Yeni Panamera geleceğe yol gösteriyor

Porsche, yeni geliştirilmiş teknolojilerle,
ikinci nesil Panamera’da
yakıt tüketim değerlerini yüzde 56
oranında iyileştirdi, bunun yanında
kullanım ve sürüş konforu arttı. Yapılan
iyileştirmelerin yanında daha
etkin bir tasarıma sahip Panamera’da
daha sert çizgilere yer veriliyor. Yeni
Porsche Panamera ilk kez 21 Nisan’da
kapılarını açacak Şanghay Fuarı’nda
sahne alacak.

Panamera s E-Hybrid daha güçlü bir
elektromotor, daha fazla performans
ve daha güçlü bir bataryaya sahip.
Elektromotorun gücü bir önceki modele
göre 47 HP’den 95 HP’ye çıkartılırken,
1.7 kWs kapasiteye sahip nikel
metal hidrid batarya da yerini 9.4 kWs
kapasiteli yeni lityum iyon bataryaya
bırakıyor. Yeni batarya 2.5 saatlik sürede
şarj olurken, evde kullanılan priz ile
bu süre 4 saatin altında gerçekleşiyor.

Bir önceki modeldeki 7.1 lt/100 km’lik
yakıt tüketimi yüzde 56 oranında iyileştirilerek
3.1 lt/100 km’ye indirildi.
Porsche bu sayede emisyon karşılığı
olarak 71 gr/km değerine de ulaşmış
oldu. Buna karşın elektrikli hızlanma,
maksimum hız ve elektrikli kullanım
menzili önemli derecede iyileşti. Tamamen
elektrikli kullanımda Panamera
S E-Hybrid toplam 36 km’lik bir
menzile ulaşabiliyor, maksimum hızı
da 135 km/s olarak açıklanıyor. 0-100
km/s hızlanmayı 5.5 sn’de tamamlayan
araçta elektrikli motor, içten yanmalı
motoru destekleyerek artı bir güç sağlıyor.

Elektromotor sadece hızlanmada
değil aynı zamanda sollama sırasında
da ekstra güç vererek performansı
destekliyor. Panamera S E-Hybrid’in
maksimum hızı 270 km/s iken tam
hibritli otomobil yüksek hızlarda içten
yanmalı motoru devre dışı bırakarak,
süzülerek yol almasını sağlıyor. Bu
sayede hem yakıt tüketimi sıfırlanıyor,
hem de enerji geri dönüşümü de sağlanarak
boşalan aküler şarj ediliyor.

~Hibrit sistemli Panamera ayrıca akıllı
telefonların desteğiyle, cep telefonu
üzerinden konforlu bir yapı sunuyor.
Bataryanın şarj durumu, klima ve koltuk
ısıtma gibi ayarlar cep telefonu
üzerinden ayarlanabiliyor. Batarya yönetimi,
menzil ve araç bilgileri ile yol
planlaması gibi özellikler de telefon
üzerinden yapılabiliyor. Panamera
turbo modellerinde Porsche, aks mesafesini 15 cm artırdı. Böylece arka
koltuk yolcuları için iç mekan ferahlığı
ve sürüş konforu da artırıldı.

Downsizing prensibini benimseyen
yeni Pananamera’da yeni geliştirilen,
küçük hacimli motor kullanılıyor. 4.8
lt’lik V8 yerine artık çift turbolu 3.0
lt V6 motor görev yapacak. Panamera
S ve Panamera 4S versiyonlarında
kullanım gören yeni motorun gücü
önceki motora göre 20 HP, torku ise
20 Nm artırıldı. Yapılan güç artışına
karşın V8 motor ile karşılaştırıldığında
yüzde 18’lik yakıt tasarrufu elde
edildi. Eşit güç dağılımı sayesinde
düşük devirlerde dahi yüksek çekiş
gücü elde ediliyor. Panamera için
ağırlıklı olarak 7 ileri oranlı, çift kavramalı
PDK şanzımanı kullanılırken,
dizel ve S E-Hybrid versiyonlarında 8
ileri oranlı, Tiptronic S isimli otomatik
şanzımana yer veriliyor.

Yeni Panamera’da LED farlar
opsiyonel olarak sunulurken, sert
çizgilere sahip dış tasarım hemen
farklılığını gösteriyor. Daha büyük
hava girişi, basık arka cam ve yeni
tasarlanan bagaj kapağı yenilikler
arasında bulunuyor. Sportif karaktere
sahip Panamera’da daha geniş bir
spoylere yer verilirken, stoplar ile
uyumlu bir görünüme de imza atıldı.
Standart donanımda bi xenon farlar,
fonksiyonel direksiyon ve otomatik
açılan bagaj kapağı Panamera’ya daha
fazla lüks katıyor. Porsche ayrıca
Panamera için güvenlik ve konfor
odaklı birçok yardımcı asistan sistemleri
de sunuyor. Mesafe takip
sistemi olası tehlikeli durumlarında
aktif olarak frenlemeye direkt etki
edecek şekilde düzenlendi. Yeni
Panamera Temmuz 2013 itibarı ile
Avrupa’da satışa sunulacak.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.