Evrim otomatikle devam ediyor

Grande Punto ismini bırakarak
Punto Evo ismini almasının ardından,
görünüm konusunda da iddiasını
artırdı. Yeni tip farları, tampon
çizimleri gibi detayları ile sportif
görünen tasarımın artık eskisine
göre biraz daha kaliteli algılanması
sağlanmış. LED’li stop lambaları ile
çağı yakalayan Punto Evo’nun, arka
tasarımı da bu sayede biraz daha hareketli
olmuş durumda.

Özellikle kokpitin üzerinde eskisine
göre daha yumuşak bir plastik
kullanılması tam yerinde bir karar
olmuş. Yaşam alanının en önemli
özelliklerinden birisi, rakiplerinin çoğunluğundan
daha geniş olması.
Sessizlik beklentilerine cevap veren,
başarılı bir müzik sistemine sahip
olan Punto Evo bu özelliği ile ailelerin
yüzünü rahatlıkla güldürüyor.

Punto Evo’nun baştan yaratılan
koltukları ise maalesef bizden bu övgüyü
alamıyor. Minder uzunlukları,
yan destekleri ve sırtlık yapısının
daha iyi olması gerekiyor. Çift renkli
tasarım anlayışının yaşam alanını
karanlık etkisinden kurtardığını da
belirtelim. Görüş konusunun da
Punto Evo’nun geliştirilmesi gereken
yanları olduğunu düşünüyoruz.

Start-stop teknolojisinin sunulduğu
araçta bu sistem görevini başarıyla
yerine getiriyor. Motor tam
zamanında ve hızlı bir şekilde stop
ediyor ve gerektiğinde yine aynı
hızda çalışıyor.

Test otomobilinin sayfalarımıza
yeniden konuk olmasının en önemli
nedeni ise Dualogic adı verilen otomatikleştirilmiş
manuel şanzımana
sahip olması. Bu şanzımanın vites
yolları gibi, kullanım karakteri de kesinlikle
alışkanlık gerektiriyor. Yani
geri vitesi seçebilmek için manuel
şanzımanların bir çoğunda olduğu
gibi vites kolunu sağa doğru iterek
geriye doğru çekmek gerekiyor. Aynı
şekilde vitesi boşa alabilmek için de
vites kolu ile benzer bir hareket
yapılması gerekiyor. Manuel kullanım
tercih edildiğinde de vitesi yükseltmek
için kolun aşağıya, düşürmek
içinse yukarıya doğru itilmesi
gerekiyor.

Şanzımanın çalışma karakteri ise
başta da söylediğimiz gibi çok iyi değil.
Vites değişimleri sarsıntılı oluyor
ve performans istekleri sırasında
yavaş kalıyor. Sonuçta manuel ile
otomatik arasında önemli bir fiyat
farkı getirmeyen bu tip ekonomik
şanzımanlara bizler alıştık ve onları
otomatik seçeneğini arayanlar
için tavsiye edebileceklerimiz listesine
aldık.

1.4 lt 77 HP güç üreten benzinli
motorun performans seviyesi beklendiği
gibi çok iyi değil. Üstelik kararları
yavaş alan bir şanzımanla performans
biraz daha törpülenmiş
oluyor. Fakat bu ikiliye 29 bin TL’den
başlayan fiyatlarla sahip olmak çok
avantajlı görünüyor. Üstelik bu fiyat
etiketi ile önemli donanım beklentileri
de karşılanıyor.

Sonuç

Punto Evo, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı
ile konfor özelliklerini artırdı. Bu
tip bir otomobil arayanlar için iyi bir seçenek
olan Punto Evo, yenilenmesi ile birlikte eskisine
göre daha fazla kalite ve daha iyi bir
görünüm sunuyor. İç mekanının genişliği ile
sınıfındaki birçok aracı zorlanmadan geride
bırakan Punto Evo’nun 77 HP güç üreten benzinli
motor ve bu şanzıman ile birlikte satış
fiyatı için de rahatlıkla iyi diyebiliriz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Evrim otomatikle devam ediyor

Fiat Punto Evo küçük sınıfta yer alan bir otomobil. Fakat bu otomobil için küçük dememiz mümkün değil. Büyüyen ölçüleri ile birlikte artık neredeyse kompakt sınıfta yer alan bir otomobil kadar iddialı olan Punto Evo, özellikle yaşam alanı konusunda son derece bonkör. Grande Punto ismini bırakarak Punto Evo ismini almasının ardından, bu araç görünüm konusunda da iddiasını artırdı. Fiat’ınTasarım Merkezi (Centro Stile) tarafından yapılan yenileme operasyonu, otomobilin eskisine göre çok daha çekici görünmesini sağlamış. Yeni tip farları, tampon çizimleri gibi detayları ile sportif görünen tasarımın artık eskisine göre biraz daha kaliteli algılanması sağlanmış. Yollarda küçük Maserati yakıştırması gören Punto, yenilenmiş haliyle eskisine göre hem çok daha iyi görünüyor, hem de daha kaliteli bakışlara sahip. Bazı detayları Fiat’ın sevimlilik abidesi olan 500’den alınan Punto Evo, bu sayede eğlenceli detaylara da sahip olmuş durumda. LED teknolojisinin kullanıldığı stop lambaları ile çağı da yakalayan ve bu sayede görünüm konusunda da daha iddialı olan Punto Evo’nun,arka tasarımı da bu sayede biraz daha hareketli olmuş durumda. Otomobil yenilenirken yapılan açıklamalarda iç mekanın eskisine göre daha kaliteli olacağı söylenmişti ve bu yönde yapılan hedefte tam 12’den vurulmuş gibi görünüyor. Punto Evo’nun özellikle kokpitinin üzerinde eskisine göre çok daha yumuşak karakterli bir plastik malzeme kullanılması tam yerinde bir karar olmuş. ~Bu sayede kokpit, eskisine göre çok daha kaliteli görünüyor. Bir üst sınıfta yer alan Bravo modeline benzer bir tasarımın kullanılmış olması da yaşam alanının kalite seviyesini artıran bir detay.Yaşam alanının en önemli özelliklerinden birisi, bulunduğu sınıfta yer alan rakiplerinin büyük çoğunluğundan daha geniş bir alan sunuluyor olması. Bu sınıfta yer alan araçların büyük bir bölümü, ön tarafta gerekli beklentileri karşılarken, ne yazık ki arka tarafta bu durum biraz göz ardı ediliyor. Fakat Punto Evo’da, önde olduğu gibi arkada da yeterli ve beklentileri karşılayan bir yaşam alanı sunuluyor. Özellikle çocuklu aileler için bu çok önemli bir avantaj. Arka tarafta bir çocuk koltuğu bulunduğu zamanlarda bile iki yetişkinin rahat bir yolculuk edebilmesi önemli bir artı.Üstelik bu gibi durumlarda omuz mesafesi elbette çok iyi olmasa bile çok rahatsız edici bir durum da almıyor. Kalite seviyesi artırılan, sessizlik beklentilerine cevap veren, iyi ve çalma kabiliyeti yüksek olan bir müzik sistemine sahip olan Punto Evo bu özelliği ile ailelerin yüzünü rahatlıkla güldürüyor. Punto Evo’nun baştan yaratılan koltukları ise maalesef bizden bu övgüyü alamıyor. Minder uzunlukları, yan destekleri, sırtlık yapısının yani koltukların neredeyse bütün özelliklerinin daha iyi olması gerekiyor. Uzun süreli yolculuklar sırasında koltuklar bu tip yolculuk beklentilerini de tam olarak karşılayamıyor. ~Aydınlatma renkleri beğenimizi kazanırken, çift renkli tasarım anlayışının da yaşam alanını karanlık etkisinden kurtardığını belirtelim. Görüş konusunun da, tıpkı koltuklarda olduğu gibi, Punto Evo’nun geliştirilmesi gereken yanlarından olduğunu düşünüyoruz. Start-stop teknolojisinin sunulduğu araçta bu sistem görevini başarıyla yerine getiriyor. Motor tam zamanında ve hızlı bir şekilde stop ediyor ve yine aynı hızda çalışıyor. Bu sistemin yakıt tüketimini düşürme ve çevreye verilen zararları azaltma konusunda çok önemli bir etkisi var. Eğer sistemi kullanmak istemiyorsanız, orta konsol üzerinde yer alan bir kumanda elemanı ile iptal etme şansınız da var. Test otomobilinin yeniden sayfalarımızda olmasının en önemli nedeni ise Dualogic adı verilen otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip olması. Bu tip şanzımanların çalışma karakterini birçoğumuz sevmiyoruz belki ama kullanıma kattıkları konforu inkar etmenin de mümkün olmadığını söylemek isteriz. Özellikle büyük şehirlerin kabusu andıran trafik şartlarında, sürücüyü vites değişimi külfetinden kurtarıyor olması önemli bir artı. Aynı zamanda kullanım sırasında şanzımanın çalışma karakteri de o kadar da kötü değil. Özellikle birkaç kullanımın ardından şanzımanın nasıl çalıştığına ve ne gibi tepkiler vereceğine kolayca alışılıyor.~ Manuel şanzımanları andıran bir kumanda elemanına sahip olması ise herkes tarafından sevilmeyecek bir durum olabilir. Vites yolları gibi, kullanım karakteri de kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Yani geri vitesi seçebilmek için manuel şanzımanların bir çoğunda olduğu gibi vites kolunu sağa iterek geriye doğru çekmek gerekiyor. Aynı şekilde vitesi boşa alabilmek için de benzer bir hareket yapılması gerekiyor. Manuel kullanım tercih edildiğinde de vitesi yükseltmek için kolun aşağıya, düşürmek içinse yukarıya doğru itilmesi gerekiyor. Bunu kullanmak kolay ama otomatik şanzıman keyfini sürmek isteyenler için çok gerekli değil. Şanzımanın çalışma karakteri ise başta da söylediğimiz gibi çok iyi değil. Vites değişimleri sarsıntılı oluyor ve performans istekleri sırasında yavaş kalıyor. Ayrıca birçok sürücü bu otomobili otomatik şanzımanlı olarak bildikleri için, yokuş yukarıya yapılan kalkışlarda yaşanan kaydırma sorunu şaşkınlık yaşatıyor. Fakat bu şanzıman aslında otomatiğe benzetilmiş bir manuel olduğu için, bu tür tepkilerin normal sonuçlar olduğunu unutmamak gerekiyor. O sizin yerinize vites değiştiriyor ama pedalların kumanda edilmesini ayarlamak, sizlerin hünerli ayaklarına kalıyor. Sonuçta manuel ile otomatik arasında önemli bir fiyat farkı getirmeyen bu tip ekonomik şanzımanlara bizler alıştık ve onları otomatik seçeneğini arayanlar için tavsiye edebileceklerimiz listesine aldık.~1.4 lt 77 HP güç üreten benzinli motorun performansı beklendiği gibi çok iyi değil. Üstelik kararları yavaş alan bir şanzımanla performans biraz daha törpülenmiş oluyor. Fakat bu ikiliye 29 bin TL’den başlayan fiyatlarla sahip olmak çok avantajlı görünüyor. Üstelik bu fiyat etiketi ile önemli donanım beklentileri de karşılanıyor. Yol tutuş karakteri iyi olan Punto Evo, aynı zamanda konforlu sürüşler anlamına da geliyor. Derin çukur geçişlerinden bile çok fazla etkilenmeyen otomobil, hızlı kullanımlar sırasında da güven veren bir sisteme sahip. Yönlendirme kabiliyetinin hislerinin daha iyi olmasını beklemiş olsak bile, bu sistemden de çok şikayetçi olmadık. Kullanılan direksiyon simidini ise beğendik. Fren performansı zorlanmadan güvenlik sınırının altına iniyor. Pedalın dozlanma hassasiyeti ve aracın panik frenler sırasında yapılar duruşlarda stabil kalması da başarılı.

SONUÇ
Punto Evo, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı ile konfor özelliklerini artırdı. Bu tip bir küçük sınıf otomobil arayanlar için iyi bir seçenek olan Punto Evo, yenilenmesi ile birlikte eskisine göre daha fazla kalite ve daha iyi bir görünüm sunuyor. Yaşam alanının genişliği ile kendi sınıfında yer alan birçok aracı zorlanmadan geride bırakan Punto Evo’nun 77 HP güç üreten benzinli motor ve bu şanzıman ile birlikte satış fiyatı da iyi.

(+) Görünüm, iç mekan, kalite, konfor, donanımlar, tüketim, yaşam alanı
(-) Koltuklar, direksiyon sistemi, görüş açıları, performans


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.