Başrol uzun süre onun

Peugeot RCZ yolların yeni oyuncaklarından
biri. Peugeot’nun konsept
olarak tanıtmasının ardından,
neredeyse konseptle tıpatıp aynı şekilde
üretim bantlarından çıkardığı
RCZ, Fransız otomobil üreticisinin
sportif kökenine de önemli göndermeler
yapıyor.

Ülkemizde kısa bir süre önce satışa
sunulan RCZ’nin motor kaputunun
altında 156 ve 200 HP güç üretebilen
ve BMW ile birlikte geliştirilen
1.6 lt’lik benzinli motorlar yatıyor.
200 HP güç üreten versiyon sadece
manuel şanzımanla satın alınabilirken,
156 HP güç üreten versiyonda
ise istendiği zaman altı ileri
oranlı otomatik şanzıman satın alınabiliyor.

RCZ son derece karizmatik ve
kışkırtıcı görünen bir otomobil. Heybetli
bir burun tasarımına sahip
olan RCZ’nin bu kısmı, Peugeot
ürün gamında bulunan diğer modellerle
aynı. Bunun yerine biraz
daha farklı bir tasarım daha iyi olurdu
ama bunun için de kötü dememiz
mümkün görünmüyor. Kesinlikle
muhteşem görünen RCZ’nin ön tarafında
kullanılan krom şeritler çok
eğlenceli ve keskin bir görüntünün
ortaya çıkmasını sağlıyor. Büyük ve
dikdörtgen formlu sis farları da keyifli
ve karizmatik görünen yanlarından.
Tek bir parça olarak tasarlanan
kalın sütunsa bombeli yapısı
sayesinde.

RCZ’nin yaşam alanı dört kişilik.
Yapmış olduğumuz denemeler sırasında
dört yetişkinin elbette çok rahat
olmasa bile, bu araçla yolculuk
yapabileceğini gördük.

Koltukların kalitesi ve sportif hissi
çok iyi. Görüş açıları konusunda
aşağıda yer alan sürüş pozisyonu nedeniyle
biraz sıkıntı var ama park
yardımcısı çok iyi çalışıyor. Yönlendirme
keskinliği açısından da
RCZ iyi tepkileri olan otomobillerden
biri. Fakat silik görünen direksiyon
simidi nedeniyle, bu özelliği bizden
tam puanı alamıyor. Bilindik Peugeot
direksiyon simidi biraz törpülenmiş
ve daha sportif bir hale getirilmiş
ama bu değişim bile yeterli olmamış.

Yeni tasarlanmış 6 ileri oranlı
otomatik şanzımanın çalışma karakteri
de gayet başarılı. Vites değişimleri
yaşam alanında hissedilmeden
yerine getiriliyor. Hızlanma isteklerine
yardımcı olabilen şanzıman,
ekonomik tüketim istendiğinde
de üzerine düşeni yerine getiriyor.

Bir avcı gibi görünen RCZ’nin sürüş
karakteri de avlanmaya çıktığında
onun elinin güçlü olacağını
açıkça ortaya koyuyor. Arka tarafın
biraz hareketli olacağını düşünmüş
olsak bile, bu tip bir sorun yaşamadık.
Her ne kadar kötü görünüyor
olsa bile direksiyon simidinin kalın
ve parmak boşluklarına sahip olan
yapısı sürüşe olumlu bir katkı yapıyor.

Sonuç

yapıyor.
Peugeot RCZ film
stüdyolarından fırlamış bir
başrol oyuncusu gibi
görünüyor. Anlaşılan sahip
olduğu özellikleri ile bu başrol
uzun zaman onun olacak.
TEKNİK VERİLER
Peugeot sportif arenaya eli çok güçlü olarak
geri döndü. Satın alınabilecek fiyatı ile ön plana
çıkan RCZ sanki konsept otomobilin yollara
çıkmış hali gibi görünüyor. Keskin hatları
ile beğenimizi kazanan RCZ aynı keskinlikte
sürüş kabiliyetine de sahip. Asfalt
onun oyun alanı ve burada olduğu zaman
oyun oynamayı inanılmaz seviyor. Yaşam alanı
konusunda bazı eksikliklerine rağmen
bizden geçer notu kolayca alıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Başrol uzun süre onun

Peugeot RCZ yolların yeni oyuncaklarından biri. Peugeot’nun konsept olarak tanıtmasının ardından, neredeyse konseptle tıpatıp aynı şekilde üretim bantlarından çıkardığı RCZ, Fransız otomobil üreticisinin sportif kökenine de önemli göndermeler yapıyor. 106 GTI, 205 GTI ve 306 GTI gibi başarılı modellerle yolların sportif tarafına uzun bir süre damgasını vuran Peugeot, günümüzde ise RCZ ile önemli bir geri dönüş yaşıyor. Bu kez var olan bir modelin sportif versiyonu ile değil, yepyeni bir otomobille bunu yapıyor olması da dikkat çeken detaylardan. Ülkemizde kısa bir süre önce satışa sunulan RCZ’nin motor kaputunun altında 156 ve 200 HP güç üretebilen ve BMW ile birlikte geliştirilen 1.6 lt’lik benzinli motorlar yatıyor. 200 HP güç üreten versiyon sadece manuel şanzımanla satın alınabilirken,156 HP güç üreten versiyonda ise istendiği zaman altı ileri oranlı otomatik şanzıman satın alınabiliyor. 69 bin 700 TL’den başlayan fiyat etiketine sahip olan RCZ’nin fiyat seviyesi, özelliklerine ve donanıma göre 81 bin 300 TL’ye kadar yükselebiliyor. Bu fiyata, böylesine özel başka bir sportif otomobil satın alabilmek çok kolay değil. Bu nedenle RCZ özellikle 69 bin 700 TL’lik fiyat etiketi ile vitrinin ön tarafında durmayı hak ediyor. Yearling ve Carbon adı verilen iki donanım paketine sahip olan RCZ’nin donanım seviyesi de beklendiği gibi son derece yüksek.~ RCZ son derece karizmatik ve kışkırtıcı görünen bir otomobil. Heybetli bir burun tasarımına sahip olan RCZ’nin bu kısmı, Peugeot ürün gamında bulunan diğer modellerle aynı. Bunun yerine biraz daha farklı bir tasarım daha iyi olurdu ama bunun için de kötü dememiz mümkün görünmüyor. Kesinlikle muhteşem görünen RCZ’nin ön tarafında kullanılan krom şeritler çok eğlenceli ve keskin bir görüntünün ortaya çıkmasını sağlıyor. Büyük ve dikdörtgen formlu sis farları da keyifli ve karizmatik görünen yanlarından. Tek bir parça olarak tasarlanan kalın sütunsa bombeli yapısı sayesinde RCZ’ye bir ok etkisi kazandırıyor. Ön tarafta şişkin olan çamurluk tasarımının arka tarafta daha belirgin olması ise ona her açıdan kaslı bir görünüm kazandırıyor. Bu tasarımla, arka ayakları daha güçlü olan ve koşarken etrafına korku salan yırtıcı avcılardan esinlenilmiş. Profil görünümündeki derin oyuklarla şekillendirilmiş yani sanki bir metal yığınının içinden çıkarılmış bir sanat eseri gibi algılanan RCZ’nin büyük kapıları da son derece belirgin. Arka taraftan bakıldığında da muhteşem egzoz çıkışları ve basık yapısıyla beğenimizi kazanan RCZ’nin, istendiğinde manuel olarak açılabilen spoyleride arka görünümü kışkırtıcı yapan detaylardan. Basık bir tasarıma sahip olan otomobilin bütününde görünüme en olumsuz etkiyi ise aynalar yapıyor. Metal birer kolla sonradan tutturulmuş gibi görünen yan aynalar, büyük yapıları ile de kaba görünüyor. ~Bunun yerine daha küçük ve gövde üzerine monte edilmiş aynalar kullanılabilirdi. Bombeli tavan tasarımı ise görünüm konusunda çok belirleyici bir rol oynuyor. Oyuklu gibi görünen bu tavan bizlerin çok ama çok hoşuna giden bir detay oldu. RCZ’nin yaşam alanı dört kişilik. Yapmış olduğumuz denemeler sırasında dört yetişkinin elbette çok rahat olmasa bile, bu araçla yolculuk yapabileceğini gördük. Kapıların büyük yapısı ve koltukların katlanma kabiliyetinin az olması nedeniyle iniş binişler çok rahat değil. Özellikle koltukların katlanması çok zor ve arka tarafa geçiş bu nedenle engelleniyor. Koltukların kalitesi ve sportif hissi çok iyi. Görüş açıları konusunda aşağıda yer alan sürüş pozisyonu nedeniyle biraz sıkıntı var ama park yardımcısı çok iyi çalışıyor. Yönlendirme keskinliği açısından da RCZ iyi tepkileri olan otomobillerden biri. Fakat silik görünen direksiyon simidi nedeniyle, bu özelliği bizden tam puanı alamıyor. Bilindik Peugeot direksiyon simidi biraz törpülenmiş ve daha sportif bir hale getirilmiş ama bu değişim bile yeterli olmamış. Kumanda topluluğunun kullanımı açısından bir sıkıntı yok ama bu bölümde de gözler diğer Peugeot modellerinden onu keskin bir şekilde ayıran bir detay arıyor. Plastik ve işçilik kalitesi ile RCZ her türlü rakibine kafa tutabilecek bir otomobil. Her şey yerinde kullanılmış ve mükemmel bir kalite ortaya çıkmış. Küçük olsa bile birkaç tane sunulan eşya gözleri ile bu tip ihtiyaçları da karşılayan RCZ’nin müzik sistemi ise hangi donanımı seçerseniz seçin son derece kaliteli. ~Günlük kullanımlar için yeterli olan bir bagaj hacminide sunan RCZ’nin bu özelliği, onun zorunlu hallerde aile kullanımları için bile uygun olabileceğinin bir göstergesi. Yeni tasarlanmış 6 ileri oranlı otomatik şanzımanın çalışma karakteri de gayet başarılı. Vites değişimleri yaşam alanında hissedilmeden yerine getiriliyor. Hızlanma isteklerine yardımcı olabilen şanzıman, ekonomik tüketim istendiğinde de üzerine düşeni yerine getiriyor. Vites konsolunun olduğu bölümde fazlaca parlak krom malzeme kullanılmış olması ise güneşli günlerde biraz fazla yansıma olacağı anlamına geliyor. Pedal grubu sportif olan RCZ’nin yeni otomatik şanzımanı, bizden zorlanmadan geçer notu aldı. Bir avcı gibi görünen RCZ’nin sürüş karakteri de avlanmaya çıktığında onun elinin güçlü olacağını açıkça ortaya koyuyor. Arka tarafın biraz hareketli olacağını düşünmüş olsak bile, bu tip bir sorun yaşamadık. Her ne kadar kötü görünüyor olsa bile direksiyon simidinin kalın ve parmak boşluklarına sahip olan yapısı sürüşe olumlu bir katkı yapıyor. Hızlı girdiğimiz virajlarda RCZ bizden tam puana yakın bir not almayı bildi. Öylesine stabil kalmayı başarıyor ki sanki kendisi için özel olarak yapılmış asfalt yarıklarının içinde ilerliyormuş gibi bir izlenim uyandırıyor. Sert süspansiyon sisteminin kullanılması ile birlikte araçta keyif veren bir yol tutuş özelliği elde edilmiş. Süspansiyonun en önemli sorunu çukur geçişlerinden biraz fazla etkilenmesi.~ Bu tip durumlarda konfor azalırken, sürüş güvenliği konusunda da bazı sorunlar olabilir. 1.6 lt156 HP güç üreten motorsa onun en önemli silahlarından biri. Güçlü motor özellikle üst devirlere çıkıldığında ağzı kulaklara getiren bir performans ortaya koyuyor. Alt devirlerde biraz cansız gibi görünen motorun son hıza ulaşma isteği son derece yüksek. Otomatik şanzımanla birlikte esneklik değerlerini de beğendik. Motorun sesinin iç mekana yansıtılması ise kabin içinde büyük bir keyfin ortaya çıkmasını sağlıyor. İnanın bu tip durumlarda insanın canı müzik dinlemek bile istemiyor. Turbonun sesini ve mekanik aksamların birbirleri ile uyum içinde çalışmasını dinlemek en iyi müzik yayınından bile daha iyi.

SONUÇ
Peugeot sportif arenaya eli çok güçlü olarak geri döndü. Satın alınabilecek fiyatı ile ön plana çıkan RCZ sanki konsept otomobilin yollar açıkmış hali gibi görünüyor. Keskin hatları ile beğenimizi kazanan RCZ aynı keskinlikte sürüş kabiliyetine sahip. Asfalt onun oyun alanı. Yaşam alanı konusunda bazı eksikliklerine rağmen bizden geçer notu kolayca alan RCZ, aile otomobili olarak kullanılabilecek özelliklere de sahip.

(+) Görünüm, fiyat, motor, şanzıman, dizayn, sürüş, performans
(-) Görüş açıları, direksiyon simidi, alt devirler, sert süspansiyon


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.