Yeni yıldızı Schumi tanıttı

Mercedes-Benz markasının
125. Yılı dolayısıyla yapılan kutlama
daha nasıl görkemli olabilirdi
ki? Bundan tam 125 yıl önce, 1886
yılının 29 Ocak gününde Carl
Benz, geliştirdiği üç tekerlekli aracı
için patent almıştı ve o gün tarihe,
otomobilin doğum günü olarak
geçmişti. 29 Ocak 2011 gününde
ise Mercedes-Benz, bu
önemli günü, yeni bir modelle
kutladı. Bir yıldız doğuyordu ve bu
yıldızın adı çok güzel üç harfin bileşimiydi;
SLK.

İlk nesli 1996 yılında tanıtılan
SLK, kendi döneminde büyük bir
çığır açmıştı, çünkü bir düğmeyle,
bu iki kişilik roadster, bir anda metal
tavanlı bir coupe’ye dönüşebiliyordu.
Mercedes bu tavan konseptine
vario-roof ismini verdi.

2004 yılında tanıtılan ikinci nesil
SLK, enseye sıcak hava üfleyen,
Airscarf isimli yeniliğiyle ilgi çekti.
Son olarak tanıtılan üçüncü
nesil SLK’da ise yine yenilikçi bir
teknoloji tanıtıldı. Bu yeni teknolojinin
ismi Magic Sky Control. Panoramik
cam tavandan üretilen vario-
roofun bu kez farklı özelliği, tek
düğmeye dokunarak cam tavanın
renginin açıktan koyuya alınabilmesiydi.
Bu sayede cam tavan kapalıyken
bile, güneş ışınlarının iç
mekanı yakmasının önüne geçilebiliyor.
Bir düğmeye basıldığında
cam tavanı iç mekanı göstermeyecek
kadar karartan bu sistem,
daha önce sadece lüks asfalt gemisi
Maybach’ta yer alıyordu.

Yeni SLK’nın tanıtımına Mercedes
F1 takımı pilotları Michael
Schumacher ve Nico Rosberg ile
Mercedes DTM pilotu David Coulthard
katıldı. Tanıtımda Coulthard,
annesinin ilk nesil SLK kullandığını,
İskoçya’nın soğuklarında
bile bu otomobilin çok kullanışlı
olduğunu ancak bunu, yeni SLK’yla
değiştirmek isteyebileceğini söyledi.
Bir önceki modele göre çok
daha sert ama~ dinamik çizgilere
bürünen SLK, küt ve uzun burun
yapısıyla SLS’in sanki küçültülmüş
bir kopyası. Daha önceki versiyonda
tartışma konusu edilen Formula
1 tipi burun tasarımı ortadan
kaldırılıp, 300 SL’i hatırlatan heybetli
bir ızgaraya yer verilmiş. Ön
çamurluklardaki yan hava girişlerinde
de aynı otomobilden izler görülebiliyor.
Kelebek camlarından
kapılara inen yan aynaların konumu
ise yeni. Yer işgal eden katlanır
tavana rağmen mühendisler,
aracın arka kısmını alçak tutarak
hoş bir görüntü elde edebilmişler.
Sabit rüzgarlık yerine yeni SLK’da,
“Airguide” adlı sistem kullanılıyor.
Yorgunluk uyarıcısından trafik tabelası
tanımaya kadar araçta, birçok
yeni elektronik asistana da yer
verilmiş.

Yeni SLK’da, C ve E serilerinden
tanıdığımız ve güçleri 184 HP ile
306 HP arasında değişen motorlar
kullanılacak. 204 HP’lik 250 CDI
ise, SLK’da sunulan ilk dizel motor
unvanına sahip olacak. Startstop
otomatiğinin tüm motorlarda
standart olacağı SLK’da, 7 ileri
otomatik şanzıman ise opsiyon
listesinde yer alacak. SLK’nın Türkiye
satışları mayıs ayında başlayacak.
Fiyatların ise 75 bin Euro seviyesinden
başlaması bekleniyor.

Üçüncü nesil SLK’da cam tavan renk değiştirebilme teknolojisine sahip.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.