Bu bir tarih: 61’inci Loeb zaferi

İspanya Rallisi’nde tarihin yazılışına bir kez daha tanıklık ettik. Ralli parkurlarının efsanesi hatta motorsporları arenasının en önemli isimlerinden biri halini alan Sebastien Loeb, bu yarışa yine çok iddialı başladı. Oysa bir önceki yarışta şampiyonluğunu ilan etmiş hatta kırılması güç rekorunu 60’ıncı galibiyetle taçlandırmıştı. Fakat Loeb, mekanik sporlarda yarışan bir robot edasında çıktığı İspanya yarışında da birinciliği elde etmekten vazgeçmedi. Yanına hiçbir rakibinin yanaşamadığı Sebastien Loeb çok rahat bir birincilik daha elde ederek galibiyet sayısını 61’e çıkardı ve yeni bir rekoru daha tarihin sayfalarına yazdırdı. Yarışta bir diğer Fransız, ya da başka bir deyişle, bir diğer Sebastien olarak kayıtlara geçen ve rallinin parlayan yıldızı olan Sebastien Ogier ise tam anlamıyla boyunun ölçüsünü aldı. Kendisini şampiyonluğun adayları arasında gösteren sonuçlar elde etmesinin ardından dikkatleri üzerine çeken Sebastien Ogier, bu yarışta hırsının ve kendisine fazla güvenin cezasını aldı. İlk gün Sebastien Loeb ile başabaş bir yarış ortaya koyan fakat rakibini geçemeyen Ogier, ikinci günün ilk etabına hırslı bir şekilde başladı. Fakat mekanik sporlar ona bu kadar fazla hırsın ve bu kadar çok kendisine güvenmenin doğru bir şey olmadığını çok geç-meden gösterdi ve Ogier yarış dışında kaldı. Yaptığı kaza ile yarışa veda eden Ogier, sonrasında Superrally yapsa bile bu ona ancak 10’uncu sırada biten bir yarış sonucu getirdi. ~Sanıyoruz Ogier bundan sonrasında biraz daha temkinli olacak ve elde edeceği daha birçok birinciliğin ardından gözünü Sebastien Loeb’ün ulaşılması güç tahtına dikmeye cesaret edebilecektir. Bu yarışın en iyi isimlerinden biri ise şüphesiz Petter Solberg oldu. Yarışın başından sonuna kadar podyum mücadelesi içinde olan rallinin yalnız kovboyu Petter Solberg, bu mücadelesinin ödülünü yarışı ikinci sırada tamamlayarak aldı. Citroen C4 WRC’lerin yine ilk üç sırada yer aldığı yarışta, podyumun son basamağına çıkan isimse Dani Sordo oldu. Ford pilotları ise yine bir hayal kırıklığı yaşadı ve Jari Matti Latvala ile yarışa hızlı başlamış olsalar bile yine podyumun dışında kalmaktan kurtulamadılar. Lavtala yarışı dördüncü sırada tamamlarken, bu sezonun ardından emekli olması muhtemel olarak görünen Mikko Hirvonen ise ancak beşinci sırada finişi görebildi. Asfalt ve toprak zeminin karışık olarak düzenlenmesi ise İspanya Rallisi’nin en önemli problemi olarak dikkat çekti.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.