Küçücük fıçıcık

Belirgin şekilde geliştirilmiş boyutlar,
baştan aşağı yenilenmiş yürür
aksam ve arttırılmış konforuyla
Yaris, artık üçüncü nesliyle dünyanın
en çevreci ve en fazla bisikletli
şehri Kopenhag’ta test sürüşlerindeydi…
Avrupa’nın aynı zamanda
en zengin şehirlerinden biri olan
Danimarka’nın başkenti, tüm mütevazı
lüksünün arasında, yeni Yaris’i
de ağırladı… Ciddi oranda genişletilmiş
yaşam kabini içinde Baltık denizinin
manzarasında deneme şansı
bulduğumuz bu en küçük Toyota,
artık kesinlikle küçük olmadığını,
hatta ilk neslinin A segmentinden,
artık ikinci neslinin B segmenti
boyutlarını C segmentine doğru büyüttüğünü
gösteriyordu. Tasarımda
da artık yumurta formunu bırakıp,
yepyeni köşeleriyle kaslanan yeni
Yaris, ilk bakışta bile büyüklüğünü
vurguluyor… Toyota’nın yeni tasarım
anlayışıyla çizilmiş yeni farları
ve otoriter bir hava veren yüksek ön
burnu ise, bu küçük sınıf otomobili,
tüm rakiplerinden çok daha farklı
bir seviyeye çıkarıyor. Aracın arkasına
doğru yükselen kemer çizgisi,
çıkık ve kaslı arka çamurlukları da
dinamizmini destekliyor.

O kadar ki, bugün çok daha pahalı
büyük Audi’lerde bulunan internetli
yani Googlemaps kullanan
navigasyon sistemiyle bizlere yolları
bulduran yeni Yaris, yakıt ekonomisi
hariç, tüm özellikleriyle fazlasıyla
zengin ve bonkör!..

Bir önceki şekline göre 10 santimetre
boy atan yeni Yaris, artık 3.89
metrelik uzunluğu ve 5 santimetrelik
dingil mesafesi uzamasıyla kabin
içinde de 35 milimetrelik diz mesafesi
artısı sunuyor. Yeni şekilli koltukları,
zemini alçaltılmış bagajının
289 litrelik hacmi ve arka koltukların
parçalı olarak katlanmasıyla
768 litrelik yükleme potansiyeli,
küçük Toyota’nın yeni büyüklüğüne
ait veriler.

~Üç ayrı motor seçeneği de, Yaris’in sakladığı güç üniteleri… 69 HP ve 93
Nm’lik 1.0 litre ile 99 HP ve 125
Nm’lik 1.33 litre VVT-i benzinlilerinin
yanında 90 HP gücündeki 1.4
litrelik D-4D dizel seçeneği, 1800
devirden itibaren 205 Nm’lik maksimum
torkuyla Yaris’in en pahalı
şeklini yürütecek. Bu dizel ile yakıt
tüketimini 3.9 litreye kadar indirebilirken,
benzinli sessizliği için
100 kilometrede 4.8 litrelik tüketimi
gözden çıkarmak gerekiyor. 2012 ilk
baharında bu Yaris’in Prius’lardaki
gibi bir hibrid versiyonunun ortaya
çıkması da söz konusu!..

Bunca artı değerin yanında ön,
yan ve perde havayastıkları, aktif
koltuk kafalıkları ve ABS’nin
Yaris’te standart olduğunu söylememize
gerek olmayabilir. Fakat, 6.1
inç ekranlı yepyeni multimedya sisteminin
bile Yaris’in en çok satılacak
paketlerinde standart olacağını
söyleyelim. Çok alıştığımız telefon
aplikasyonları ve Googlemaps’li bu
sistemin entegre olduğu Touch&Go
paketinin yeni Yaris’in tüm modernizmini
kanıtladığını belirtelim. Opsiyonel
panoramik cam tavanının
altında çok belirgin kalan ön göstergelerin
dijital yansımalarını bu
3. nesil ile nihayet unutmaya başlayacağız…
Eğlence ve yön sisteminin
ekranı ve orta konsoldaki tüm düğmeler, Yaris’in gerçek lüks markaların
yavru modeli olabileceğini
düşündürüyor. Klasik göstergelerin
Yaris’in bu son şekline çok yakıştığını
da itiraf edelim!..

~Diğer yanda Yaris dizelin turbosunu
hızla doldurup sürücünün tam
istediği gibi tepkilere çok hızlı cevap
vermesi, “kendisinin dizel olduğunu
unutarak” aniden devir alabilmesi,
çok iyi oranlanmış 6 ileri şanzımanın,
sürüşü eğlenceye çevirmesi,
gerçekten keyif veriyor. Bu en pahalı
versiyonda 16 inç’lik jantlardaki iri
lastikler, yenilenen elektro-hidrolik
servo direksiyon sistemiyle yumuşatılmış
go-kart hissine milimetrik
hassasiyet de kazandırıyor.

103 gr/km’lik egzoz emisyonu,
10.8 saniyelik 0-100 km/s hızlanması,
şık dizaynı ve kolay beğenilen
kabin içi malzemeleriyle 3. nesil
Yaris, bundan böyle Toyota’nın en
önemli modellerinden biri oluyor!..
Fakat, Türkiye’ye yüklü donanım
ve dolayısıyla fiyatı çok düşük olmayacak
şekilde gelecek olan Fransa
üretimi yeni Yaris’in bu kadar olumlu
özelliklerinin arasında disk frenleri
de olsaymış, diye düşünmeden
de edemiyoruz!..


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.