Artık her zevke uygun

Micra dördüncü versiyonu ile tüketicilerin
karşısına çıkmış oldu ve
artık sadece kadınlara değil herkese
hitap ediyor. Yeni tasarımı ve yeni
özellikleri ile artık erkek sürücülerin
de çok rahat bir şekilde ilgisini
çekecek. Hatların biraz daha köşelenen
tasarımı ve yuvarlık formlu yapıdan
uzaklaşılmış olması bize göre
yerinde bir karar.

Ülkemizde sadece 1.2 lt 80 HP güç
üreten benzinli motor ile satışa sunulan
otomobil, 5 ileri manuel ya da
CVT otomatik şanzıman ile satın alınabiliyor.

Passion, Tekna ve Tekna Pack
adlı üç donanım paketine sahip olan
Micra, ABS, EBD, ESP, fren destek
sistemi, sürücü, yolcu, yan ve perde
havayastıkları gibi önemli güvenlik
donanımlarını standartlar listesine
almasıyla dikkat çekiyor.

Yaşam alanı konusunda öncelikli
olarak, 3 bin 780 mm uzunluğa ve
2 bin 450 mm dingil mesafesine sahip
olan bir araçtan ne beklememiz
gerektiğini düşündük: İç mekan kısıtlı
ve eskiden olduğu gibi eğlenceli
olabilirdi. İşte bu düşüncelerimizin
ilkinde yanıldık. Çünkü küçük boyutlarına
rağmen Micra, oldukça
bonkör bir yaşam alanı sunan bir
otomobil. Tamam, önde oturanlar
için zaten iyi bir alan var ama arka
taraftaki baş ve diz mesafelerinin bu
kadar iyi olacağını tahmin etmiyorduk.
Yüksek tavan yapısı sayesinde
etkili bir ferahlık elde edilmiş durumda.
Arka tarafta yetişkinlerin
bile rahat edebiliyor olması otomobilin
en önemli artılarından biri.
265 lt’lik bagaj hacmi çok büyük değil,
ancak arka koltuklar yatırıldığında
Micra’yı mobilya alışverişlerinde
bile zorlanmadan kullanabiliyorsunuz.
Koltukların rahatlıkla yatırılması
ise bagajın rahat bir şekilde
kullanılmasını sağlıyor.

Yaşam alanına işçilik ve malzeme
kalitesi açısından baktığımızda da
göz dolduran bir yapı görüyoruz.
Daire şeklinde tasarlanan detaylarla
dolu yaşam alanı eskisi gibi sevimli
görünen yapısı ile beğeni topluyor.
Kumanda elemanlarının da
daire formlu bir alanda toplanması
görsellik açısından olumlu bir özellik
olsa da kullanım açısından biraz
zorluk yaşatıyor.

Yeni geliştirilen 1.2 lt’lik 3 silindirli
motor 80 HP güç üreten yapısı ile yeterli
olanı çok rahat bir şekilde veriyor.
5 ileri oranlı manuel şanzıman
da çalışma karakteri ile geçer not alıyor.
Hafif bir kasa taşımasının da getirdiği
avantajla yeni motor hiç zorlanmıyor.
Micra, sessiz yapısıyla
aile otomobili olarak bile kullanılabilecek
bir araç. Müzik ve havalandırma
sisteminin kalitesi de iyi.

Sonuç

Yenilenen Micra artık “herkesin otomobili”
olabilecek. Köşeli hatlara kavuşan ama sevimli
görünümünü de devam ettiren Micra’nın
en önemli avantajlarından birisi yaşam alanı:
Boyutlarına göre geniş ve kullanışlı. Motoru
ve sürüş özellikleri konusunda da zorlanmadan
testin zorlu koşullarını geride bıraktı.
Sessiz sürüş karakteri, kaliteli malzemeleri
ve montaj detayları ileuygun fiyata da
kalitenin sunulabileceğini ortaya koydu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Artık her zevke uygun

Bu önemli değişimle birlikte Micra, dördüncü versiyonu ile tüketicilerin karşısına çıkmış oldu. Küçük sınıftaki bu otomobille ilgili en çok merak edilen şeyse yenilenmiş haliyle artık her zevke ve herkese hitap edip edemeyeceği. İlk izlenimlerin ardından sözü fazla uzatmadan hemen belirtelim; bu otomobil artık herkese hitap edecek. Bundan önceki versiyonunu daha çok kadın sürücülerin kullandığını gördüğümüz Micra, yeni tasarımı ve yeni özellikleri ile artık erkek sürücülerin de çok rahat bir şekilde ilgisini çekecek. Hatların biraz daha köşelenen tasarımı ve yuvarlık formlu yapıdan uzaklaşılmış olması bize göre yerinde bir karar. Elbette burada en çok merak edilen konuların başında kadınların bu kez Micra’ya nasıl yanaşacağı ve nasıl bakacağı oluyor. Bizim izlenimlerimiz, ilk etapta kadınların da yaşanan bu değişimden memnun oldukları yönünde. Nissan Micra’nın her zaman uygun fiyatlı bir otomobil olmuştu. Yeni halinde de fiyat politikasında önemli bir değişimin olmaması olumlu bir özellik. Ülkemizde sadece 1.2 lt 80 HP güç üreten benzinli motor ile satışa sunulan otomobil, 5 ileri manuel yada CVT otomatik şanzıman ile satın alınabiliyor. Manuel şanzımanlı versiyonda 26 bin 990 TL olan başlangıç fiyatı, CVT otomatik şanzımanla 29 bin 490 TL’ye yükseliyor. Passion, Tekna ve Tekna Pack adlı üç donanım paketine sahip olan Micra, ABS, EBD, ESP, fren destek sistemi, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları gibi önemli güvenlik donanımlarını standartlar listesine almasıyla dikkat çekiyor. ~Daha önce de söylediğimiz gibi dış tasarımda, öncüsünün yuvarlak hatlarından uzaklaşıldığı ama yuvarlak çizgilerin hala ön planda olduğu görülüyor. Bakışları önemli bir değişim gösteren Micra’nın yeni tasarımını, bazı eleştirilere konu olsa da genel olarak beğendik. Micra görünüm konusunda eksiden sınıfının en özgün tasarımlarından birine sahipti. Ancak şimdi Micra, trafikte biraz sıradan bir araç olarak ilerliyor. Aslında Nissan tasarımcılarının ne düşündüğünü de anlamak gerekiyor: Genel beğeniye hitap edecek bir otomobil yaratmak. İşte bu nedenle bazı şeylerden fedakarlık etmek gerekiyor. Sevimli görünümünü hala koruyor olması, başarı için gereken özelliklere sahip olduğunu düşündürüyor. Yaşam alanı konusunda öncelikli olarak, 3 bin 780 mm uzunluğa ve 2 bin 450 mm dingil mesafesine sahip olan bir araçtan ne beklememiz gerektiğini düşündük: İç mekan kısıtlı ve eskiden olduğu gibi eğlenceli olabilirdi. İşte bu düşüncelerimizin ilkinde yanıldık. Çünkü küçük boyutlarına rağmen Micra, oldukça bonkör bir yaşam alanı sunan bir otomobil.Tamam, önde oturanlar için zaten iyi bir alan var ama arka taraftaki baş ve diz mesafelerinin bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyorduk. Yüksek tavan yapısı sayesinde etkili bir ferahlık elde edilmiş durumda. Arka tarafta yetişkinlerin bile rahat edebiliyor olması otomobilin en önemli artılarından biri. ~265 lt’lik bagaj hacmi çok büyük değil, ancak arka koltuklar yatırıldığında Micra’yı mobilya alışverişlerinde bile zorlanmadan kullanabiliyorsunuz. Koltukların rahatlıkla yatırılması ise bagajın rahat bir şekilde kullanılmasını sağlıyor. Yaşam alanına işçilik ve malzeme kalitesi açısından baktığımızda da göz dolduran bir yapı görüyoruz. Örneğin kullanılan malzemeler bu fiyata satın alabileceğiniz bir otomobil için çok iyi. Kullanım konusunda bir sıkıntı yaşanmaması da önemli bir avantaj. Yaşam alanındaki eşya gözlerini sayısı beklentileri rahatlıkla karşılıyor. Sadece üç parça olarak kullanılan torpido gözü bile küçük eşyaların sorun olmasının önüne geçebiliyor. Daire şeklinde tasarlanan detaylarla dolu yaşam alanı eskisi gibi sevimli görünen yapısı ile beğeni topluyor. Kumanda elemanlarının da daire formlu bir alanda toplanması görsellik açısından olumlu bir özellik olsada kullanım açısından biraz zorluk yaşatıyor. Sevimli iç mekanda sadece orta konsolun üzerinde duran ve patlak gözleri andıran havalandırma çıkışlarının tasarımını beğenmedik. Aynı şekilde sağda ve solda duran havalandırma çıkışlarının tasarımları da bizden geçer notu alamadı. Vites körüğü ve kolunun bulunduğu konsolsa birçok üst sınıf araçta bile göremediğimiz kadar kaliteli. ~Yolcu koltuğunun altında yer alan gizli eşya gözü ise hem önemli bir güvenlik özelliği hem de “bütün otomobillerde bu tip bir eşya gözüne yer verilmeli” dedirten bir özellik. Koltuk minderlerinin kalitesi ve yan desteklere bakıldığında ise, ortalamaları biraz zorlanarak bile olsa yakalayabildiği görülüyor.Yeni geliştirilen 1.2 lt’lik 3 silindirli motor 80 HP güç üreten yapısı ile yeterli olanı çok rahat bir şekilde veriyor. 5 ileri oranlı manuel şanzıman kutusu da çalışma karakteri ile geçer not alıyor. Hafif bir kasa taşımasının da getirdiği avantajla yeni motor hiç zorlanmıyor. Dizel motor seçeneğinin bu araçta şimdilik bulunmaması ise önemli bir eksiklik olacak. Küçük hacimli benzinli ünite tüketim açısından göz dolduruyor olsa bile dizel motor seçeneği ile Micra çok daha iddialı olabilirdi. Benzinli motorun en önemli avantajlarından biri ise sessiz çalışması. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip olan motorun hem üst devirlere çıkma isteği yüksek hem de bu durumlarda bile sessizliğini koruyor. Bu durum kabin içinde Micra’nın beklenenden daha sessiz olmasını sağlıyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan Micra, konfor ve güvenlik beklentilerine aynı anda cevap verebiliyor. Yönlendirme sisteminin biraz hissiz olması ise önemli bir eksiklik: Simit tasarımı iyi ama netlik ve keskinlik açısından sistem beklediklerimizi karşılayamadı. Çok küçük olan dönüş çapı ile şehir kullanımları sırasında çok kıvrak olan Micra, özellikle kadın sürücülerin rahat kullandığı araçlardan biri olmaya devam edecek. Fren performansı ile de geçer notu zorlanmadan alan Micra, sessiz yapısıyla aile otomobili olarak bile kullanılabilecek bir araç. Müzik ve havalandırma sisteminin kalitesi de iyi.~SONUÇ
Yenilenen Micra artık “herkesin otomobili” olabilecek. Geçmişte daha çok kadın sürücüler tarafından tercih edilen Micra bunu değiştirme konusunda çok önemli bir adım attı ve erkeklerin bu otomobile bakışı değişti. Eski kalıbını geride bırakarak köşeli hatlara kavuşan ama sevimli görünümünü de devam ettiren Micra’nın en önemli avantajlarından birisi yaşam alanı: Boyutlarına göre geniş ve kullanışlı. Elden geçirilen motoru ve sürüş özellikleri konusunda da Micra çok iddialı.

(+) Yeni tasarım, yaşam alanı, sürüş konforu, fiyat, kalite, şehir kullanımı
(-) Direksiyon sistemi, havalandırma kanalları, özgünlük


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.