Sportif aile otomobili

Üç kapılı olması otomobili daha
sportif bir görünüme büründürüyor.
Keskin hatların sayısı çok fazla olmamasına
rağmen önemli bir sportiflik
elde edilmiş. Beyaz rengin araca
çok yakıştığını notlarımız arasına
eklemek isteriz. Bütününe bakıldığında
biraz sade bir tasarım olmasına
rağmen çekici görünmeyi başaran
aracın çamurluklarının içine
kadar uzanan büyük farları da dikkat
çeken yanlarından. Çamurlukların
içine, sarkan stoplar da çekici
görünüyor.

Yaşam alanında öncelikle tarafa
iniş binişleri kontrol ettik. Kolay
katlanan ön koltuklar sayesinde
arka sıraya rahat ulaşılıyor. Fakat
koltukların eski halini alması biraz
zor olduğu için, ön tarafta bulunanların
yeni bir ayar yapması gerekiyor.
Uzun dingil mesafesi sayesinde yaşam
alanı beklediğimizden daha
geniş. Geniş yaşam alanına rağmen
arka tarafta bulunanlar camların
küçük ve açılmayan yapısından şikayet
edecektir.

Beğenimizi kazanan bir kokpit
ve orta konsol tasarımına sahip olan
aracın, kumanda elemanlarının kullanımı
da kolay. Dikine yerleştirilen
havalandırma kanalları orta konsolun
bulunduğu bölüme sportif bir
hava katıyor. Kalın ve ele iyi oturan
direksiyon simidinin üzerindeki kumandalar
kolay kullanılıyor. Yol bilgisayarının
kumandasının bu bölümde
olması da önemli bir farklılık.
Büyük ve okunaklı göstergelere
sahip olan aracın vites konsolunun
olduğu bölümde kalite sorunları
görülüyor. Bazı yerlerde yaşanan
işçilik ve montaj hataları da göze çarpıyor.
Koltukların minder kalitesi ve
yan destekleri ise ortalamaların üzerine
çıkamıyor. Eşya gözlerinin sayısı
yeterli. Görüş açıları ise arka tarafta
ve kalın A sütunu nedeniyle ön
tarafta sıkıntılı. Sessizlik ve müzik
sistemi ise beklentileri karşılıyor.

Sürüş özellikleri, iyi dengelenmiş
sertliğiyle beğenimizi kazandı.
Limitlerimizi biraz daha zorlayarak
yaptığımız her denemenin ardından
ProCee’d beklediğimizden daha iyi
bir performans ortaya koydu. Önden
kayma sadece limitlerini çok zorladığınız
anlarda ortaya çıkıyor. Arkadan
kayma konusunda ise araç
çok iyi bir direnç gösteriyor. Direksiyon
sistemininse daha iyi olması
gerekiyor: Simit başarılı ama yönlendirme
kabiliyeti çok iyi değil.

Aracın 5 ileri oranlı manuel şanzımanı
ise bize önemli bir zorluk yaşatmadı.
Ancak hızlı otoyol kullanımlarında
şanzıman oranları nedeniyle
üst devirlerde kalınıyor ve bu
durum, hem tüketimin hem de araç
içine yansıyan gürültünün artmasına
neden oluyor.

126 HP güç üreten benzinli ünite
ise üst devirlerde olmayı seviyor. Alt
devirlerde sakin ve uslu bir çalışma
karakterine sahip olan motor, üst devirlere
tırmanıldığında, işte benim
yerim burası diyor. Performans açısından
beklentilerimizin üzerine çıkan
motorun, boşluk yaşatmaması,
daha doğrusu bunun çok fazla hissedilmemesi
de olumlu bir özellik.

Sonuç



Kia ProCee’d farklı bir otomobil arayanlar için
iyi bir seçenek. Keyifli ve dinamik bir tasarıma
sahip olan otomobil geniş bir yaşam alanı
sunarak, özellikle arka tarafta bulunan yolcuların
rahat etmesini sağlıyor. Burada büyük
bir cam olabilse, çok daha iyi olurdu. Kullanımı
açısından sıkıntı yaşatmayan otomobil,
üst limitleri bile kaldırabileceğini
açık bir şekilde ortaya koyuyor. Fiyat etiketi
de onu tercihler arasına aldırıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Sportif aile otomobili

Üç kapılı otomobiller her zaman dikkat çekici bir tasarıma sahip olmayı başarmıştır. Arka tarafta bulunmayan kapı çizgileri ile özellikle profil görünümünde daha akıcı çizgilere sahip olan üç kapılı otomobillerin büyük bir bölümü, aile kullanımları için çoğunlukla uygun değildir. Bu haftaki test konuğumuz olan Kia ProCee’d üç kapılı otomobillerden biri. Ülkemizde 1.6 CRDI 115 HP dizel ve 1.6CVVT 126 HP benzinli motor seçenekleri ile satışa sunulan aracın fiyatı 38 bin TL’den başlıyor. Fiyat açısından bakıldığında uygun modeller listesine adını rahatlıkla yazdıran araçta Cool ve Concept Plus olmak üzere iki farklı donanım paketi sunuluyor. Donanım seviyesi açısından beklentileri zorlanmadan karşılayan otomobilin fiyatının biraz daha uygun olması, şansını daha da artırabilirdi. Kompakt sınıfta yer alan bir otomobil için fiyatı uygun olsa bile, bu sınıfın önemli oyuncularından biri olmak isteyen bir model için açıkçası bizler daha iyi bir fiyat bekliyorduk. Görünüm konusunda, baştada söylediğimiz gibi, üç kapılı olması nedeniyle yaşanan önemli bir farklılık var. Bu sayede profil tasarımı daha sade olmasına rağmen daha sportif bir görünüme bürünüyor. Arkada yer alan küçük cam ve omuz çizgisinin keskin bir şekilde aşağıya doğru kıvrılması ile birlikte coupe görünümü elde edilmiş durumda. Keskin hatların sayısı çok fazla olmamasına rağmen otomobilin bütününde önemli bir sportiflik elde edilmiş. ~Özellikle yine profil görünümündeki keskin bıçak izi ve bu izin oldukça büyük olması ile başarılı bir tasarım yakalanmış. Beyaz rengin tercih edilmiş olduğu aracımıza, bu rengin çok yakıştığını da notlarımız arasına eklemek isteriz. Önden bakıldığında krom kaplı hava girişi ile belirginleşen tasarım, alttaki üçgen formlu hava girişi ile sportif bir etki bırakıyor. Bütününe bakıldığında biraz sade bir tasarım olmasına rağmen çekici görünmeyi başaran aracın çamurluklarının içine kadar uzanan büyük farları da dikkat çeken yanlarından. Arkadan bakıldığındaysa yine ilk bakışta büyük aydınlatma grubu dikkat çekiyor. Çamurlukların içine, büyük bir kısmı ile sarkan stop lambaları çekici görünüyor. Küçük bagaj kapağı ve üçüncü stop lambasının tavan üzerindeki yerleşimi de dinamik bir görünümün ortaya çıkmasını sağlıyor. Tasarım açısından otomobile yaptığımız değerlendirme sonrası onu çok çekici ya da çok sıradan olarak tanımlamadık. Orta karar bir tasarıma sahip olan araç, yolların dikkat çekenlerinden oluyor ama çoğu zaman sıradanlar arasında da kalabiliyor. Yaşam alanına geçtiğimizdeyse, öncelikli olarak arka tarafa iniş binişleri kontrol ettik. Kolay katlanan kapılar sayesinde arka tarafa rahat bir şekilde ulaşılabiliyor. Fakat koltukların eski halini alması biraz zor olduğu için, ön tarafta bulunanların yeni bir ayar yapması gerekiyor. ~Uzun dingil mesafesi sayesinde yaşam alanı beklediğimizden daha geniş. Arka tarafta bulunan yolcular için sunulan diz mesafesi oldukça iyi. Baş mesafesi konusunda da otomobilin önemli bir sıkıntısı bulunmuyor. Arka tarafta bulunanların en önemli şikayetiyse son derece geniş bir yaşam alanı olmasına rağmen camların küçük tasarlanması oluyor. Beklendiği gibi açılamayan camlar, küçük yapıları nedeniyle yaşam alanının olduğundan daha dar algılanmasına neden oluyor.  Tasarımıyla beğenimizi kazanan bir kokpit ve orta konsol tasarımına sahip olan aracın, kumanda elemanlarının kullanımı da kolay. Dikine yerleştirilen havalandırma kanalları orta konsolun bulunduğu bölüme sportif bir hava katıyor. Kırmızı renkli aydınlatma renkleri ile yaşam alanı özellikle gece sürüşlerinde çekici görünüyor. Başarılı bir direksiyon simidine sahip olan araçta dört kollu bisimidin kullanılmış olması beğenimizi kazandı. Kalınlığı ve ele oturması iyi olan direksiyon simidinin üzerindeki kumandalar kolay kullanılıyor. Yol bilgisayarının kumandasının bu bölümde olması da önemli bir farklılık. Ancak biraz altta kalan kumanda elemanının kullanımı çok kolay değil. Büyük ve okunaklı göstergelere sahip olan aracın vites konsolunun olduğu bölümde ise kalite sorunları görülüyor. Bazı yerlerde yaşanan işçilik ve montaj hataları da göze çarpıyor.~ Koltukların minder kalitesi ve yan destekleri ise ortalamaları yakalıyor ama üzerine çıkamıyor. Eşya gözlerinin sayısı yeterli. Görüş açıları konusunda ise arka tarafta ve kalın A sütunu nedeniyle ön tarafta sıkıntı var. Bu nedenle araçta kesinlikle bir park yardımcısının bulunması gerekiyor. Sessizlik ve müzik sisteminin çalışma karakteri ise beklentileri karşılıyor. Aracın sürüş karakteri ise yumuşak ve sert bir karakterin çok iyi harmanı ile beğenimizi kazandı. Bu araçla limitlerimizi biraz daha zorlayarak kullanım yaptık. Yaptığımız her denemenin ardından limitleri biraz daha artırmamıza rağmen ProCee’d beklediğimizden daha iyi bir performans ortaya koydu. Önden kayma eğilimi olsa bile bu durum, limitlerini çok zorladığınız anlarda ortaya çıkıyor. Arkadan kayma konusunda ise araç çok iyi bir direnç gösteriyor. İzine bağlı kalma konusunda etkin bir otomobil olarak notlarımız arasına adını yazdırdı. Sürüş konusunda direksiyon sistemininse daha iyi olması gerekiyor. Başarılı bir simit kullanılmış olmasına rağmen yönlendirme kabiliyeti çok iyi değil. Özellikle direksiyon hissinde yaşadığımız boşluklar ve hızlı kullanımlar sırasında sistemin çok net bir şekilde tepki veremediğini de notlarımız arasına yazdık. Sürüş pozisyonunu ayarlama konusunda önemli bir sıkıntı yaşamadığımız aracın 5 ileri oranlı manuel şanzımanı ise bize önemli bir zorluk yaşatmadı.~ Vites geçişleri konusunda bir sıkıntı yaşamazken, motorun performansını kullanma açısından da problem göremedik. Tüketimi iyileştirmek için altı ileri oranlı bir şanzımanın kullanılması daha iyi olabilirdi. Hızlı otoyol kullanımlarında şanzıman oranları nedeniyle üst devirlerde kalınıyor ve bu durum, hem tüketimin hem de araç içine yansıyan gürültünün artmasına neden oluyor. 126 HP güç üreten benzinli ünite ise üst devirlerde olmayı seviyor. Alt devirlerde sakin ve uslu bir çalışma karakterine sahip olan motor, üst devirlere tırmanıldığında, işte benim yerim burası diyor. Performans açısından beklentilerimizin üzerine çıkan motorun, boşluk yaşatmaması, daha doğrusu bunun çok fazla hissedilmemesi de olumlu bir özellik.

SONUÇ
Kia ProCee’d farklı bir otomobil arayanlar için iyi bir seçenek. Keyifli ve dinamik bir tasarıma sahip olan otomobil geniş bir yaşam alanı sunarak, özellikle arka tarafta bulunan yolcuların rahat etmesini sağ-lıyor. Burada büyük bir cam olabilse, çok daha iyi olurdu. Kullanımı açısından sıkıntı yaşatmayan otomobil, üst limitleri bile kaldırabileceğini açık bir şekilde ortaya koyuyor. Fiyat etiketi de onu tercihler arasına listenin üst sıralarından aldırıyor.

(+) Tasarım, geniş yaşam alanı, direksiyon simidi, fiyat, sürüş özellikleri
(-) Bazı işçilik ve montaj, yönlendirme, gürültü, görüş açıları


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.