Şehrin yeni oyuncağı

Suzuki Swift yenilenmesinin
ardından iddialı özellikleri ile
yollara çıktı. Keyif veren tasarımı
ile sevimli görünen, küçük sınıfın
yeni oyuncusu Swift, ülkemizde 1.2
lt hacimli benzinli motoruyla satışa
sunuluyor. İstendiğinde otomatik,
istendiğindeyse manuel şanzımanla
satın alınabilen Swift’in satış fiyatı
ise 30 bin 590 TL’den başlıyor.

Küçük sınıfın farklı görünen oyuncularından
olmak için yenilenen
Swift’de bu hedefe ulaşılmış gibi
görünüyor. Yuvarlak hatları ile ön
plana çıkan araç, akıcı bir dizaynla
üretilmiş. Sevimli görünmesinin
yanında son dönemlerin önemli bir
akımı olan retro otomobilleri andıran
bir yanı da olan Swift, boyutları
ile kullanımı pratik bir araç olacak.
3850 mm uzunluğunda, 1695 mm
genişliğinde, 1510 mm yüksekliğinde
olan Swift, küçük yapısını iyi bir
giysi ile birleştirmiş.

Bu tasarımın en ilginç gelen yanlarından
biri yuvarlak hatların, düz
çizgiler kullanılarak yakalanmış olması.
Motor kaputu, tampon, profil
detayları gibi unsurları düz bir tasarıma
sahip. Ancak bunlara verilen
usta işi eğimlerle otomobilin yuvarlak
bir görünümde olması sağlanmış.
Petek dokulu hava giriş ızgarası
ile biraz sportif bir ifadeye de sahip
olan japon otomobili, boyutlarına
aykırı bir görüntü sergileyen farları
ile de agresif bir yüze sahip.

Arkadan baktığımız zamansa yine
heybetli görünen bir aydınlatma
grubu hemen dikkat çekiyor. Bagaj
kapağının tavandan ayrı olan
tasarımı ve bu bölümün daha üstte
durması ile de iyi bir görüntü elde
edilmiş. Camın beklenenden biraz
daha fazla içeriye giren yapısı ve
bagaj üstü spoyleri ile ön bölümde
biraz az bulduğumuz sportif yapı,
arka tarafta daha iyi bir şekilde
karşımıza çıktı.

~Bizleri şaşırtmayı başardı

Yaşam alanına geçtiğimizde ise beklediğimizden
daha iyi bir tasarım ve
daha geniş bir alan bizi karşıladı. Ön
tarafta bulunan yolcular rahat ederken,
arka tarafta yolculuk edecekler
için de oldukça iyi bir kullanım alanı
sunuluyor. Küçük boyutlara sahip
olmasına rağmen yaşam alanının
başarılı tasarımı ile iyi bir kullanım
alanı yakalanmış.

Elbette çok büyük bir kullanım
alanı yok ama beklediğimizden daha
iyi. Koltukların kalitesi açısından
baktığımızda ise açıkçası biraz daha
iyi olması gerektiğini düşünüyoruz.
Yan destekleri biraz fazla sert ve
biraz fazla büyük. Bu nedenle sanki
iki taraftan vücudu saran ve biraz
rahatsız eden bir kaplama oluşmuş
gibi. Sürüş pozisyonunu ayarlama
konusunda da bu durum biraz
sıkıntı yaşatıyor. Ayrıca koltukların
minder kaliteleri de daha iyi olmalı.
Kullanım rahatlığı, görüş açıları,
kumanda elemanlarının bulunması
gibi konularda ise sıkıntı yaşanmıyor.
Aracın içinde genel olarak kullanılan
malzeme kalitesi beklediğimizden
biraz daha iyiydi. Özellikle
bazı bölgelerde son derece kaliteli
malzemeler karşımıza çıktı. Ama
bazı noktalarda da otomobilin fiyatını
aşağıda tutabilmek için düşük
kaliteli malzeme kullanılmış. Fakat
bunların yaşam alanında iyi bir şekilde
gizlendiğini düşünüyoruz. Orta
konsol ve kokpit tasarımı açısından
bir sıkıntı yaşamadık ama dizlere
temas eden plastik detayların
olması rahatsız etti. Bu durum özellikle
ön yolcu tarafında biraz daha
fazla hissediliyor. Direksiyon simidinin
yapısı ve kullanımı da beklentilerimizi
karşılayan detaylardan
oldu. USB girişine sahip olan müzik
sisteminin kalitesi de yeterli. Sessizlik
konusunda ise Swift bu sınıfın
beklentilerini rahatlıkla karşılıyor
ama yüksek hızlara çıkıldığında
beklediğimizden biraz daha yüksek
bir gürültü var. Yaşam alanında sunulan
eşya gözlerinin sayısı ve kullanımı açısından da bir sıkıntı yaşamadık.
Vites kolunun ve körüğünün
tasarımı konusunda ise Swift bizden
geçer notu aldı ama daha iyisi olsa
fena olmaz.

~Modern bir tasarımı var

Modern bir tasarımı olan ve yaşam
alanında da bu tasarımı devam
ettiren Swift, fiyatına göre satın
alınabilecek iyi seçeneklerden biri
olmuş. Ama bu otomobilin asıl belirleyici
kriterlerinden biri elbette
sürüş özelliği olacak. 1.2 lt hacmindeki
motoru 93 HP güç üretirken,
118 Nm tork kullanıma sunuluyor.
Matematiksel olarak bu verilere
bakıldığında elbette yüksek bir performans
beklemek haksızlık olur
ama sunduğu performans şehir kullanımı
için yeterli. Fabrika verilerine
göre 100 km’de 5 litre yakıtla yetinebilen
Swift, yaptığımız ölçümlerde
de 6 litrelik bir sonuca imza attı. Bu
tüketim sonucu benzinli motorlu bir
araç için oldukça iyi. Performans
konusunda Swift’i biraz cılız görsek
bile 0-100 km/s hızlanma için 12.3
sn’lik bir değer açıklanıyor. 5 ileri
oranlı manuel şanzımanla kombine
edilen araçta bizde buna yakın bir
değer elde ettik. Manuel vites kullanımı
açısından kemikli geçişleri
ile beğenimizi kazandı. Yollarını
net bir şekilde bulduk ve değişimler
sırasında önemli bir sıkıntı yaşamadık.
Süspansiyon sisteminin çalışma
karakteri ise orta sertlikle ayarlanmış.
Konfor konusunda bir problem
görmedik. Sürüş karakteri açısından
baktığımızda ise süspansiyon sistemi
beklentilerimize cevap verdi.
Hatta bazı sık aralıklarla girdiğimiz
viraj giriş testlerinde Suzuki Swift
beklediğimizden daha iyi bir performans
ortaya koydu. Sürüş karakteri
açısından baktığımızda bizden en
olumsuz puanı yönlendirme kabiliyeti
aldı. Sistemde bazı boşluklar
var ve bu rahatsız edici bir boyuta
ulaşabiliyor.

Sonuç


Suzuki Swift küçük sınıfın önemli oyuncularından biri
olmayı hak edecek özelliklere sahip. Negatif özellikleri
elbette var ama iyi yanlarını biz bundan daha fazla
bulduk. Görünüm konusunda sevimli yüzü ile karşımıza
çıkan otomobil, yaşam alanı konusunda da beklediğimizden
daha iyi bir kullanım alanı sundu. Küçük hacimli motor ile çok
atak bir karaktere sahip olmasa bile performans beklentilerine de
cevap verebilen araç yakıt tüketimi ile cep dostu olduğunu ispatlıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.