyor. Üye önceden
rezervasyon yaptığı aracımızın kapılarını Mobicar üye kartı
ile açıp kullanabiliyor. Üye kartı sadece önceden yapılan
rezervasyon süresince araçların kapılarını açıp kilitliyor.

~Peki sistem pahalı mı? Lüks mü?
Öncelikle sistemimiz kesinlikle lüks bir hizmet değil.
Bütün kesimlere hitap eden, kişilerin ulaşım ihtiyaçlarını
gidermeleri için geliştirdiğimiz bir sistem. Araçlarımızın
saatlik kullanım ücretleri 9 TL’den başlıyor ve üyeler sadece
kullandıkları süre kadar ve gittikleri mesafe kadar
ücretlendiriliyorlar. Ayrıca ücretlerimiz gece saatlerinde
normal tarifenin üçte birine iniyor. Üyeler kullanmış oldukları
mesafeye göre km başına sadece 50 kuruşluk bir
ek ücret ödüyor.

Hangi araçlar kullanıma sunuluyor?
İlk etapta kullanıma sunduğumuz farklı ihtiyaçlara cevap
verebilecek Ford Fiesta, Fiat Doblo ve Mini Cooper araç
parkında yer alıyor.

Ödemeler nasıl gerçekleşiyor?

Mobicar’a üye olanlar başvuru formunda kredi kartı
bilgilerini vererek ödeme kısmını bu şekilde hallediyor.

Kimler üye olabiliyor?
Aradığımız koşullar aslında basit. En
az bir yıllık bir ehliyet, geçmişte büyük
bir kazaya karışmamış olmak, geçerli
bir kredi kartı, ikamet ve T.C. kimlik
numarası gibi belgeler istenmekte.
Sistemin uzun dönem kiralama, günlük
kiralama ve taksi/toplu taşıma gibi
unsurlara göre avantajları nelerdir?
Öncelikle Toplu taşımaya alternatif
olarak bakılmamalı. Araç paylaşımını
kişilerin ulaşımının tamamlayıcı bir
bacağı olarak görüyoruz.

Türkiye’de bu sistem, kaç yıl içinde
daha popüler bir hale gelecektir, öngörünüz
nedir?

Bu sistem 2013 yılında popülerliğini
daha da artıracaktır diye düşünüyoruz.
Yapılan araştırmaları da sık sık
takip ediyoruz. Gelişen bir iş kolu
olduğu için sektörümüz, çeşitli araştırma
şirketlerinin de dikkatini çeken
bir konumda.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.