Bu buluşmada her şey açık

Uzun süre ortalarda gözükmedi
ama ortaya çıkar
çıkmaz onu hemen
tanıdık. Dokuz yıllık bir
aradan sonra Golf, cabrio
sahnesine tekrar geri döndü.
Bu süre zarfındaysa bu boşluğu,
metal tavanlı coupe-cabrio formunda,
ama özünde başka bir
otomobil olan Eos doldurmaya
çalıştı. Golf Cabrio oldukça değişmiş
olmasına karşın tıpkı
eski dostluklarda olduğu sanki
hiç ortadan kaybolmamış gibi
bir izlenim ortaya çıkıyor…

Yolcu bölümünün üstünde
yer alan, gençlik yıllarının uçarı
çocuğunun takla barı artık
bulunmuyor. Bir zamanların
küçük sepeti, yeni hali ile daha
olgun ve ciddi görünüyor.
Eskiden takla barı sayesinde
küçük bir hamle ile otomobilin
içine atlamak mümkün iken bu
durum artık tarihe karıştı.

Karmann fabrikasında üretilen
yeni Golf Cabrio havalı
olmakla birlikte, ortama uyum
sağlamasını biliyor. Reçetesi de
zaten belli: Temiz hava ve bol
güneş insanın sağlıklı olabilmesi
için ihtiyaç duyduklarının
başında geliyor. Almanya başlangıç
satış fiyatı 23.625 Euro
olan Golf Cabrio’nun donanım
ve motor seçenekleri yükseldikçe
fiyat 30 bin Euro seviyesine
çıkarak, meraklılarının
başını ağrıtabilir. Golf Cabrio,
yeni özellikleriyle BMW 1 Serisi
Cabrio ve Peugeot 308 CC’ye
kolaylıkla rakip olabiliyor.

Üç adayın da hoş cabrio özelliklere
sahip olmalarına, karşın
testten kim galip geleceği sorusu
akla geliyor. Yapmış olduğumuz
karşılaştırmanın sonucu
bunu bize söyleyecek.

~Genel özellikler


Tente veya metal tavan mı?
Zevk meselesi. Kimine göre
zevkten öte dünya görüşünü
bile etkiliyor. Tenteyi gerçek
cabrio tavan olarak benimseyenler
Golf ve BMW 1 Serisi’nde
çok özel örneklerle şımartılacak.
Akustik ve yalıtımda yüksek
beklentiler karşılanırken,
Golf’te tavan kapalı iken sessiz
sayılabilecek bir iç mekan sunuluyor.

Gece hayatının parıltısını sevenler
içinse metal tavan tercihi
öncelik kazanıyor. Peugeot 308
CC’in metal tavanı kapalı konumda
iken aracı bir coupeye
çeviriyor. Metal tavanın artısı
olduğu kadar, yapısından dolayı
fazla yer kaplaması aslında
otomobilin şeklini de bozmuyor
değil. Bir başka olumlu tarafı ise
Fransız temsilcisinin diğer rakiplerine
oranla fiyatına uygun
bir donanım sunması. Otomatik
klima, hız sabitleyicisi, radyo/
CD çalar, arka park sensörü gibi
ekipmanlar standart donanımda
yer alıyor. Söz konusu donanım
olduğunda Almanların cimrilik
damarı tutuyor.

308 CC’nin dezavantajı: Tavan
mekanizması sadece 12
km/s hıza kadar çalışıyor. Kırmızı
ışıkta tavanı açmak isteyenler,
beklenenden erken yanan
yeşil ışıktan dolayı sıkıntılı
anlar yaşayabilir. Golf ve BMW
sürücüleri ise 30 ile 40 km/s
hıza kadar tavanı açma kapama
ayrıcalığına sahip.

İç mekan ferahlığında da
Fransız marka hayal kırıklığı
yaşatıyor. İç genişliği ve 3.46
m2’lık rekor dereceye sahip cam
alanı ile belki ferah hissettiriyor
ama arka koltuk sırası ise
tıpkı BMW 1 Serisi gibi çok dar
olmakla birlikte, baş mesafesi
daha alçak kalıyor. Dört koltuklu
olmasına rağmen arka koltuk
sırasında yetişkinlerin oturabilme
ihtimali düşük. Golf’ün arka
koltuk sırasındaki bacak mesafesi
neredeyse kapalı versiyonu
ile aynı seviyede.

Sürüş özellikleri

Konfor özellikleri Fransız otomobillerinin
olmazsa olmazları
arasında bulunuyor. Peugeot da
zaten bu disiplinde beklentileri
boşa çıkartmıyor. Yumuşak süspansiyon
sistemi sayesinde rijit
karoseri ile bozuk zeminlerde
dahi titremeden akıp gidiyor.
VW sürücülerinin de bu konuda
pek hayıflanmaya hakları
yok gibi. Kasisler sadece ön
aksı meşgul ederken vuruntular
Peugeot’ya göre çok daha fazla.
BMW cephesinde ise klasik çizgi hemen kendisini gösteriyor.
Sert süspansiyon ayarlarına
sahip 1 Serisi cabrio kendisini
sporcu olarak görmeye devam
ediyor.

Kendisini sporcu olarak hissediyor
olsa da işin motor kısmının
ona ayak uyduramaması
olumsuzluk yaratıyor. Genel
olarak 2.0 litrelik benzinli motora
olumsuz bir puan vermek
haksızlık olur. Motorun aracı
harekete getirip hızlandırması
tatmin edici olmakla birlikte,
şanzıman tepkilerine de rahat
yanıt veriyor. Yakıt tüketiminin
de düşük olması BMW için
olumlu. Tüm olumlu yapıya
karşın BMW’nin rakipleri bu
konuda daha başarılı bir çizgi
yakalıyor.

Peugeot’nun çok ateşli 1.6
litrelik motoru BMW ile ortak
geliştirilen projenin bir ürünü.
Aynı motor bir sonraki 1
Serisi’nde de kullanılmaya başlayacak.
VW’nin kaputunun altında
görev yapan kompresörlü
turbo motor kendinden emin
ve kararlı bir yapıda yoluna devam
ediyor. Ortalama 7.1 lt/100
km’lik yakıt tüketimi ile aynı
zamanda tutumlu da. Bu motorun
yanında Münihli markanın
4 silindirli motoru, isteksiz ve
ağır kanlı bir etki bırakıyor.
Eğer 1 Serisi Cabrio’yla sadece
rahat gezinti hızlarında ilerliyorsanız bunun sorun olmayacağını
belirtelim. Arkadan itişin keyfini ve
dinamizmini yaşamak isteyenlerse,
ya turbo motorları ya da artık nesli
tükenme tehlikesi yaşayan 6 silindirli
motorları tercih etmeli. Ancak
bu seçimlerin, 1 Serisi’nin fiyatını
hatırı sayılır derecede artıracağını
da unutmamak gerekiyor.

Şüphesiz bu durum 1 Serisi cabrionun
fiyatını çok daha yukarılara
taşıyacak.

Fiyat seviyesi


Zayıf donanım ve baz motora
sahip BMW’nin Almanya satış fiyatı
29 bin 650 Euro ile adeta uçuyor. 1
Serisi’nin cabrio versiyonu ülkemize
ithal edilmiyor. Peugeot’nun
28 bin 950 Euro’luk Almanya fiyatı
da ucuz değil (ülkemize 6 ileri
otomatik şanzıman 156 HP’lik
THP motorla ithal ediliyor ve 79
bin TL’den satılıyor) ama sunduğu
zengin donanım ile doğru orantılı.
Opsiyonel sunulan DSG şanzıman
ile teste katılan VW Golf’ün fiyatı
rakiplerine oranla mesafesini saygın
bir seviyede tutuyor: Almanya başlangıç
fiyatı 27 bin 875 Euro. Ancak
bu rakam “halk cabriosu” fikrine
pek de uygun bir seviyede değil.

TAVANLARIN AÇILMA HIZLARI

Golf’ten daha hızlı hiç kimse üstsüz
kalamıyor. Webasto imzalı tente
tavan toplam 8.3 saniyede arka koltuk
sırtlığının arkasındaki bir kutuya
girerken bagaj hacmini etkilemiyor.
BMW ve Peugeot’nun soyunma fasılları
ise daha uzun sürüyor. Ayrıca iki
otomobilde de üstsüz dolaşmak bagaj
taşımaktan feragat anlamına geliyor. 1
Serisi’nin tavanı uzaktan kumanda ile
de açılabiliyor: İyi bir gösteri yapmak
için birebir.


BMW 118i CABRIO
Tavanı açıp kapamak için BMW’nin kokpitinde iki düğme bulunuyor. Tavan 40 km/s hıza kadar açılabiliyor. 20.5 sn

PEUGEOT 308 CC Sürüş esnasında metal tavanın bagajda kaybolmasını isteyenler en fazla 12 km/s ile ilerlemek durumunda. 21.6 sn

VW GOLF CABRIO VW’nin kumaş tavanı katlanarak arkadaki yuvasına giriyor. 30 km/s hıza kadar hareket halinde de katlanıyor. 8.3 sn

1. 294 PUAN
VW Golf Cabrio 1.4 TSI DSG
Hızlı açılabilen tente tavanı,
ataklığı, çekiş gücü ve yüksek
kullanışlılığıyla Golf Cabrio,
bir taraftan cabrio keyfini
yaşatırken diğer yandan
günlük kullanıma da uygun.
Yani tipik bir Golf. Tek fark
üstsüz olması.

2. 283 PUAN

BMW 118i Cabrio
Yüksek sürüş dinamikleri
sağlayan arkadan itiş
konseptiyle 1 Serisi kozları elinde
tutuyor. Buna karşın atmosferik
motor, BMW’den beklenen sürüş
keyfini gölgeliyor. Ancak küçülen
hacim yakıt tüketimini bayağı
düşürüyor.

3. 282 PUAN

Peugeot 308 CC 155 THP
İyi motor, rijit karoser ve
buradaki en iyi süspansiyon
sistemi: Zayıf kalan bazı
özellikleri üçüncülüğe
düşürse de Fransız temsilci,
karşılaştırmayı neredeyse
BMW ile aynı seviyede
bitiriyor.

Sonuç


İster üstü açık ister
kapalı Golf her zaman
için bir Golf olarak
kalmaya devam ediyor.
Almanya’nın en çok
satan otomobili, üstü
açık haliyle ününe ün
katarken genel kullanım
becerisinden de bir
şey kaybetmiyor. Durum
böyle olunca sadece
rakiplerinin değil
aynı zamanda aynı aileden
gelen akrabalarının
da canını çok sıkacağa
benziyor. Örneğin
Audi A3 ile görsel açıdan
benzerlik taşımasının
dışında daha uygun
fiyata sahip olması
da A3’ü zora sokacak
gibi. Ayrıca yeni elden
geçirilmiş kardeşi Eos
için de büyük bir tehdit
oluşturacak. Artık satış
temsilcileri nin metal
tavan ile ilgili daha
dikkat çekici ve iş bitirici
sözcükler bulmaları
gerekecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.