Mini ama yukarıdan bakıyor

Test otomobilimiz, markasının taşıdığı
isme aykırı bir duruş sergileyen
Mini Countryman. Ülkemiz yollarında
da boy göstermeye başlayan
bu farklı Mini, sıra dışı tarzı ile bildiğimiz
markanın dördüncü modeli.
Küçük bir SUV olması ile ön plana
çıkan ve Mini özelliklerinin tamamını
kullanan bu aracın ülkemizdeki
satış fiyatı 52 bin 821 TL’den
başlıyor. Yani kompakt bir SUV almaya
karar verdiğiniz zaman zaten
diğer seçeneklerin büyük bir bölümünde
bu seviyede rakamlar karşınıza
çıkacak. Yollarda farklı olmak
ve sıra dışı hissettirecek bir otomobilin
içinde olmak için ödeyeceğiniz
bu bedel çok uygun görünüyor.

İki tekerlekten çekiş ve iki kapı
gibi özellikleri ile tanıdığımız Mini,
Countryman adlı modelinde 4 kapı,
4 tekerlekten çekiş sistemi ve 4
metre uzunluğundaki ölçüleri ile
artık 4 rakamını benimsemiş görünüyor.
Ülkemizde Cooper, Cooper S
ve Cooper S 4×4 olarak üç farklı seçeneğe
sahip olan aracın en yüksek
fiyatı ise 66 bin 300 TL oluyor.

4 bin 97 mm uzunluğunda, 1789
mm genişliğinde, 1561 mm yüksekliğinde
olan aracın dingil mesafesi
ise 2 bin 595 mm olarak açıklanıyor.
Yani bu ölçülerle hala minik
bir araç ama ismindeki gibi minik olmadığını
da bilmek gerekiyor.

Ölçüleriyle B ve C sınıfları arasında
kendisine yer bulan Countryman,
kompakt SUV sınıfının önemli oyuncularından
biri olacak. Özellikle bu
aracın burun tasarımı bizlere en
çekici gelen yanlarından. Yırtıcı bir
hayvanın dişlerini ve ağzını sonuna
kadar açmış halini hatırlatan Mini
Countryman, farklı ve kişilikli bakışları
ile ön plana çıkan bir model.
Mini’nin farklı karaktere sahip olan
iç mekan özellikleri de bu araçta kullanılmış.
Kullanımı çok kolay olmasa
bile farklı kumanda elemanları yaşam
alanının eğlenceli görünmesini
sağlıyor. Mini 2+2 oturma düzeniyle
gayet ilginç bir kullanım sunuyor.
Koltukların tam ortasında ve
boydan boya ilerleyen (Center Rail)
raylı sistem sayesinde fazladan eşya
gözleri de sunabilen araçta aynı zamanda
iPhone bağlantısı da bulunuyor.
Arka koltuklar yatırılıp 13 cm
kadar öne itildiğinde 336 lt’lik bagaj
hacmi, 1170 lt’ye çıkıyor ve bu sayede
araç bir sörf tahtasını bile taşıyabilecek
kabiliyete sahip oluyor.

1.6 lt 122 HP’lik motor seçeneğinin
görev yaptığı Mini Cooper Countryman
test konuğumuz olunca,
performans konusunda biraz daha
azı ile yetinmemiz gerekti. Otomatik
şanzıman biraz ağırkanlı. Yönlendirme
sistemini de sevdiğimiz Countryman,
BMW’nin elinin değdiği
araçlardan biri olduğunu açıkça ortaya
koyuyor. Tamam, yönlendirmeler
normalden biraz daha sert
ama netlik ve keskinlik konusunda
bu araçların yanına yaklaşabilecek
bir model daha görmedik.

Sonuç

Mini gözünü farklı yerlere çevirdi ve Countryman
ile kompakt SUV sınıfına giriş
yaptı. Kompakt SUV’larla aynı fiyatlara sahip
olarak satışa sunulması ise en önemli
avantajlarından biri. Yolların farklı kimliğe
sahip araçlarından biri olan Countryman, aynı
farklılığı ve eğlenceyi yaşam alanında da tüketicilere
sunuyor. İddialı ve yırtıcıları andıran
görünümü ile farklı yaşam alanı onun en çok
dikkat çeken yanlarından olabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Mini ama yukarıdan bakıyor

Bu hafta önemli bir değişimin izinden gidiyoruz. Çünkü test otomobilimiz, markasının taşıdığı isme aykırı bir duruş sergileyen Mini Countryman. Ülkemiz yollarında da boy göstermeye başlayan bu farklı Mini, sıra dışı tarzı ile bildiğimiz markanın dördüncü modeli. Mini’nin bu önemli atağının büyük bir ilgi görmesini beklediğimizi daha en başından belirtelim istiyoruz. Çünkü küçük bir SUV olması ile ön plana çıkan ve Mini özelliklerinin tamamını kullanan bu aracın ülkemizdeki satış fiyatı 52 bin 821 TL’den başlıyor. Yani kompakt bir SUV almaya karar verdiğiniz zaman zaten diğer seçeneklerin büyük bir bölümünde bu seviyede rakamlar karşınıza çıkacak. Yollarda farklı olmak ve sıra dışı hissettirecek bir otomobilin içinde olmak için ödeyeceğiniz bu bedel çok uygun görünüyor. İki tekerlekten çekiş ve iki kapı gibi özellikleri ile tanıdığımız Mini, Countryman adlı modelinde 4 kapı, 4 tekerlekten çekiş sistemi ve 4 metre uzunluğundaki ölçüleri ile artık 4 rakamını benimsemiş görünüyor. Ülkemizde Cooper, Cooper S ve Cooper S 4×4 olarak üç farklı seçeneğe sahip olan aracın en yüksek fiyatı ise 66 bin 300 TL oluyor. Dizel motor seçeneğini şimdilik ülkemizde göremediğimiz Mini Countryman, istendiği zaman test aracında da olduğu gibi, otomatik şanzıman seçeneği ile de satın alınabiliyor. 4 bin 97 mm uzunluğunda, 1789 mm genişliğinde, 1561 mm yüksekliğinde olan aracın dingil mesafesi ise 2 bin 595 mm olarak açıklanıyor. ~Yani bu ölçülerle hala minik bir araç ama ismindeki gibi minik olmadığını da bilmek gerekiyor. Ölçüleriyle B ve C sınıfları arasında kendisine yer bulan Countryman, kompakt SUV sınıfının önemli oyuncularından biri olacak. Mini’nin diğer modellerinden görünüm konusunda çok büyük bir farklılığı olmayan aracın diğer aile fertleri ile benzer bir görünümde olduğunu hatta onun pompa ile şişirilmiş bir Mini olduğunu bile düşünenler var. Fakat bizler bu aracın farklı bir karaktere sahip olduğunu düşünen kesimde yer alıyoruz. Özellikle bu aracın burun tasarımı bizlere en çekici gelen yanlarından. Yırtıcı bir hayvanın dişlerini ve ağzını sonuna kadar açmış halini hatırlatan Mini Countryman, farklı ve kişilikli bakışları ile ön plana çıkan bir model. Sert bakışlarının bazen gülümsemeye dönüyor gibi bir izlenim uyandırması da çok iyi. İnsanın ruhuna hitap etme konusunda çok başarılı olan bir tasarıma sahip olan araç, dediğimiz gibi yolların farklı oyuncularından biri olmak isteyenler için çok iyi bir seçenek. Artık Porsche’nin bile SUV ürettiği günümüzde, Mini’nin kompakt SUV sınıfına el atmış olmasını da yadırgamamak gerekiyor. Mini’nin farklı karaktere sahip olan iç mekan özellikleri de bu araçta kullanılmış. Kullanımı çok kolay olmasa bile farklı kumanda elemanları yaşam alanının eğlenceli görünmesini sağlıyor. Dört kapılı yapısı ise Mini iç mekanına farklı bir geçiş anlamına geliyor: Kolay kullanılan kapılarla yaşam alanına iniş ve binişler çok kolay.~ Arka tarafta iki ya da üç kişilik koltuklara sahip olarak satın alınabilen Mini, 2+2 oturma düzeniyle gayet ilginç bir kullanım sunuyor. Koltukların tam ortasında ve boydan boya ilerleyen (Center Rail) raylı sistem sayesinde fazladan eşya gözleri de sunabilen araçta aynı zamanda iPhone bağlantısı da bulunuyor. Donanım özelliği olarak satın alınabilen bu bağlantı ile telefonu kol dayanağının içinde bulunan bir bölüme yerleştirerek telefonunuzun her türlü özelliğini kullanma şansı bulunuyor. Ayrıca iPhone sahibiyseniz telefonunuzu Countryman’in multimedya sistemine bağlayarak uydu üzerinden istediğiniz ülkenin müzik yayınlarını bile takip edebiliyorsunuz. Kaliteli koltukların kullanıldığı yaşam alanında sunulan genişlik de beğeni toplama konusunda sıkıntı yaşamıyor. Sportif koltuklar uzun süreli yolculuklarda bile rahat ettirirken, sürüş pozisyonu da kolay bir şekilde ayarlanıyor. Ele tam oturan kalın direksiyon simidini de beğendik. Aydınlatma renklerinin değiştirilebilmesi ise bu otomobili farklı kılan özelliklerden. Bu sayede yaşam alanı istendiği gibi renklendirilebiliyor. Yaşam alanın en olumsuz özelliği ise, dik ve normalden daha küçük görünen camlar nedeniyle yaşanan sıkıntı oluyor. Camların bu yapısı görüşü de olumsuz etkiliyor. Kapalı alanda kalma korkusu olanlar bu yaşam alanında rahatsız olabilir.~ Çift parçalı cam tavan ile bunun önüne geçilmeye çalışılmış ama bunda pek de başarılı olunamamış. Ayrıca tavanın sadece bir perde ile kapatılabiliyor olması yazın sıcak günlerinde sıkıntı yaşayabileceğiniz şüphesini doğuruyor. Sessizlik konusunda da beklediğimizden biraz daha kötü bir karakter ortaya çıktı. Motor gürültüsü özellikle ani hızlanmalar ve yüksek hızlara çıkıldığında belirginleşerek rahatsız edici oluyor. Müzik ve havalandırma sistemlerinin performansları ise son derece iyi. Arka koltukların ileri geri hareketettirile bilen yapısı ile bagaj hacmi ve yaşam alanı istendiği gibi ayarlanabiliyor. Arka koltuklar yatırılıp 13 cm kadar öne itildiğinde 336 lt’lik bagaj hacmi,1170 lt’ye çıkıyor ve bu sayede araç bir sörf tahtasını bile taşıyabilecek kabiliyete sahip oluyor. Mickey Mouse’a gönderme yapılmış gibi görünen büyük göstergelerse çekiciliği artıran bir detay. Eğer hızı buradan takip etmekte zorlanırsanız, direksiyon simidinin hemen önünde yer alan küçük ekrandan dijital olarak da izleyebiliyorsunuz. 1.6 lt 122 HP’lik motor seçeneğinin görev yaptığı Mini Cooper Countryman test konuğumuz olunca, performans konusunda biraz daha azı ile yetinmemiz gerekti. Ancak motorun performansının bizleri yine de tatmin ettiğini söyleyebiliriz. Yüksek devirlere çıkma isteği fazla olan motor alt devirlerde biraz cansız olsa bile bu cansızlık kısa bir süre devam ediyor. ~Otomatik şanzımansa biraz ağırkanlı bir çalışma karakterine sahip: Ani hızlanma isteklerinde motorun performansı biraz törpüleniyor. Mini’nin karting araçlarını andıran sert karakteri ise bu araçta biraz yumuşamış. Aile otomobili özelliğine de sahip olan aracın süspansiyon sistemi çok iyi olmasa bile konforlu yolculuklara da imkan tanıyor. Kar-deşlerine göre daha yumuşak bir sürüş karakterine sahip olan Countryman, yol tutuş konusunda ise kararlı çizgisinden uzaklaşmıyor. Hızlı girilen virajlarda gördüğümüz performans oldukça iyi. Fren performansı konusunda sıkıntı yaşamadığımız otomobilin, pedal grubu da kolay kullanılıyor. Çukur geçişleri sırasında ise zaman zaman rotasından sapacakmış gibi bir izlenim uyandırıyor. Yönlendirme sistemini de sevdiğimiz Countryman, BMW’nin elinin değdiği araçlardan biri olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Tamam, yönlendirmeler normalden biraz daha sert ama netlik ve keskinlik konusunda bu araçların yanına yaklaşabilecek bir model daha görmedik. El fren kolu tasarımı ise iç mekanın karakterine ve kullanım açısından konfora önemli bir darbe vuruyor. Klasik bir el fren kolu yerine neden uçakların gaz kolunu andıran bir tasarım yapılmış anlamak zor. ~SONUÇ
Mini gözünü farklı yerlere çevirdi ve Countryman ile kompakt SUV sınıfına giriş yaptı. Bu belki biraz riskli bir karar ama bizler bu radikalliği ve bunun eseri olarak ortaya çıkan aracı çok sevdik. Kompakt SUV’larla aynı fiyatlara sahip olarak satışa sunulması ise en önemli avantajlarından biri. Yolların farklı kimliğe sahip araçlarından biri olan Countryman, aynı farklılığı ve eğlenceyi yaşam alanında da tüketicilere sunuyor. Artık Mini bir aile otomobili de oldu.

(+) Farklılık, fiyat, eğlenceli detaylar, görünüm, motor, konfor, yönlendirme
(-) Şanzıman, gürültü, bazı kumanda elemanları, kumanda kullanım zorluğu


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.