Lastikte yeni trend çevreci hammaddeler

Bu yıl 26’ncısı, Almanya’nın Essen şehrinde düzenlenen Reifen 2010 lastik fuarı, 42 ülkeden 600 farklı lastik firmasının katılımına sahne oldu. Bu yıl 18 bin kişiyle rekor ziyaretçi sayısına da ulaşan Reifen 2010’da özellikle lastikte güvenlik ve çevre unsurları ön plana çıktı. 2012 Kasım ayından itibaren Avrupa pazarında satılacak lastiklerde bulunması zorunlu olacak, güvenlik ve çevre bilgi etiketleri de Reifen’de ziyaretçilere tanıtıldı. Tıpkı beyaz eşyalarda bulunan tüketim endekslerine benzeyen bu etiketlerde yakıt tüketimi, ıslak zeminde yol tutuş ve gürültü seviyeleri A ile G arasında bulunan bir ölçüm cetvelinde değerlendiriliyor. Bu etiketler sayesinde tüketici, satın alacağı lastiğin ne kadar çevreci ve ıslak zeminde ne kadar güvenli olduğunu, satın alma aşamasında inceleyebilecek ve kararını buna göre verebilecek.

Lastik üretiminde doğal malzeme dönemi
Düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt ekonomisi sağlamanın yanı sıra Reifen 2010’da ortaya çıkan bir diğer çevreci trend ise lastik üretiminde doğal malzeme kullanımının artırılması oldu. Doğal kauçuk kullanımındaki artışın yanı sıra lastik üreticileri, alternatif doğal hammaddeler geliştirmeye başladılar. Bu ilginç yeniliklerden biri, Yokohama’nın sergilediği, karışımında portakal yağına yer verilen Flagship Euro lastik konsepti oldu. Bu konseptte, petrol dışı doğal hammadde oranı yüzde 80 seviyesine ulaşmış. Baytur Genel Müdürü Murat Gürünlü Reifen 2010 fuarına ilişkin şunları söyledi; “Bu yıl fuarın genel teması çevrecilik üzerine kurulu. Lastik endüstrisinde çevreci ve doğal ürünlerin kullanımına daha fazla ağırlık verilmiş durumda.~Yokohama standında bu yıl çevreci ürün olarak, karışımında portakal yağı kullanılan yeni lastik konsepti tanıtıldı. Düşük yakıt tüketimi, düşük gürültü değeri gibi avantajlarının yanı sıra doğal malzeme kullanımı da bu yeni lastik konseptinin önemli bir çevresel avantajını vurguluyor. ”Reifen’de Avrupalı firmaların yanı sıra Uzakdoğulu, özellikle de Çinli firmaların çokluğu ilgi çekti. Bunun bir sebebi, Çin’den Avrupa’ya gelebilecek ucuz lastikler olsa da, diğer bir neden ise Reifen fuarının Essen’le dönüşümlü olarak Şangay’da da yapılıyor olmasıydı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.