Geçmişin kaslı Amerikan otomobillerinin son temsilcilerinden biri olan Chrysler 300 CSRT, 6.1 lt’lik standart Hemi SRT-8 motoruyla bile güçlü bir otomobildi. Ancak Avusturyalı O.CT adlı tuning firması, bununla yetinmek istemeyenler için motoru, uyguladığı kompresör kitiyle modifiye etmiş. Motor kontrol ünitesini de kompresöre adapte eden firma, (standart: 431HP) 550 HP güç ve 682 Nm tork rakamına ulaşmış. Artan güç ve tork sayesinde otomobil, yolcularını resmen koltuğa yapıştıran bir performans sergiliyor. Doğal yapısı gereği tüm devirlerde devrede olan kompresör, performansın ve jetleri aratmayın itiş gücünün en alt devirlerde bile çok yüksek olmasını sağlıyor. Modifiyeli 300C’nin kalkışlarının bir jetin startına benzediğini söyleyen O.CT yetkilileri, bu sırada otomobile eşlik eden seslerin de sürüş keyfini iyice artırdığını iddia ediyor. Motordaki son değişiklik ise paslanmaz çelik egzoz sistemi. Artan performansı desteklemek için O.CT, standart süspansiyonu da modifiye etmiş. Otomobilin retro tasarımını korumak ve oto yollarda diğer sürücülere sürpriz yapmak için mühendisler, dış görünümde abartılı eklentilerden bilinçli olarak kaçınmışlar. Gerçekten de dış modifikasyonlar, jantlar, lastikler ve mat boya ile sınırlı.
Kaslı Amerikan’a Avusturya dopingi
Bir silindir hacmi canavarını savaş jetine nasıl dönüştürürsünüz?
Yorum yazın