Ham-burg’un HafenCity bölgesindegece olduğunda telefonlar çalmayabaşlıyor. Mesaiye kalmış çalışanlarsessizliğe gömülmüş bürolarında oturuyor vemidelerinden gelen gurultulardan başka bir şeyduymuyorlar. Bekarların çok pahalı büyük buzdolaplarıvar ama içleri bomboş. İlk süpermarketaçılmadan bu bölgeye taşınmış olangenç ailelerde de durum aynı. Telefon ediyor,sipariş veriyor, bekliyor, parayı ödüyor,sıcak pizza kartonlarını teslimalıp çalışma masalarına veya camınönüne götürüyorlar.
Ancak bu gece her şey farklı.Çünkü bu gece sipariş ettikleripizzanın sesini çok uzaklardan duyabilecekler. Hem de zilleriçalmadan çok önce. Ayrıca çok şaşıracaklar da. Çünkü bu gecepizzaları, bir Superleggera ile teslim edilecek. Superleggera da birİtalyan, ayrıca çok yakıcı da. Peki ama gerçekten daha hızlı mı?Bugün pizza dağıtımını bizler yapıyoruz. Ancak bunun içinküçük bir ticari araç veya scooter kullanmıyoruz. Bugünpizzaları bir Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggeraile dağıtıyoruz. Bunun için önce aracın sağınasoluna birkaç Joey’s Pizza Service çıkartmasıyapıştırıyoruz. Bu süper otomobilinkalkış yaptıktan sonra400 m çizgisini geçmesi yaklaşık 11 saniye sürüyor. Joey’s Pizzamüşterilerinin büyük bir kısmı iki kilometrelik birçemberin içinde. Siparişlerinin fırından çıktıktan sonra saniyeleriçinde masalarında olmaları gerekiyor. Teorik olarak!En azından diğer tüm dağıtım işlemlerinden daha hızlıolmalı. Yine teorik olarak!
Peki ama 10 silindirden gelen mutlak gücün 4 yıllık tecrübekarşısında şansı olabilir mi? Fatih Eroğlu (23) pizza dağıtımı konusunda oldukça tecrübeli.Vardiyası başladığında Fatih, 6 adet Piaggio scooterdan birini ya dabisikleti alıyor, bazen de siparişleri Citroen C1 ile götürüyor. ~Fatihtüm kestirmeleri, kısa yolları ezberlemiş, yoğun trafiğin olduğu saatlerdehangi yollardan gideceğini bilen bir dağıtıcı.2006’dan bu yanabu işte çalışan Fatih’in saatlik ücreti ise 7 Euro. Pizza dağıtım işindekadrolular, üniversite öğrencileri, ikinci iş yapanlar veya lise son sınıföğrencileri çalışıyor. Rahat evinizde oturup pizzanızın beklediğinizdendaha erken geldiğini görünce Fatih gibi, dağıtım işindeçalışan insanları seviyorsunuz. Sıkışık trafiktenbunalmış bir şekilde ilerlerken pizzayı teslimedip yola atlayan Fatih gibilerden ise nefret ediyoruz.Hem de “özür dilerim” anlamındajestler yapmalarına rağmen.
Fatih Eroğlu işinin çoğunlukla keyifli olduğunusöylüyor: “Birçok insan tanıyorsunuz”.Kış aylarındaki iş koşulları hakkında isekonuşmamayı tercih ediyor. Pizzafirmaları Avrupa’da neredeysepatlama şeklinde yayılıyor.Örneğin Joey’s Almanyaçapında 170 şubeye sahipve her yıl iki hanelibüyüme rakamlarıyakalıyor. 2009 yılındaAlmanya’da, 80milyon Euro’nunüzerinde pizza siparişiverilmiş. HamburgHafenCity’dekisipariş ağının yöneticisiKerami Özçelik(33) krizi hiç hissetmediklerinisöylüyor.Kerami,dağıtım işi yapan sürücüleri,film destekli bir eğitime tabi tutuyor. Bueğitimi bir günlük test çalışması izliyor. Ardındanise dağıtıcılar işlerine başlıyor. Otomobilleri ikinci sıraya,scooterları ise kaldırıma park etmek yasak. AncakKerami bundan pek de rahatsız değil: “Neticede polislerde pizza seviyor. Ayrıca cana yakın memurlar bizimdükkanı biliyor”.
Hemen ardından Zeughausstrasse’den Walter Ailesi telefonediyor. Siparişleri 3 çocuk mönüsü, iki tekli pizza ve birsalata içeriyor. Mesafe: Yaklaşık 2 kilometre. Lamborghini GallardoSuperleggera’nın Citroen C1 ve Piaggio~ scooter ile yarışıbaşlayabilir.
Pizza başına, hazır, başla!Ancak Auto Bild’in test pilotu Zielstrasse’deki trafik karmaşasında7 dakikadan fazla takılırken, C1 ve scooter çoktan hedefevarmış oluyor. Acemi şanssızlığı mı yoksa rastlantı mı? Hemenikinci denemeye geçmeliyiz.
Dreyer Ailesi HafenCity’deki yeni lüks sitelerden birinde oturuyorve evleri Elbe Filarmoni Orkestrası binasından birkaç yüzmetre uzakta. Mesafe: 1.7 km. Aslında buralarda kestirmeler yok.Superleggera’yı kim geçebilir ki?
Kahrestin, ikisi birden! Neredeyse yarım dakika geride kalıyoruz.Ev numarasını ararken bir yanlış dönüş yapıyoruz. İşte,51a tam karşımızda. Aile Lamborghi’nin güçlü sesinden etkilenmişbir şekilde yola çıkıyor ve soru yağmuru başlıyor. Fiyatıne kadar? Yaklaşık 208 bin Euro. Bu rakam karşılığında38 bin adet pizza satın alabilirsiniz. Ancak “Salami Supreme”pizzanın 25 cm’lik en küçük boyundan. Buraya ulaşırkenyol bilgisayarı, 28.6 lt/100 km’lik tüketim gösteriyor.Yani kilometrede 680 gram CO2. “Dünyanın atmosferi ençok kirleten pizzasının keyfini çıkarın! Afiyet olsun!”
Gecenin üçüncü turunda pizzanın anavatanından gelenspor otomobil, bu kez kesin bir galibiyet alıyor.İyice acıkmış 4 memurun verdiği siparişi yetiştirmekiçin Lamborghini, bir dakikadan daha fazlazamana ihtiyaç duyuyor. Andreas Kühn (33)1.34 tonluk Gallardo’nun yolcu koltuğundabir tur atma karşılığında gecikmeyigöz ardı etmeyi kabul ediyor. Bu rakamstandart versiyondan 70 kgdaha hafif. Bu nedenle otomobilinadı Superleggera,yani süperNormalde 200 km/s’ye 10 saniyede~ulaşmasına rağmen Lamborghini açık arafarkla en yavaş sipariş teslim aracı oluyor. Diğertaraftan “Superleggera” adlı pizza, hepsindendaha sıcak teslim ediliyor. Bunun nedeni ise yolculukboyunca pizzayı, cam bir kapağın altında yeraldığından dışarıdan da görülebilen motor bloğununüzerinde taşımamız. Peki ama bu pizza, birLamborghini ile getirildiği için daha lezzetli oluyormu? Dreyer Ailesi’nin küçük ferdi Mia bundanpek emin olmasa da, mis gibi motor yağıkokusu sinmiş pizzanın lezzetini fenabulmuyor: “Hmmm, Superleggera!”
Sonuç
Superleggera çok hafif ve çok hızlıbir otomobil ama müşterilere siparişyetiştirmekte o kadar da hızlı değil.Dağıtıcı kestirme yolları bilmiyorsa570 HP bile işe yaramıyor. Ayrıca dağıtımdakullanılan scooterlar, genişLamborghini’nin giremediği dar yollardabile rahatlıkla ilerleyebiliyor. Durumböyle olunca gelmiş geçmiş en“cool” pizza dağıtım aracı, sonuncuoluyor. Ancak motorun üstündekipizzayı izlemek hala çok keyifli.
Yorum yazın