Sonunda yoncalar açtı

Küçük sınıfta yer alan MiTo Alfa
Romeo’nun en güvendiği silahlardan
biri. MiTo’nun 1.4 litre 170 HP güç
üreten Multiair TBi motorla donatılmış
Quadrifoglio (dört yapraklı
yonca) versiyonu, gücü, zengin donanımları,
karizmatik görünümü,
etkileyici sürüş karakteri ve fiyatıyla
oldukça iddialı bir model.

Ailenin en güçlü motorunu kullanan
Quadrifoglio, 170 HP ile kilogram
başına 6.7 HP güce sahip. Bu
motor ile 0-100 km/s hızlanma 7.5
sn, maksimum hız ise 219 km/s olarak
açıklanıyor. Bunun yanında son
hıza çıkma isteği de bir hayli yüksek.
Altı ileri oranlı bir manuel şanzımanın
görev yaptığı araç başarılı bir
vites kumanda sistemine sahip: Geçişler
kemikli, yollar net. Üst vites
oranları ekonomik tüketim ayarlarına
sahip olduğu için aracın biraz
daha ağırkanlı bir karaktere bürünmesine
neden oluyor. Tüm hızlanmalar
hatta şehir içi standart kullanımlar
sırasında bile iç mekana yayılan
mekanik tınıların ayarı da çok
iyi yapılmış.

Sürüş karakteri açısından bu otomobil
rakiplerinin çoğunun bir adım
önüne çıkıyor. Süspansiyon ayarları
sert ve konfor konusunda sorunlar
var, ancak konfor beklentilerini
de rahat karşılıyor. Sunulan dinamik
süspansiyon sistemi, üç farklı karakterde
ayar şansı sunuyor: Normal,
tüm hava koşulları ve dinamik.

Elektronik olarak kontrol edilen
dört amortisör, beş akselerometrik
sensör, bir kontrol birimi ve diğer
ayarlar ile araç üzerindeki başka
elektronik sistemler için de kullanılan,
Alfa DNA’sı sayesinde otomobil
yüksek bir çeviklik ve sürüş
güvenliği sunuyor. Bu sistem aracın
hareketi ve yol koşullarını incelerken
sürüş tarzına bağlı olarak da uyarlamalar
yapıyor. Şasiye bile müdahale
edebilen bu sistem aracın can
damarlarından birini oluşturuyor.
Ancak ön tekerleklere binen yüksek
güç zaman zaman çeşitli kontrol
problemlerini de beraberinde getiriyor.
Direksiyon simidiyle yapacağınız
birkaç dokunuş bu problemi
hallediyor ama yine de dikkat etmekte
yarar var. Bu arada: Simidin
üzerindeki kumanda elemanları iç
mekanda zıt ve ucuz bir görüntü
oluşturuyor.

Bu sportif MiTo’yu kardeşlerinden
ayıran en önemli görsel unsurların
başında Alfa Romeo 8C’den alınan
saten titanyum kaplı 17 inçlik jantlar,
opak titanyum grisi ön ve arka far
çerçeveleri, çift egzoz çıkışı, arka
spoyler ve yeşil Quadrifoglio logolarını
sayabiliriz. Yaşam alanı konusunda
bir sorunu olmayan kullanışlı
bir iç mekana sahip olan Mi-
To’nun arka tarafında, biraz az olan
baş mesafesine rağmen yetişkinler
de rahat yolculuk yapabiliyor.
DNA’nın vites kolunun hemen önünde
bulunan kumandasının aydınlatması
da gece sürüşlerinde rahatsız
ediyor.

Sonuç

Pazarda bu fiyata böyle bir otomobil bulmak
zor. Kışkırtıcı görünen, yaşam alanı ile dinamik,
geniş ve sürüş öncelikli olan, güçlü motoru,
iyi çalışan şanzımanı ve sürüş karakteri
ile beğenimizi rahatça kazanan MiTo Quadrifoglio’nun
fiyat etiketi, tüm diğer olumlu
özelliklerden daha öncelikli bir artıyı oluşturuyor.
Yolların sert küçük çocuğu MiTo,
oyun bahçesinin sınırlarını zorlanmadan
genişletecek gibi görünüyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Sonunda yoncalar açtı

Alfa Romeo markası yeni bir yapılanma içinde. Önemli bir fanatik kitlesi bulunan ender markalardan biri olan Alfa Romeo, son yıllarda yaşadığı değişimlerle hiç olmadığı kadar iddialı bir hal almaya başladı. Gerek Avrupa, gerek Türkiye yöneticileri de bu fikri benimsedi ve Alfa Romeo markasını ulaşabileceği en yüksek yere konumlandırmanın hesaplarını yapıyor. Bize göre de Alfa Romeo markası, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir yükselişe geçecek. Özellikle Giulietta’nın satışa sunulması ile birlikte bunu çok daha fazla hissedeceğiz. Küçük sınıfta yer alan MiTo isimli model ise Alfa Romeo’nun en çok güvendiği silahlardan biri. Pazara yeni verilen dört yapraklı yonca efsanesi ile birlikte MiTo’nun satış ivmesinin de daha yukarılara çıkması kimseyi şaşırtmayacaktır. Mini’nin elde ettiği başarılara bakılırsa MiTo’nun, güçlü bir motorla başarılı olacağını kestirmek için kehanette bulunmaya gerek olmadığını düşünüyoruz. Bu durumu şu şekilde özetlemek mümkün; İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki temsilcisi MiTo’nun 1.4 litre 170 HP güç üreten Multiair TBi motorla donatılmış Quadrifoglio (Dört yapraklı yonca) versiyonu, 24 bin 950 Euro gibi oldukça iddialı bir fiyatla yollara çıkmaya başladı. Bu fiyat etiketi onun en önemli kozlarından biri olacak. Çünkü böyle güçlü bir motor, zengin donanımlar, karizmatik görünüm ve güçlü bir sürüş karakterine sahip olan bir araç için bu fiyat oldukça uygun. MiTo ailesinin en güçlü motorunu kullanan Quadrifoglio, 170HP güç üreten ünite ile dikkatleri üzerine çekme konusunda bir sorun yaşamıyor. Üstelik bu gücün 1.4 lt’lik bir ünite ile birlikte sunulmasıyla böylesine uygun bir fiyat da yakalanmış oluyor. Yani bu motor seçeneği litre başına tam tamına 124 HP güç üretiyor.~ Aracın her bir kilogram ağırlığına düşen güç ise 6.7 HP olarak açıklanıyor. Yani performans ve güç açısından baktığımız zaman bu ünite nefes kesici matematiksel veriler sunuyor. Yine açıklanan bilgilere baktığımız zaman, bu motor seçeneği ile aracın 0-100 km/s hızlanması 7.5 sn olarak açıklanırken, maksimum hızınınsa 219 km/s olduğu da karşımıza çıkıyor. Yapmış olduğumuz ölçümler sırasında MiTo’nun hızlanma konusunda açıklanandan biraz daha iyi zamanlara imza attığını belirtelim. Bunun yanında açıklanan son hızlara çıkma isteği de bir hayli yüksek. Sanki motorun nefesi hiç kesilmeyecekmiş gibi algılanıyor ve gaz pedalına her dokunduğunuz anda MiTo, kendisini bir adım daha ileriye atıyor. Altı ileri oranlı bir manuel şanzımanın görev yaptığı araç başarılı bir vites kumanda sistemine sahip. Vites geçişleri kemikli ve yolları net bir şekilde belli. Daha iyisi de olabilirmiş ama bu sunulan sistem için de kötü dememiz çok mümkün görünmüyor. Şanzımanın çalışma karakterinide genel hatları ile sevdik. Üst vites oranları elbette ekonomik tüketim ayarlarına sahip olduğu için aracın biraz daha ağırkanlı bir karaktere bürünmesine neden oluyor. Ama alt vites oranları hızlanmalarda keyif verecek şekilde ayarlanmış. Devir saati ile son derece uyumlu çalışan alt vitesler, aracın nefes kesen ve yerinde duramayan bir karaktere bürünmesine neden oluyor. Tüm hızlanmalar hatta şehir içi standart kullanımlar sırasında bile iç mekana yayılan mekanik tınıların ayarı da çok iyi yapılmış. Ne fazla, ne eksik olan mekanik sesler kulağa hoş geliyor. Esneklik değerlerini de sevdiğimiz bu kombinasyon ile yaptığımız sürüşler sırasında yaşadığımız tecrübelerden birisi ise karşılaştığımız espriler oldu. Quadrifoglio’nun dört yapraklı yonca resmi ülkemizde var olan bir bankanın sembolü ile çok benzer olduğu için, araca sponsor aldığımızı zannedenlerin ve bu espriyi yapanları sayısı bir hayli fazla oldu. Bunu neden mi yazdık? Eğer bu otomobili satın alırsanız, yarı şaka, yarı ciddi, bu esprilerle çok sık karşılaşacaksınız gibi görünüyor.~ Öte yandan Quadrifoglio ambleminin bu kadar büyük bir şekilde kullanılması da bize biraz fazla gibi geldi. Sürüş karakteri açısından bu otomobil rakiplerinin çoğunun bir adım önüne çıkıyor. Süspansiyon ayarları sert ve konfor konusunda sorunlar var ama rakiplerin-den bazılarında olduğu gibi küçük bir çukur geçişinde farklı bir yöne gitme isteği de duymuyor. Sert süspansiyon ayarı çoğu zaman konfor beklentilerini de rahat karşılıyor. Yaptığınız sert ve zorlayıcı sürüşler sırasında isekendinizi güvendiğiniz bir dostla yolculuk yapıyormuş gibi hissedeceksiniz. Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio’da sunulan dinamik süspansiyon sistemi, üç farklı karakterde ayar şansı sunuyor: Normal, tüm hava koşulları ve dinamik.Çeviklik ve sürüş güvenliği açısından beğendiğimiz MiTo, elektronik olarak kontrol edilen dört amortisör, beş akselerometrik sensör, bir kontrol birimi ve diğer ayarlar ile araç üzerindeki başka elektronik sistemler için de kullanılan, Alfa DNA’sı ile hazırlanmış bir ara yüzden meydana geliyor. Bu sistem aracın hareketi ve yol koşullarını incelerken aynı zamanda sürüş tarzına bağlı olarak da uyarlamalar yapıyor. Şasiye bile müdahale edebilen bu sistem aracın can damarlarından birini oluşturuyor. Bu sistemler iyi ama ön tekerleklere binen yüksek güç zaman zaman çeşitli kontrol problemlerini de beraberinde getiriyor. Yapılan hızlı kalkışlar sırasında iyi çalışan ve yönlendirmesini sevdiğimiz direksiyon sistemine yapacağınız birkaç küçük dokunuş bu problemi hallediyor ama yine de dikkat etmekte yarar var. Bu arada direksiyon simidi üzerindeki kumanda elemanları iç mekana zıt ve ucuz bir görüntü oluşturuyor. Bu sportif MiTo’yu kardeşlerinden ayıran en önemli görsel unsurların başında Alfa Romeo 8C modelinden alınan saten titanyum kaplı 17 inçlik jantlar, opak titanyum grisi ön ve arka far çerçeveleri, çift egzoz çıkışı, arka spoyler ve yeşil Quadrifoglio logolarını sayabiliriz. ~Ama bu jant tasarımının çok hoşumuza gittiğini ve hatta biraz abartı yaparak bayıldığımızı bile söyleyebiliriz. Yaşam alanı konusunda bir sorunu olmayan ve kolay kullanılan sportif tasarımlı iç mekana sahip olan MiTo’nun arka tarafında bile biraz az olan baş mesafesine rağmen yetişkinler rahat yolculuk yapabiliyor. Metal renklerin biraz fazla olduğu iç mekan sert güneş ışıklarında rahatsızlık yaşatabilirken, DNA’nın vites kolunun hemen önünde bulunan kumandasının aydınlatması da gece sürüşlerinde rahatsız ediyor.

SONUÇ

Pazarda bu fiyata böyle bir otomobil bulmak zor. Kışkırtıcı görünen, yaşamalanı ile dinamik, geniş ve sürüş öncelikli olan, güçlü motoru, iyi çalışan şanzımanı ve sürüş karakteri ile beğenimizi rahatça kazanan MiTo Quadrifoglio’nun fiyat etiketi, tüm diğer olumlu özelliklerden daha öncelikli bir artıyı oluşturuyor. Yolların sert küçük çocuğu MiTo, oyun bahçesinin sınırlarını zorlanmadan genişletecek gibi görünüyor. Bu aracı satın alanlar otomatik olarak karizma sahibi oluyor.

(+) Fiyat, performans, sürüş, süspansiyon, görünüm, iç mekan

(-) Ön plakalık, montaj hataları,görüş, ilk kalkışlar


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.