Lamborghini’nin yeni ruhu

Gelişmiş karbon fiber teknolojisi sayesinde son derece hafif bir yapısı olan Sesto Elemento, V10 motoru ve sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi de dahil olmak üzere sadece 999 kg boş ağırlığa sahip. Yenilikçi karbon fiber teknolojilerini otomotiv sektöründe ilk kez bu boyutta kullanan İtalyan otomobil üreticisi, tamamı Audi’ye bağlı bir şirket olarak hafif yapı konusunda Alman üreticinin uzmanlığından da yararlandı. Lamborghini’nin ArGe mühendisleri Sesto Elemento ile yeni bir dönem başlattı. Saf ve radikal bir konsept olarak Sesto Elemento 1000 kg’nin altındaki yüksüz ağırlığın 570 HP’lik güç çıkışının, yüksek devirli, normal emmeli V10 motorun seri yanıt verme özelliğinin ve sürekli dört tekerlekten üstün çekişin bir sentezi durumunda. Tüm zamanların en safkan süper spor otomobili olan Sesto Elemento heyecan verici dinamikler üzerinde yoğunlaşmış olağan üstü bir sürüş keyfi seviyesi sunuyor. Sesto Elemento’nun monokok hücresi son derece sağlam, sert, güvenli ve hafif bir karbon fiber yapıya sahip. Ön çerçevenin tamamı, dış paneller, darbe emici şasi ön bağlantıları, süspansiyon aksamları ile jantları karbon fiberden oluşuyor. Egzoz boruları 900 dereceye kadar çok yüksek sıcaklıklara erişebilen ve dayana bilen, gelişmiş bir cam seramik kompozit madde olan Pyrosic’ten imal edilirken transmisyon mili üretiminde dahi CFRP isimli sentetik ve hafif malzeme kullanılıyor. ~Sesto Elemento, Automobili Lamborghini’nin olağan üstü uzmanlığını karbon fiber teknolojisinin tüm alanlarında gösteriyor. Karbon kompozit materyaller aynı zamanda geleceğinin otomotiv mühendisliği açısından kilit bir teknolojiyi de temsil ediyor. Karbon fiber takviyeli plastikten (CFRP) yapılma malzemeler en düşük ağırlığı, mükemmel özelliklerle birleştiriyor. Karbon fiber teknolojisi ile yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları konusunda iyileşme kaydediliyor ve bir spor otomobil için büyük önem taşıyan güç ağırlık oranı ve dolayısıyla daperformans geliştiriliyor. Bilindiği gibi CFRP kullanılarak üretilen süper spor otomobil daha hızlı ivmelenerek daha mükemmel bir yol tutuşa ve daha iyi bir frenleme özelliğine sahip oluyor. İlk bakıştan itibaren kendinden ödün vermeyen dinamik özellikleriyle Lamborghini Sesto Elemento’nun tasarımı, yüksek per-formansın duyusallığını sergilerken saf gücün zarafetini taşıyor. Sesto Elemento, Lamborghini markasının tasarım DNA’sını yeni bir düzeye yükselterek tasarım diline karbon fiber teknolojisinin işlevsel tutarlılığını ekliyor. Araç, yeni mat parıltılı şeffaf bir kaplamayla tamamlanmış, bu sayede aracın CFRP yapısını boylu boyunca görmek mümkün. Sesto Elemento sadece siyah renkli olmayıp üretimin son aşamasında karbon fiber parçalara yeni geliştirilmiş bir kaplama uygulanıyor.~ Nano teknoloji kırmızı parıltılı ince kristallerin eklenmesini mümkün kılıyor. Bu tip bir cilayla kaplanan yüzeyler, kırmızı renkte parlayarak olağanüstü bir etki yaratırken, ayrıca yüzey daha da sağlamlaşıyor. Sesto Elemento’nun öndeki iki dikey çubuk tamamladığı parçanın sağlamlığını artırıyor ve soğutma havasını doğrudan arkalarındaki radyatöre ve frenlere yönlendiriyor. Bu da en zorlu yarış pisti koşulla-rında dahi bileşenlerin termal açıdan iyi durumda olmalarını garanti ediyor. Profilin tamamı keskin bir kanat gibi kesilerek otomobilin güç merkezi açıkça arka aksın önünde yer alıyor. Karakteristik yan hatön tekerlek boşluk kemerinden başlayıp kapı boyunca yükselerek arka tekerleğin üzerindeki geniş omuzlarda sona eriyor. Kapı kolunun çevresinde olduğu gibi üçgen form, Sesto Elemento’nun CFRP gövdesindeki kesin konturlu kenarlarla tanımlanan, kendini tekrar eden bir tasarım teması durumunda bulunuyor. Motor kapağındaki hava menfezi üçgenlerinin uçları, tavan boyunca çizgilerle devam ettiriliyor. Sesto Elemento’nun arka çıkıntısı son derece kısa ve yine ideal aerodinamik unsurlarla tanımlanıyor. Cömert bir biçimde şekillenen spoyler, difüzör ve ayrıca ortadaki hava deflektörü ile mükemmel bir uyum göstererek uç viraj alma hızları için azami bastırma kuvvetini ve yüksek hızda yönsel dengeyi garanti ediyor.~ Isıya dayanıklı Pyrosic malzemeden üretilen egzoz boruları motor muhafaza kapağı aracılığıyla yukarıya doğru yönlendiriliyor. Motor muhafaza kapağı V10 motora taze hava temin etmek amacıyla tavanın arkasındaki iki hava deliğini ve on adet altıgen aralığı içine alıyor. Sesto Elemento 570 HP’lik gücüile 1.75 kg/HP ağırlık/güç oranına sahip. 0-100 km/s hızlanma için sadece 2.5 sn’ye ihtiyaç duyarken benzersiz bir sürüş keyfini garanti ediyor. Azami hızı 300km/s’in üzerinde ve sıradışı ölçüde hızlı vites değiştiren e.gear şanzımana sahip. Sesto Elemento’nun hafif yapısı, beraberinde düşük yakıt tüketimini de getiriyor. Formula 1 yarış otomobilleri, yıllardır tamamı CFRP’den üretilen monokok gövdeleriyle çarpışma güvenliklerini ispat etmişlerdi. Sesto Elemento’nun monokok yapısındaki yenilikçi “Dövme Kompozit” teknolojisi ise ilk kez bir otomobilde kullanılıyor. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.