Kimliği çok kuvvetli

Eskiden kompakt SUV sınıfında
seçenekler çok fazla değildi. Oyuncu
sayısının az olduğu bu dönemlerde
Toyota RAV4, sınıfının lideriydi.

Ancak artık zaman değişti ve neredeyse
tüm markaların bu sınıfta birer
oyuncusu oldu. Durum böyle
olunca hakimiyet el değiştirirken,
RAV4’ün gücü azalmaya başladı.

Tüm hamlelerini ince eleyip sık
dokuyarak yapan Japon firma, sonunda
bekleneni yaptı ve RAV4’ü yeniledi.
Yenileme çerçevesinde adeta
baştan yaratılan ve marka kimliğinde
yer alan SUV sınıfının belirleyicisi
olma özelliğini de yanına alan
RAV4, pazara çok hızlı bir dönüş
yaptı.

Toyota’nın “Optimal Drive Teknolojisi”
adını verdiği sistem ile yenilenen
RAV4, gerçekten ciddi bir değişimden
geçirilmiş. Markanın köklü
arazi aracı deneyiminden faydalanılan
araç, dikkat çekici bir tasarıma
bürünmüş. RAV4, yeni ön tasarımı,
farları ve tampon yapısı ile
güçlü ve çekici bir etki uyandırıyor.
Krom kaplı ızgarası ile kalite hissini
destekleyen araç, kaslı motor kaputu
tasarımı ile dinamizme gönderme
yapıyor. Profilden bakıldığında
güçlü bir omuz çizgisi ile beğenimizi
kazanan araç, arka tarafta
ise bagaj kapağına asılı yedek lastiği
ile SUV karakterini koruyor. Yeni
nesil SUV’larda bu tür tasarımlar göremiyor
olduğumuz için RAV4, bu
heyecanı bize yaşatan ender araçlar
arasında yer alıyor. Ama yan tarafa
doğru açılan bagaj kapağı kapatılırken,
yedek lastiğin olduğu bölümden
ucuzluk hissi veren mekanik bir
ses geliyor. Bu ses test sürüşü sırasında
birçoğumuzu önemli bir şekilde
rahatsız etti.

Yaşam alanına geçildiğinde ise
ferahlık seviyesinin oldukça yüksek
olduğunu belirtelim. Kullanışlı ve ergonomik
bir tasarıma sahip olan yaşam
alanı hareketli koltuklarıyla
(Easy Flat) da beğenimizi kazandı.
İdeal sürüş pozisyonunu bulma konusunda
önemli bir sıkıntı yaşamamız
da olumlu bir özellik.

Sürüş karakteri açısından baktığımızda
da RAV4 kendisinden emin
bir tavır sergiliyor. Güçlü benzinli
motor araca atak bir karakter kazandırırken,
MultiDrive S adı verilen
şanzımansa motorun gücünü biraz
törpülüyor. Bu CVT şanzıman aynı
zamanda iç mekana motor gürültüsü
yansımasına da neden oluyor.
Yine de otomatik şanzıman ve benzinli
motorun birleşimi iyi.

158 HP güç ve 198 Nm tork üreten
motorun otomatik şanzımanla
birlikte rahatsız eden tek yanı tüketim
oluyor: Yaptığımız testler sırasında
9.5-10 lt aralığında tüketim sonuçları
ortaya çıktı.

Süspansiyonun konforu ise çukurlu
yollarda bile iyi: İç mekana
yansıyan darbeler yok denecek kadar
az. Fren pedalının dozlama hassasiyetini
sevdik.

Sonuç

RAV4 tarihin en güzel ve en çekici halini alarak
karşımıza çıktı. Land Cruiser ile benzer
bir tasarımın kullanılmış olması çok yerinde
bir karar. Kendine has çizgileri de devam eden
araç, makul başlangıç fiyatıyla da öne çıkıyor.
Elbette bu fiyata benzinli motorlu bir araç
satın alma isteği size kalmış bir karar. Çünkü
piyasada aynı fiyata dizel motor-otomatik
şanzıman kombinasyonlu bir araç alma
şansı da var.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Kimliği çok kuvvetli

Eskiden kompakt SUV sınıfında seçenekler çok fazla değildi. Oyuncu sayısının az olduğu bu dönemlerde Toyota RAV4, sınıfının lideriydi. Ancak artık zaman değişti ve neredeyse tüm markaların bu sınıfta birer oyuncusu oldu. Durum böyle olunca hakimiyet eldeğiştirirken, RAV4’ün gücü azalmaya başladı. Tüm hamlelerini ince eleyip sık dokuyarak yapan Japon firma, sonunda bekleneni yaptı ve RAV4’ü yeniledi. Yenileme çerçevesinde adeta baştan yaratılan ve marka kimliğinde yer alan SUV sınıfının belirleyicisi olma özelliğini de yanına alan RAV4, pazara çok hızlı bir dönüş yaptı.Görünümü çok iddialı bir hale gelen ve yolların yeniden flaşları patlatmaya hazır bir modeli olarak karşımıza çıkan RAV4’ün işi yine kolay olmayacak ama bu haliyle yeniden üst sıralara tırmanabilecek gibi görünüyor. Tasarımlara bakıldığında SUV segmentindeki modellerinde Toyota’nın, binek modellerine göre daha agresif bir çizgi benimsediği görülüyor. Bunu en iyi destekleyen örneklerden biri ise Land Cruiser. Küçük Urban Cruiser ile devam eden bu seri, son olarak yeni RAV4’ü de içine alarak genişledi. Gerçekten de yeni RAV4, neredeyse küçük bir Land Cruiser gibi algılanıyor. Ülkemizde 2.2 lt’lik dizel ve 2.0lt’lik benzinli motor seçenekleriile karşımıza çıkan RAV4’ün satış fiyatı 77 bin 500 TL’den başlıyor. 2.0 lt’lik versiyonda CVT otomatik şanzımanın da dahil olduğu fiyat, gerçekten ilgi çekici. Aynı zamanda bu bedel karşılığında çok zengin olmasa da makul kabul edilebilecek bir donanım seviyesi de sunuluyor. Her şeye rağmen, hemen hemen aynı rakamlara dizel-otomatik kombinasyonunu sunan rakiplerin olduğu da unutulmamalı. ~Dört tekerlekten çekiş sisteminede sahip olan RAV4’te, 2.2 lt’lik dizel motor ise 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine ediliyor. Toyota’nın “Optimal Drive Teknolojisi” adını verdiği sistem ile yenilenen RAV4, gerçekten ciddi bir değişimden geçirilmiş. Markanın köklü arazi aracı deneyiminden faydalanılan araç, dikkat çekici bir tasarıma bürünmüş. İlk kez 1994 yılında yollarda boy göstermeye başlayan RAV4, bu son haliyle tarihinin en iddialı görünümlerinden birine kavuşmuş. 1 milyonun üzerinde bir satış başarısı yakalayan RAV4, yeni ön tasarımı, farları ve tampon yapısı ile güçlü ve çekici bir etki uyandırıyor. Krom kaplı ızgarası ile kalite hissini destekleyen araç, kaslı motor kaputu tasarımı ile dinamizme gönderme yapıyor. Profilden bakıldığında güçlü bir omuz çizgisi ile beğenimizi kazanan araç, arka tarafta ise bagaj kapağına asılı yedek lastiği ile SUV karakterini koruyor. Yeni nesil SUV’larda bu tür tasarımlar göremiyor olduğumuz için RAV4, bu heyecanı bize yaşatan ender araçlar arasında yer alıyor. Ama yantarafa doğru açılan bagaj kapağı kapatılırken, yedek lastiğin olduğu bölümden ucuzluk hissi veren mekanik bir ses geliyor. Bu ses test sürüşü sırasında birçoğumuzu önemli bir şekilde rahatsız etti. Yaşam alanına geçildiğinde ise ferahlık seviyesinin oldukça yüksek olduğunu belirtelim. Kullanışlı ve ergonomik bir tasarıma sahip olan yaşam alanı hareketli koltuklarıyla (Easy Flat) da beğenimizi kazandı. İdeal sürüş pozisyonunu bulma konusunda önemli bir sıkıntı yaşamamız da olumlu bir özellik. ~Yüksek sürüş pozisyonu ile sürücüsünü rahat hissettiren RAV4’ün, arka taraftaki kısıtlı görüş alanı ise sıkıntı yaşatabilir. Kısıtlanan görüş ve yedek lastiğin bagaj kapağında olması, özellikle park manevralarında biraz alışkanlık gerektiriyor. Kokpit tasarımının alışkın olduğumuzdan biraz daha şişkin olması sürücü ve yolcu için sıkıntı yaratabilir: Sürücü ve yolcunun bacakları ile kokpit arasındaki boşluk iyice azalmış. Orta konsolun sivri tasarımı ise hoş görünüyor. Kumanda elemanları böylelikle her iki tarafta bulunanların kullanımına daha uygun bir hale getirilmiş. Altı düzleştirilmiş direksiyon simidi de çekici tasarımlar arasında. Kalın yapılı ve parmak yerlerine sahip direksiyon simidi kolay kullanılıyor. Yaşam alanının baş, diz ve omuz mesafeleri açısından sorunu yok. Koltuk kaliteleri günlük kullanım için yeterli ama minderler uzun süreli yolculuk larda rahatsızlık verebilir. Yaşam alanında can sıkan mekanik seslerin olmaması ile beğenimizi kazanan araç, genel anlamdaki sessizliği ile de puan topluyor. Büyük ve elit görünümlü göstergeler kolay takip ediliyor, aydınlatma renkleri ise gece göz yormuyor ve okunmasını kolaylaştırıyor. Müzik sisteminin kalitesi ise bu tip araçlar arasında en iyilerinden biri. Maksimum ses seviyesi kullanıldığı zamanlarda bile sistem kalitesinden ve ses seviyesinden ödün vermiyor. Bagaj kapağını rahatça açabilmek için biraz fazla boşluğa gerek duyulurken, ardındaki kullanım alanı ise oldukça iyi. Eşya gözleri açısından baktığımızda ise “daha iyisi olabilirmiş desek” de çok önemli bir sorun yok. ~Sürüş karakteri açısından baktığımızda da RAV4 kendisinden emin bir tavır sergiliyor. Güçlü benzinli motor araca atak bir karakter kazandırırken, MultiDrive S adı verilen şanzımansa motorun gücünü biraz törpülüyor. Bu CVT şanzıman aynı zamanda iç mekana motor gürültüsü yansımasına da neden oluyor. Yine de otomatik şanzıman ve benzinli motorun birleşimi iyi. 158 HP güç ve 198 Nm tork üreten motorun otomatik şanzımanla birlikte rahatsız eden tek yanı tüketim oluyor: Yaptığımız testler sırasında 9.5-10 lt aralığında tüketim sonuçları ortaya çıktı. Tüketim rakamı, uzun süreli şehirler arası yolculuklar sırasında bile beklediğimiz rakamlara ulaşmakta zorlandı. Performans için yüksek devirlere ulaşmak isteyen motor bu tip kullanımlar sırasında uzun süreli yolculuklarda rahatsız edici bir gürültüye ve ucuz bir otomobil kullanıyormuş hissine neden oluyor. Başarılı bir direksiyon simidine sahip olan RAV4’ün yönlendirme kabiliyeti ortalamaları zorlanmadan yakalıyor. Fakat sistemin kullanıcıya verdiği hissin biraz daha iyi olması gerekiyor. İstendiği zaman 4×4 sisteminin orta konsolun üzerinde bulunan bir kumanda elemanı ile devreye alındığı bir sisteme sahip olan RAV4, ıslak zemin, hızlı otoyol ve kısa aralıklı viraj testlerinden önemli bir sorun yaşamadan ayrıldı. SUV’lar ortak sorunu olan karoser salınımları biraz rahatsız etse de, salınımların birçok rakibinden az olması RAV4 için bir avantaj. Süspansiyonun konforu ise çukurlu yollarda bile iyi: İç mekana yansıyan darbeler yok denecek kadar az. Fren pedalının dozlama hassasiyeti ise sevmediğimiz özellikler arasındaydı. ~Özellikle akan kalabalık trafikte fren basıncını ayarlamakta ve frenlerin devreye girdiği yeri bulmakta zorluklar yaşadık. Duruş karakteri ve duruş mesafesinin iyi olması ise budurumun yaşattığı negatif etkiyi tamamen olmasa bile önemli ölçüde azalttı.

SONUÇ

RAV4 tarihin en güzel ve en çekici halini alarak karşımıza çıktı. Land Cruiser ile benzer bir tasarımın kullanılmış olması çok yerinde bir karar. Kendine has çizgileri de devam eden araç, makul başlangıç fiyatıylada öne çıkıyor. Elbette bu fiyata benzinli motorlu bir araç satın alma isteği size kalmış bir karar. Çünkü piyasada aynı fiyata dizel motor-otomatik şanzıman kombinasyonlu bir araç alma şansı da var. Sürüş özellikleri ve yaşam alanında RAV4 çekici detaylar sunuyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.