Farklı kulvarın yüzücüsü

Hyundai farklı kulvarlarda yüzmeyi sevmeye başladı. Hızlı bir yükseliş içinde olan ve bu stratejiyi ülkemizde de aynen devam ettiren Güney Koreli Hyundai, neredeyse her sınıfa el atmaya başladı. Kendisini kabul ettirmesinin ardından Hyundai markasından güçlü hamleler elbette bekliyorduk ama açıkça söyleyelim bu bizim bile beklediğimizden biraz fazla oldu. En iddialı markalardan biri olmak için elinden geleni yapan Hyundai, son olarak karşımıza ix20 ile çıktı. B segmentinde yer alan bu araçla aileleri ve daha rahat yaşamak isteyenleri hedef alan Hyundai ortaya çok iddialı bir araç çıkardı. Ülkemizde 39 bin 300 TL’den başlayan bir fiyat etiketi ile satışa sunulan ix20, en büyük sıkıntıyı burada yaşayacak gibi görünüyor. 1.4 lt 90 HP ve 1.6lt 125 HP benzinli, 1.4 CRDi 77 ve 90 HP güç üreten iki farklı dizel motor seçeneğine sahip olani x20’nin başlangıç fiyatı bile biraz yüksek görünüyor. Satın alma konusunda en belirleyici kriterlerden biri olan fiyat, ix20’nin tüm detaylarında olduğu gibi bu özelliğinde de çok cesur olduğunu ortaya koyuyor. Daha yüksek bir donanım ve güçlü bir dizel motor seçeneği ile 50 bin TL sınırına hiç zorlanmadan dayanan fiyat, bu sınıfın en önemli temsilcilerinin bile yanına yaklaşmasına neden oluyor. Örneğin Nissan Qashqai’nin başlangıç fiyatı 45 bin TL’den başlarken, sınıfın yeni oyuncusu ve yaramaz haylazı Juke’un fiyatı 39 bin TL sınırında tutulmuş durumda.~ Nissan’ın bir diğer modeli olan Note ise 30 bin TL’den başlayan bir fiyat etiketine sahip. Uç bir örnek olabilir ama kompakt sınıfın başarılı oyuncularından biri olan Volkswagen Golf’e bile 36 bin TL ödeyerek sahip olmak mümkün. Gerçekten de Hyundai pazarlama birimlerinin bu fiyatı oluştururken kendilerine neyi kıstas aldıklarını çok merak ettik. Tamam, iddialı bir araç, ona söyleyecek sözümüz yok ama bu tarz farklı segmentlerin yaratıcılarından olan Nissan bile Hyundai’nin belirlediği fiyat listesinin oldukça gerisinde kalan bir hesaplama yapabiliyor. Tamam, Hyundai’ın reklamları da iddialı: Dar almayın, daralmayın… Peki ya ödemeler ne olacak? Fiyatla ilgili son bir söz, Ford C-Max’in başlangıç fiyatı 42 bin 500 TL ve bu sınıfın farklı oyuncularından Opel Meriva’nın fiyatı da 39 bin 800 TLden başlıyor… Fiyat konusuna takılıp kalmadan, aracın özelliklerinden de biraz söz edelim. Hyundai ix20 daha ilk görüşte beğeni kazanmayı başaran araçlardan biri olmuş durumda. Dikkat çekici tasarım formu ve iyi bir harmanlama ile uzun boylu küçük sınıf oyuncusu 4100 mm uzunluğunda.1765 mm genişliğinde ve 2615 mm dingil  mesafesi sunan aracın yüksekliği ise 1600 mm. Küçük sınıf araçlardan 150 mm daha uzun boylu olan ix20, uzunluk konusunda ise yeni küçük sınıf araçların ulaştığı boyutu simgeliyor. ~Yüksek tavan sayesinde çok daha ferah bir otomobil olmayı başarani x20, aynı zamanda iddialı tasarım uygulamasıyla, küçük sınıf otomobillerden önemli bir boyut farkı olmamasına rağmen daha heybetli görünüyor. Hyundai tasarım ekibi çekici ve belirgin hatları ile sportif bir otomobil daha yarattı. Tasarım konusunda yapabileceğimiz en önemli eleştiri, Japon otomobillerini andıran bir tasarımın, sanki eskiz olarak alındığı algısı olabilir. Arka tarafta iseAlman markalarının çizgilerini andıran güçlü bir izlenim akıllarda kalıyor. Yaşam alanına geçildiğinde ise derin bir oh çekiliyor. Uyum sorunu yaşanmadan adapte olunan ender otomobillerden biri. Kalite seviyesinin de en az kullanışlılık kadar yüksek olduğu yaşam alanında bulunan herkes çok rahat ediyor. Bazı yerlerde kullanılan sert plastik malzeme ve işçilik hataları göze çarpıyor ama insan bunları çok rahat bir şekilde göz ardı ediyor. Karizmatik görünen bir kokpit, kullanışlı orta konsol tasarımı, geniş yaşam alanı ve yüksek eşya gözü sayısı ile ix20, hedefi tam 12’den vurduğunu gösteriyor. Piyano boyası, krom görünümlü kaplamalar, beyaz çerçeveli göstergeler hemen fark edilen kalite detayları oluyor. Kullanım açısından ciddi bir sıkıntı yaşanmazken, başarılı görüş açıları, rahat sürüş pozisyonu ve yüksek araç yapısı ile ailelerin isteklerinin fazlasıyla karşılandığını düşündük. ~Sessizlik konusunda ortalamaları yakalayan otomobil, müzik sistemi ve havalandırmanın performansıyla da ne üste çıkıyor, ne de altta kalıyor. Yaşam alanına en uyumsuz detay olarak vites konsolu ön plana çıkıyor. Kötü görünen bir körük ve vites kolu ikilisi kullanılmış. Keşke bu bölümde daha kaliteli bir tasarım olabilseydi. Yaşam alanının mavi renklerdeki aydınlatmasıda maalesef sevmediğimiz detaylardan oluyor. Özellikle gece sürüşleri sırasında, mavi renk hem hoş görünmüyor, hem de gözü çok yoran bir detay oluyor. İniş binişlerin çok rahat olduğu yaşam alanında arka koltukların hareket kabiliyeti ve bagajın küçük bir ticari araç kadar büyüyor olması da önemli bir artı. Sürüş karakteri konusunda yüksek yapının getirdiği negatif özellikler elbette olacaktır diye sürüşe başladık. Fakat en baştan söyleyelim, ix20 beklediğimizden daha yüksek bir sürüş karakterine sahip. Viraj kabiliyeti elbette sınıfının en iyilerinden biri değil ama onu kötüler arasına itmek büyük haksızlık olur. Ele oturuşu ile beğenimizi kazanan bir direksiyon simidi ile direksiyon sisteminin ağır olmasını dengeleyen ix20, aynı zamanda süspansiyon sisteminin çalışma karakteri ile de beğenimizi kazandı. Sanki zemin şartlarına göre süspansiyon sistemi kendisini farklı bir çalışma karakterine büründürüyormuş gibi düşündük. Yumuşak ve sert, çok iyi harmanlanmış ve ortaya dengeli bir ayar çıkarılmış. ~Yüksek hızlarda rüzgardan etkilenmenin önüne geçilememiş ama burada da çok ağır bir problem yok. Dizel motorun en çok dikkat çeken yanı sessiz çalışma karakteri oldu. Belirli bir devir bandında yapılan uzun süreli kullanımlar sırasında kaputun altında bir dizel motor olduğunu anlamak imkansız gibi. Elbette vites değişimleri ve ilk çalıştırmalar sırasında dizel motorun sesi duyuluyor ama kullanım sırasında bıraktığı etkiyi bizler sevdik. İyi bir yalıtımla aile otomobili beklentileri karşılanmış. Dizel motorun performansı çok iddialı değil ama beklentileri rahat karşılıyor. Yakıt ekonomisi ile göz dolduran dizel motorun altı ileri oranlı manuel şanzımanla uyumu da iyi. Sportiflik yerine ekonomi ve konfor ayarlarına sahip olan şanzıman, aracın karakterine etki edemeden ortalamalar dahilinde tutunmayı başarıyor.

SONUÇ
Hyundai ix20 beklediğimizden çok daha iyi bir araç olarak karşımıza çıktı. Bütün heybeti ile adeta göz kamaştırıcı bir otomobil olmayı başaran ix20, aile otomobili beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. Çekici görünüm, başarılı yaşam alanı özellikleri, ekonomik motoru, büyük bagajı, ferahlık hissi gibi detayları ile ix20, göz dolduruyor. Süspansiyon sisteminin çalışma karakteri ve başarılı yalıtım özellikleri ile de beğendiğimiz ix20, sınıfına hareket kazandıracak.

(+) Görünüm, ferahlık, kullanışlılık, bagaj, motor, sportif etki, sessizlik, süspansiyon sistemi
(-) Fiyat, bazı işçilik ve montaj detayları, vites kolu ve körüğü, ağır direksiyon


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.