“Yerli otomobil iyi bir ortakla çok daha iyi olur”

Ülkemizde otomobil piyasasına yön
verenlerin her zaman ayrı bir yeri
olmuştur. Sektörün büyümesinde
önemli pay sahibi olan yöneticilerden biri
olan Ümit Karaarslan ile keyifli ve gerçekten
de önemli bilgileri içeren bir söyleşi
yaptık.

Auto SHOW: Öncelikle Frankfurt Otomobil
Fuarı’na damgasını vuran araçlardan
biri i30 oldu. Bu otomobille ilgili beklentileriniz
nasıl?

Ümit Karaarslan: Hyundai’nin takım
olarak ürün yaratma konusundaki son
başarısı i30. Tasarım, geliştirme, yaratıcılık
çok önemli işler ve onu otomobil haline
getirmek ayrı bir yetenek, biz bu otomobille
bunu başardık, i30 segmentinde yıldız oldu.
Biz de bu otomobille ilgili çalışmalara
hemen başladık.

Bana göre Hyundai’nin tam olarak başlangıcı
bu model ile olacaktır. Avrupa’da
C segmentinde başa oynayan modellerden
birisi olacaktır.

Edindiğimiz ön bilgiye göre üretim şubatmart
gibi başlayacak, bunu takiben iki ay
içinde de pazarlarda görmeye başlarız. Biz
de pozisyonlama, fiyatlama gibi çalışmaların
içindeyiz.

Model çeşitlerimiz çoğalıyor
AS: Şu anda sizin markanızın en iddialı
olan modeli hangisi?

ÜK: Accent Era ve i20, satış rakamlarımız
konusunda iki ana modelimiz. 2012’de ise
Accent Blue, Elantra ve ix35 ile ön planda
olmak istiyoruz. Bunlara i20’yi ve son olarak
i30’un eklenmesi ile birlikte yeni bir
dünya yaratılacak.

AS: Bu yıl satış rakamları nasıl gidiyor?

ÜK: Sevkiyat ile ilgili bazı sıkıntılar
yaşadık ama hedeflerimiz doğrultusunda
ilerliyoruz. Yıl bitiminde 50 binli satış
rakamlarına ulaşacağımızı düşünüyoruz.
Yılsonunda satış rakamları açısından binek
araçta dördüncü ya da beşincilik gibi bir
yerde olacağımızı düşünüyorum.

AS: Son dönemlerin en çok konuşulan
konusu olan yerli otomobil üretimi hakkında
sizin de söyleyecekleriniz var mı?

ÜK: Hükümetimizin bu konuda liderliği
almasını ve yönlendirmesini olumlu buluyorum.
Bir başlangıç gerekiyordu. Bununla
birlikte bu, kısa sürede çözülebilecek bir
konu değil. Ben yaşanan gelişmeleri çok
olumlu buluyorum. Bazı raporlar olumsuz
bile çıksa, çözüm aranmakta.

Bana göre Türkiye logolu bir otomobilin
hem Avrupa’da hem diğer ülkelerde daha
çok tercih edildiğini düşünüyorum. Yerli
üretim konusunda ana master planımız
olması ve plana hareket etmemiz gerekiyor.
Ülkeler bir anda bugünkü seviyelere gelmediler.
Bir yerden alacağımız teknolojik
ortaklık ana master plan için çok önemli
olabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.