Los Angeles’ta yeşil dalga

Los Angeles Otomobil Fuarı’nın ilk gününde, valilik döneminin son günlerini yaşayan Arnold Schwarzenegger çevreci otomobillerin bulunduğu park alanında medyaya açıklamalarda bulunuyor ve Los Angeles’ın dünyanın en yeşil fuarına dönüştüğünü mutlukla anlatıyordu. Bunun sebebi ise gelecekte Kaliforniya’da otomobil satmak isteyen üreticilere sıfır emisyon kuralının zorunlu tutulmuş olması. Aynı siyasi baskı Los Angeles Fuarı’nda, elektrikli araçlara bir işaret olarak da ortaya çıktı. Böylece fuarda bir taraftan güzel ve akılcı, diğer taraftan da oldukça uçuk tasarıma sahip başka araçlar da sahne almış oldu. Bu arada hatırlatmakta fayda var; Arnold Kaliforniya Eyaleti sınırları içerisinde, 2040 yılından itibaren sadece sıfır emsiyona sahip araçların satılabileceği kanun maddesini meclisten geçirerek kabul ettirmeyi başardı.  Elektrikli aracı Fit’i Honda, hem Amerika hem de Avrupa pazarlarında iki yıl içerisinde satışa çıkarmayı planlıyor. Fuarda sergilenen otomobilin seri üretime girecek olan asıl versiyona çok benzeyeceği belirtiliyor. Beş kişilik oturma kapasitesine sahip aracın elektromotoru FCX Clarity’den alınmış. Lityum-iyon bataryalar 6 saatte şarj olurken, 160 km’lik menzil sağlıyor. Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip olacak olan otomobilde, telefon bağlantısı da bulunacak. Honda yetkilileri fiyat konusunda ise herhangi bir açıklamada bulunmadılar. ~Kia Optima Hybrid
Amerikan pazarına en son giriş yapan markalardan biri olan Kia, burada yeni hibrid modelini tanıttı. Optima Hybrid, kuzeni Hyundai Sonata Hybrid’in Kia’daki karşılığı. Bu nedenle tasarım açısından, içten yanmalı motora sahip Optima modelinden farkı bulunmuyor. Aralarındaki farklar ise ufak tefek aerodinamik değişiklikler olarak göze çarpıyor. 30 kW’lık elektrikli motor 206 HP güç üreten dört silindirli motor ile paralel çalışıyor. Ortalama yakıt tüketimi 5.8lt/100 km olan Optima Hybrid uygun fiyatı ve taze tasarımıyla ön plana çıkıyor.

Mitsubishi i-MiEV
Mitsubishi’nin 2012 sonunda Kuzey Amerika pazarı için satışa çıkaracağı i-MiEV Avrupa ve Asya pazarları için sunulan versiyona oranla daha uzun ve daha geniş olmakla kalmayıp, aynı zamanda çok daha uygun bir fiyata sahip olacak. i-MiEV modeli Almanya’da 34 bin 390 Euro’luk başlangıç fiyatına sahipken, Amerikan pazarı için 23 bin 200 Euro’dan itibaren satışa sunulacak. Kaliforniya’da fiyatlar, devlet ve bölgesel teşvikler sayesinde 15 bin Euro kadar düşüyor.~Nissan Ellure Concept
Leaf’in ardından Nissan, yeni hibrid modelin nasıl görünebileceğini bu konseptle gösterdi. Ellure Concept Nissan tasarımcılarının gelecekteki limuzinleri nasıl hayal ettiklerine dair bir fikir olarak karşımıza çıkıyor. Ellure Hybrid’de görev yapan 240 HP gücündeki dört silindirli ve 2.5 litre hacme sahip turbo beslemeli motor ile 25 kW’lık elektromotorun birlikteliği, teknoloji açısından fazla önem taşımıyor. Tamamen kırmızı renge sahip iç mekan adeta bir ev salonu ambiyansı yansıtıyor. Tasarım bölümünden bir yetkili, Ellure Concept’in çift tarafa açılan kapılarını fuara özel olarak tasarladıklarını ve amaçlarının otomobilden daha iyi görüntü alabilmek olduğunu ifade etti.

Fisker Karma
Henrik Fisker’in Karma modeli, “menzil uzatıcıya” bir elektrikli araç. Otomobilin iki adet elektrikli motoru 150’şer kW güç üretiyor. Tamamen elektrikli kullanım modunda menzil 80 km. Bunun ardından içten yanmalı motor devreye girerek menzili 400 km daha uzatıyor. Pazara giriş olarak 2011 yılının başı olarak belirlenmiş. Karma’nın Almanya’da  satış fiyatı ise 90 bin Euro’nun altında olacak.. ~Cadillac Urban Luxury Concept
Üretmiş olduğu modellerinde büyük karoserli araçlarıyla öne çıkan ünlü marka, Los Angeles’ta şehir hayatına uyumlu konseptini sergiledi. Böyle önemli bir etkinliğe katılıp boy göstermek çok önemli. Seri üretime geçildiğindeyse ULC konseptine sadık kalınması beklenmiyor. Bize ise sadece türünün tektemsilcisine bakıp keyiflenmek kalıyor. Dört koltuklu, 1.0 litrelik üç silindirli motor ve mikro-hibrid sisteminin yanında start-stop fonksiyonlu konseptte kanat kapılar kullanılmış. 4.2 lt/100 km’lik yakıt tüketim değeri ise sadece teorik. Tasarımcısı Saucedo oldukça ümitli: “ULC konsepti, Cadillac’in büyük şehirlerin trafiği için çözümü olabilir.“

Coda Sedan
Los Angeles’ta sergilenen Coda aslında yarı Çinli yarı ABD’li bir model. Beş koltuklu elektrikli sedanın parçalarının yüzde 40’ı ABD’de üretiliyor. Karoser dahil geriye kalan diğer parçalar ise Çin’in Harbin Bölgesi’deki bir fabrikadan geliyor. Coda 2011 sonbaharından itibaren ABD’de satışa sunulacak. Elektrikli otomobilin satış fiyatı 32 bin 800 Euro olarak belirlenirken, teşvikler düşüldüğünde bu rakamın 23 bin 700 Euro’ya gerilemesi mümkün. Satın alma işlemi ise sadece internetten yapılabilen otomobilin menzili ise yaklaşık 190 km olarak açıklanıyor.~SONUÇ
Los Angeles Fuarı’nda aslında sürprizlere pek de yer verilmedi. Gerçi tüm üreticiler yeşil otomobillerini tanıtma fırsatı buldu. Honda ve Kia gibi markalar bunu daha fazla yaparken, Cadillac ve Nissan Ellure bunu daha az gösterdiler ve pek ciddiye alınacak gibi değillerdi. Fuarın tek gözdesi sadece bu-rada sergilenmekle kalmayıp ayrıca sürüş imkanı da bulduğumuz Chevrolet Volt oldu. Volt’un en önemli başarısı ise elektrikli otomobillerin gerçek dünya ile temasa geçtiğini kanıtlaması oldu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.