Rüzgar bile onu kıskanıyor

Rüzgarın kendisini özlettiği bugünlerde sanıyoruz bu durumun yaşanmasında Mercedes E Serisi Cabrio’nun da önemli bir payı var. Çünkü bu otomobil rüzgara yön veren yapısı ve kendisinin yarattığı rüzgarla, doğal hayatın akışına bile kıskançlık aşılıyor. Abartı yapmıyoruz, her açıdan bakıldığında bu otomobil çok güzel ve bu güzelliği insanlarla paylaşmayı da çok seviyor. Neredeyse tüm Mercedes modellerinde olduğu gibi üst seviyede olan konfor ve kalite çıtası bu otomobilde de aynen korunuyor. Elbette böylesine starlara ulaşmak hiçbir zaman kolay olmuyor: Mercedes E Serisi Cabrio’nun 250 CGI motor ile ülkemizdeki satış fiyatı 81 bin782 Euro. Yani 160 bin TL’nin üzerine hiç zorlanmadan hatta test otomobilde olduğu gibi bazı donanımlarla 180 bin TL sınırını zorlayan bir fiyat etiketi. Elbette ülkemiz şartları için bu fiyat çok yüksek ve insan bu tip otomobilleri kullandığı zaman neden Avrupa’nın herhangi bir yerinde dünyaya gelmediğini sorguluyor. Düşünün bu aracın aynı özellikleri ile Almanya’daki satış fiyatı 50 bin Euro. Yani neredeyse yarı yarıya. Üstelik bu fiyat farkı düşük hacimli bir motor olmasına rağmen bu şekilde. Daha yüksekhacimlere sahip olan motor seçeneklerinde Avrupa ile aramızdaki çıtanın daha da açıldığını hepimiz biliyoruz. Keşke bizde de vergilendirme sisteminde bir an önce önemli değişiklikler yapılabilsede, otomobil seviyemiz daha da yükseklere çıksa… Bu otomobilin biz Türkler içinde önemli bir yeri var. ~Air Cap adı verilen ve patenti Mercedes’in elinde olan, ayrıca tüm cabrio otomobiller arasında bir çığır açması beklenen bu sistemi geliştiren ekibin içinde bir Türk bulunuyor. Serkan Fidan ismindeki bu gurur kaynağımız tarafından geliştirilen sistem, ön camın en üst kısmında bir kumanda elemanı ile devreye alınan spoyler diyebileceğimiz bir aksamdan oluşuyor. Bu sayede E Serisi Cabrio, üst kısmı metal olan bu sistem devreye alındığında pazar filelerini andıran bir donanımı kullanıma alarak, otomobilin içine giren havayı özellikle yüksek hızlara çıkıldığında önemli ölçüde azaltıyor. Bu sayede de cabrio otomobilleri kullanmanın en keyifsiz yanlarından olan iç mekandaki aşırı rüzgar (hafif rüzgara sözümüz yok) ortadan kaldırılmış oluyor. Rüzgarın sesini ve etkisini neredeyse yok eden bu sisteme ayrıca arka koltuk kafalıklarının ortasında bulunan yine özel bir kumaştan geliştirilmiş bir parça eşlik ediyor. Camın üzerinden giren hava arka taraftan filtre ediliyor ve kusursuz bir sessizlik yakalanıyor. Bu sayede soğuk günlerde yapılan sürüşler sırasında bile iç mekan sessiz kalırken, aynı zamanda istenen sıcaklık çok daha rahat bir şekilde yakalanmış oluyor. Bu sisteme yardımcı olarak sürücü ve yolcuların boyunlarına sıcak hava üfleyen Air Scarf çok işe yarıyor. Bu otomobil aynı zamanda Mercedes çatısı altında bir bitişi de temsil ediyor. Buna göre E Cabrio’nun yollara çıkması ile birlikte CLK’nın ömrü sona ermiş oluyor. C Serisi’n den alt yapısı alınan otomobil yollarda artık E Cabrio olarak boy gösterecek. ~Dışarıdan bakıldığında hiçbir fark görülemese bile bu otomobil alt yapısını C Serisi’nden alıyor. Mercedes yönetiminin son derece iddialı olduğu E Cabrio, üst kapalı ya da açık olsun her zaman çok güzel görünüyor. Metal tavanlara inat tenteyi kullanan bu cabrionun tavanında kullanılan malzeme son derece sağlam. Mercedes yönetimi bunu uzun süreli testlerle denerken, bizlerde yağmur altında kullanma fırsatı bulduğumuz araçta iç mekana su yada ses gelmediğine şahit olduk. Kumaş tavan araç 40 km/s hızla ilerlerken bile 20 saniye gibi kısa bir süre içinde açılıyor. Ancak bu açılma sırasında bagaj içindeki malzemeleri çok iyi kontrol etmek gerekiyor. Özellikle bagajda bulunan katlanma mekanizması yanlış yönlendirme okları nedeniyle tam olarak ayarlanamıyor. Bu sayede de tavanı açmak zor bir hal alıyor. Elbette sistemin nasıl olduğu bir kez öğrenildiği zaman kullanımı kolay. Tavan kapalı olduğu zaman 390 lt bagaj hacmi sunan araç, tavan açıldığında da yeterli bir kullanım alanı sunuyor. Keskin bakışları sahip olan ve üzerinde de iyi bir takım elbise bulunan araç, elbette tavanı açık olduğu zaman en seksi görünümüne bürünüyor. Arka taraftan bakıldığında da çekici görünen otomobilin yaşam alanı da iddialı detaylarla dolu.  Dört kişinin rahatlıkla yolculuk yapabileceği yaşam alanında, Mercedes kalitesi hemen fark ediliyor. Tavan açıkken sunulan baş mesafesi elbette iyi ama tavan kapalı olduğu zamanlarda uzun boylular biraz sıkıntı çekecek. Kumanda grubunun kullanımı açısından Mercedes modellerini biliyorsanız bir sorunyok ama bilmiyorsanız bunlara alışmak zaman alacak. ~Örneğin sağ tarafta alışkın olduğunuz bir silecek kolu bulunmuyor. Bunun yerine hemen her şey sol tarafta bulunan kolun üzerine alınmış durumda. Zengin bir donanım listesine sahip olan otomobilin, kokpit ve orta konsol tasarımları da başarılı. Bir sanatçının elinden çıkmış gibi görünüyorlar ama Mercedes tasarımcıları bazı yerlere ucuz malzeme kullanarak bunu bir şaheser yapmak istemiyor. Bazım kumanda elemanlarını Mercedes’in çok daha ucuz modellerinde bile görmek mümkün. E250 CGI ismi aslında çok şaşalı görünmüyor. Çünkü bu modelin motor kaputunun altında turbo kullanan 1.8 lt’lik bir ünite yatıyor. Ama şöyle söylemek isteriz, bu motor seçeneği ile onu asla hafife almayın. 204 HP güç üreten motor aynı zamanda 2000 d/d’den itibaren 310 Nm’lik torku kullanıma sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 sn’de gerçekleştiren otomobilde kullanılan 5 ileri oranlı otomatik şanzımanda çok iyi çalışıyor. Performans ve ekonomi beklentilerini çok iyi karşılayan bir şanzımanı kullanıyor olması bu otomobilin en önemli artılarından. Yol tutuş konusunda son derece başarılı olan Mercedes E Cabrio, bu motor ve şanzıman seçeneği ile atak kullanımlara zorlanmadan için veriyor. Şanzımanın karar verme ve vites seçimleride herkesin beğenisini kazanacak türden. Yönlendirme kabiliyeti konusunda bize göre Mercedes en iyisi değil ama onu arka sıralara itecek bir halimiz yok. Keyif veren yönlendirme ve netlik sürüş kabiliyetini ve sürüş keyfini önemli ölçüde artırıyor. Aynı zamanda araçta iyi bir direksiyon simidi de kullanılıyor. Fren pedalının kullanımı, dozlama hassasiteyi ve duruş mesafesi de başarılı. ~Kullanımı sertleştirdiğimiz zamanlarda ise bu aracı otomatik pilotta kullanıyormuş gibi hissettik. Çok iyi çalışan elektronik yardımcılar kahve içmeniz gereken zamanın bile farkına varıyor.

SONUÇ

Mercedes E Serisi Cabrio çok seksi ve çok çekici bir otomobil. Bazı araçlara da söylediğimiz gibi bu otomobile sahip olmak önemli bir ayrıcalık. Yeni sistemleri ile cabrio sınıfına da yön vermeye hazırlanan otomobile söz söylemek için gerçekten kötü niyetli olunması gerektiğine inanıyoruz. Motoru, sürüş özellikleri, muhteşem görünümü, kıskandıran detayları ile E250 CGI artılarının eksilerini çok rahat sildiği ender otomobillerden biri olarak karşımıza çıktı.

(+) Motor, kullanım, kalite, görünüm, ferahlık, sürüş, kumaş tavan
(-) Bazı ucuz plastik detaylar, kumanda elemanları, fiyat


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.