Yeni Ford Focus ileri güvenlik teknolojileri

Yeni Focus ile Ford, iki Euro NCAP Advanced ödülünü birden kazanan ilk premium dışı marka oldu. Tüketicilerin yenilikçi güvenlik teknolojiler konusunda dikkatlerini çekmek ve doğru yönlendirilmelerini sağlamak üzere verilen Euro NCAP Advanced ödülleri, Yeni Focus ile birlikte sunulan Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi ve Şeritte Kalma Yardımcısı teknolojilerine verildi.

Focus, çarpışma güvenliği açısından Euro NCAP’nin en yüksek notu olan “5 yıldız” notunu da aldı. Hem önden hem de yandan çarpışma testlerinde çocuk koruması konusunda tam puan alan Focus, yetişkin ve yaya güvenliği kategorilerinde de mükemmel sonuçlar elde etti. Focus modelinde sunulan öndeki araç ile mesafeyi izleyerek olası bir çarpışma öncesinde otomatik olarak fren yapan Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi ve bir ön kamera aracılığıyla otomobilin şeridinden çıktığını tespit eden ve sürücüyü uyaran Şeritte Kalma Yardımcısı da ödülü getiren diğer önemli özellikler.

Ford Avrupa Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Stephen Odell, “Ford olarak misyonumuz, kaza önleme teknolojileri ve gelişmiş yolcu koruma sistemleri ile en üst düzeyde güvenlik sağlamak. Bu nedenle Euro NCAP’den gelen bu ödüller bizim açımızdan son derece memnuniyet verici” dedi ve şöyle devam etti: “Bu teknolojileri Yeni Focus modelimiz ile daha ulaşılabilir kılmaktan dolayı gurur duyuyoruz.”

Euro NCAP Başkanı Dr. Andre Seeck ise Focus’un aldığı ödüllere ilişkin olarak şunları söyledi: “Euro NCAP Advanced Ödülleri, güvenlik konusunda en yüksek seviyede inovasyon çalışmalarına veriliyor ve biz Ford’un yeni Focus’ta olduğu gibi otomobillerinin güvenliği konusunda gösterdiği kararlılıktan çok memnunuz.”

Riski azaltmak

Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, yoğun ve yavaş akan trafikte öndeki yolu izleyerek seyir yönünde duran bir araç tespit eder ve bir çarpışma olasılığı görürse otomatik fren yaparak, düşük hızlardaki çarpışma riskinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Ön camın üst tarafına yerleştirilen LİDAR (Light Detection And Ranging – Işık Saptama ve Uzaklık Tayini) sistemindeki sensörler saatte 30km hız altında seyrederken aracın önündeki alanı 7,6 metre mesafeye kadar tarıyor. Eğer sistem aracın önünde fren yapan, yavaş giden veya duran bir araca yaklaşır ve bir çarpışma yaşanabileceğini saptarsa, fren sistemini hazırlıyor. Eğer sürücü tepkisiz kalmaya devam ederse (direksiyonu kırmaz ya da frene basmazsa), araç otomatik olarak fren yapıyor ve motorun torkunu azaltıyor.
Şeritte Kalma Yardımcısı, aracın önündeki yolu izlemek için ön camın üst tarafına monte edilmiş bir kamera kullanıyor. Bir şeridin kenarlarını ya da anayolu betimleyen, genellikle tek parça ya da kesik beyaz çizgilerden oluşan şerit işaretlerini saptamak için görüntüler sürekli olarak kameradan analiz ediliyor. Sonrasında, aracın çizgilere göre olan pozisyon bilgisi, sürücünün istenen şerit içinde kalmasına yardımcı olmak için kullanılıyor.

Eğer sistem aracın istemsiz olarak şerit dışına çıktığını tespit ederse direksiyona hafifçe güç uygulayarak sürücüyü uyarır. Sistem, sollama manevralarını tanıyacak şekilde programlandı. Gerek Aktif Şehir içi Güvenlik Sistemi gerekse Şeritte Kalma Yardımcısı tamamen otomatik sistemler olmakla beraber, istenildiği takdirde devre dışı bırakılabiliyor.

Yüksek Dayanıklılığa Sahip Gövde

Yeni Focus’un Euro NCAP tarafından 5 Yıldız güvenlik notunu almış olması, Ford’un global C platformu otomobillerinin yapısal mükemmelliğini kanıtlıyor. Ford C-MAX ve Grand C-MAX de geçen yıl Euro NCAP tarafından 5 yıldızla ödüllendirilmişti.
Dünya çapında mevcut tüm güvenlik standartlarını sağlayıp aşacak şekilde tasarlanan yeni Ford Focus, doğal ve yapay test ortamlarında her yaş ve boyda sürücü için mümkün olan en iyi korumayı garanti etmek üzere 12 binden fazla çarpışma testine tabi tutuldu.

Global C Platformu Ürün Serisi Direktörü Gunnar Herrman, “En baştan itibaren yeni Focus’u hem teknoloji hem de güvenlik açısından sektöre liderlik edecek şekilde tasarlayıp üretmekte kararlıydık” dedi. “Yeni Focus’un dayanıklılığı, araç gövdesinin yapısal sağlamlığında ve yüksek dayanımlı çelikleri çokça kullanmış olmamızda yatıyor.”

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.