Castrol Ford Team Türkiye

Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 6’ncı ayağı olan 39’uncu Hitit Rallisi, 25-26 Ağustos tarihlerinde Samsun’da düzenleniyor. Ankara Otomobil Sporları Kulübü ANOK tarafından organize edilen yarış, Samsun’da gerçekleştirilecek olan ilk ulusal ralli olma özelliğini taşıyor. İki gün sürecek olan 39’uncu Hitit Rallisi’nin sembolik startı, ulu önder Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da Milli Mücadele’nin ilk meşalesini yakmak üzere Samsun’a ayak bastığı noktada yapılacak. İlk gün 4, ikinci gün 6 olmak üzere toplamda 10 özel etabın geçileceği toprak zeminli rallide 120 km’si özel etap olmak üzere yarışçılar toplam 287 km geride bırakılacak.

Türkiye Ralli Şampiyonası’nın sondan bir önceki yarışı olan 39’uncu Hitit Rallisi’nde iki Fiesta S2000 ve iki Fiesta R2 ile yarışacak olan Castrol Ford Team Türkiye, son yarışlarda sergilediği performansı Samsun’da da sürdürme hedefinde. Yağız Avcı – Bahadır Gücenmez ve Murat Bostancı – Onur Vatansever ikililerinin Kocaeli Rallisi’nde elde ettikleri çifte zafer ile hem pilotlar hem de takımlar sıralamasında liderliğe oturan Castrol Ford Team Türkiye ekibi, sezonun sondan bir önceki rallisinde de aynı başarıya ulaşıp, liderliğini perçinlemek istiyor. Fiesta R2 ile yarışan Orhan Avcıoğlu – Burçin Korkmaz ve Emre Yurdakul – Burak Erdener ikilileri de takımın maksimum puan almasına katkıda bulunmaya çalışacaklar.

Bostancı: Samsun’un ilk ulusal rallisine adımızı yazdırmak istiyoruz

Sezonun son yarışlarında pilot, co-pilot ve teknik ekibin de olağanüstü özverisi ile liderliğe yükselmenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Castrol Ford Team Türkiye Direktörü Serdar Bostancı, “Türkiye tarihi için önemli bir kentte gerçekleştirilen ilk rallinin ilk kazananları olmayı çok istiyoruz. Sezon boyunca ekibimiz ve Fiesta’ların toprak parkurda sergiledikleri performans, bunun mümkün olabileceğini gösteriyor. Samsun’da elde edeceğimiz puanlarla şampiyonluğa daha da yaklaşmak arzusundayız,” dedi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Castrol Ford Team Türkiye

Türkiye Ralli Şampiyonası 6’ncı yarışı Ford Otosan Kocaeli Rallisi, 28-29 Temmuz tarihlerinde koşuldu. İki ayak üzerinden 124 km’si özel etap olmak üzere toplam 253 km’nin geride bırakıldığı rallinin ilk gününde 4, ikinci gününde de 8 özel etap koşuldu. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da özel etapların adları Ford, Otosan, Transit ve Fiesta olarak belirlendi. Toprak zeminde gerçekleştirilen rallinin özel seyirci etabı ise 30 Temmuz Cumartesi günü Kocaeli Fuar Merkezi’nde start aldı.

Türkiye’de ralli sporunu uzun yıllardır kesintisiz destekleyen tek firma olan Ford Otosan, kendi evi Kocaeli’nde gerçekleştirilen ve 11’inci kez aralıksız ana sponsor olduğu Ford Otosan Kocaeli Rallisi’nde Castrol Team Türkiye bir kez daha zafere ulaştı. Fiesta otomobilleri ile yüksek finiş oranını sürdüren Castrol Ford Team Türkiye, Yağız Avcı-Bahadır Gücenmez ve Murat Bostancı-Onur Vatansever ile birinci ve ikinci olurken takımın diğer pilot ve co-pilotları Orhan Avcıoğlu-Burçin Korkmaz ile Emre Yurdakul-Burak Erdener ikilileri de Türkiye Ralli İki Çeker Kupası’nda duble yaptılar.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Castrol Ford Team Türkiye

Türklerin yoğun olarak yaşadığı Bulgaristan’ın Pazarcık bölgesinde gerçekleştirilen Sredna Gora Rallisi’nde toplamda 11 özel etap koşuldu. Doğu Avrupa Şampiyonası’nda yarışan 21 aracın start aldığı yarışı 14 araç tamamladı. Castrol Ford Team Türkiye’nin yarışması nedeniyle özellikle Türk vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği ralli, değişken hava koşulları nedeniyle hem takımlar hem de pilotlar için bir hayli zorlayıcıydı. Etapların koşulduğu Cumartesi ve Pazar günleri, havanın bir güneşli bir yağmurlu olması, takımların lastik seçimini sıkıntıya soktu. Etapların bazı noktalarında yağmurun yağmasına karşın bazı noktaların kuru olması, asfalt yarışın gidişatına etki etti.

Avrupa’daki ilk rallisine çıkan Castrol Ford Team Türkiye, Bulgaristan’dan YağızAvcı-Bahadır Gücenmez ikilisinin genel klasman beşinciliği ile dönüyor. Fiesta S2000 otomobiliyle yarışın başından sonuna iyi bir performans sergileyen Yağız Avcı, değişken hava ve zemin koşullarına bağlı olarak Sredna Gora Rallisi’ni, 2011 Doğu Avrupa Ralli Şampiyonu Dimitar Iliev’in 4:03.2 arkasında bitirdi.

İki çekerli Fiesta R2 ile yarışan Castrol Ford Team Türkiye’nin genç pilotu Murat Bostancı, co-pilotu Onur Vatansever ile Cumartesi günü ilk özel etapta önemli bir kaza atlattı. Sonrasında yarışa devam eden ikili, lastik değiştirirken kaybettikleri 10 dakika süre nedeniyle ilk 10’da bitirebilecekleri yarışı 12’nci sırada tamamladılar.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Castrol Ford Team Türkiye

Türkiye’nin en köklü otomobil sporları kulüplerinden birisi olan ve 1972 yılında kurulan Bursa Otomobil Sporları Kulübü (BOSSEK)tarafından bu yıl 36’ncı kez düzenlenen Yeşil Bursa Rallisi 2011 sezonunun şampiyonlarını belirledi. Uludağ ve Orhaneli-Keles bölgesinde yer alan 133,21 km’si özel etap toplam 482,96 km uzunluğundaki parkurda gerçekleştirilen organizasyonda Castrol Ford Team Türkiye sezon bitmeden elde edilen çifte şampiyonluğun kutlamanın sevincini yaşadı. Uzun bir aradan sonra tekrar asfalt parkura dönüşen Yeşil Bursa Rallisi’nde Yağız Avcı pilotlar şampiyonluğunu, Castrol Ford Team Türkiye ise takımlar şampiyonluğunu matematiksel olarak garantiledi.

Yağız Avcı’nın 3’üncü şampiyonluğu

Toprak parkurların ustası Yağız Avcı, 2009 ve 2010 yıllarındaki Türkiye Ralli Pilotlar Şampiyonluğu’na asfalt parkurda bir yenisini daha ekleyerek 3’te 3 yaptı. Yine bir asfalt parkur olan Eskişehir’de galip gelen Avcı, şampiyonluk için ilk 14 sırada finiş görmesinin yeterli olduğu Yeşil Bursa Rallisi’nde, kontrollü pilotajıyla 4’üncü sırada finiş görerek 2011 Türkiye Ralli Pilotlar Şampiyonluğu’nu garantilemiş oldu. Co-pilotu Bahadır Gücenmez ve Fiesta S2000 otomobili ile dengeli bir performans sergileyen 27 yaşındaki pilot, elde ettiği 13 puanla bir yandan şampiyonluğunu garantilerken diğer taraftan Castrol Ford Team Türkiye’ye de 2011 Türkiye Ralli Takımlar Şampiyonluğu elde etmesinde önemli katkıda bulundu.

Castrol Ford Team Türkiye, 2011 Türkiye Ralli Takımlar Şampiyonu

Castrol Ford Team Türkiye, iki aracının ilk 5’te finiş görmesiyle kazandığı 28 puanla sezon bitimine 1 yarış kala matematiksel olarak şampiyonluğunu garantiledi. 2011 sezonuna iki Fiesta S2000 ve iki Fiesta R2 ile başlayan Castrol Ford Team, sezon başından beri elde ettiği yüzde 100’e yakın start-finiş oranıyla 2010 sezonundaki performansını geliştirdi.


Ford, gençlere yatırımın meyvelerini toplamaya devam ediyor

Castrol Ford Team Türkiye adına büyük bir sürpriz gerçekleştiren Emre Yurdakul-Burak Erdener ikilisi, standarda yakın iki çekerli Fiesta R2 otomobilleriyle 3’üncü sırada finiş görerek üstün performanslarını ve yeteneklerini ortaya koydular. Bu sezon Fiesta S2000 ile ilk kez şampiyona kovalayan Murat Bostancı, en büyük rakibiyle 8’inci özel etaba kadar sürdürdüğü mücadelesinde elde ettiği etap birincilikleriyle zirveyi zorladı ve 8’inci etapta mekanik arıza nedeniyle en yakın rakibiyle birlikte yarış dışı kaldı. Murat Bostancı, Yeşil Bursa Rallisi’ni tamamlayamamış olsa da, buna rağmen 2011 Türkiye Ralli Genç Pilotlar Birinciliği’ni de kesinleştirmiş oldu. Yaş ortalaması 26 olan genç pilotlarıyla sezon boyunca mükemmel sonuçlar elde eden Castrol Ford Team Türkiye, şampiyonluğa ulaşmanın yanı sıra genç pilotlara güvenmenin de önemini ortaya koymuş oldu.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

“Castrol Ford Team Türkiye”

Geçtiğimiz yıl Türkiye Ralli Şampiyonası’nın en başarılı yarış otomobili Fiesta S2000 ile Pilotlar Şampiyonluğu’na ulaşan “Castrol Ford Team Türkiye”, Nisan ayında start alacak olan 2011 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Pilotlar ve Takımlar Şampiyonluğu hedefliyor. Yeni sezona iki Fiesta S2000 ve iki Fiesta R2 ile toplamda dört araçla katılan “Castrol Ford Team Türkiye”yi geçtiğimiz sezon olduğu gibi genç pilotları Yağız Avcı, Emre Yurdakul, Orhan Avcıoğlu ve Murat Bostancı temsil edecek.

Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay ve “Castrol Ford Team Türkiye” Direktörü Serdar Bostancı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen sezon açılışı buluşmasında basın mensupları ve motorsporları camiasının tanıdık yüzlerinin yanı sıra takım sponsorları Castrol, Pirelli, BP, DHL Supply Chain, Eksper, Omfesa, Yemekçi, Gürsel ve Ağaçlı firmalarının temsilcileri de yalnız bırakmadı.

Nuri Otay: Ford Otosan genç yeteneklere destek veriyor
Sezon açılışı buluşmasında konuşma yapan Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, “Ford Otosan olarak Türkiye’de motorsporlarına öncülük etmekten gurur duyuyor ve bu alanda kendini geliştirmek isteyen genç yeteneklere destek veriyoruz. Tamamı genç pilotlardan oluşan ekibimizin ‘Castrol Ford Team Türkiye’yi başarıya taşıyacak en büyük güç olduğuna inanıyoruz” dedi.

Ford tarafından geliştirilen ve 2010 Ocak ayından bu yana ralli parkurlarında boy gösteren “Castrol Ford Team Türkiye”nin en önemli kozlarından Fiesta S2000 ile elde edilen başarıdan son derece memnun olduğunu ifade eden Nuri Otay, bu sezon yarışlarda iki Fiesta S2000’in yarışacağını vurgulayarak, takımlar şampiyonasındaki iddialarının arttığını belirtti. Otay, segmentinde Avrupa’nın en çok satılan model olan Fiesta’nın dayanıklılığını ve üstün sürüş performansını ralli parkurlarında da kanıtladığını söyledi.

Motorsporları, otomotiv endüstrisinin laboratuarı
Motorsporlarının otomotiv endüstrisinin laboratuarı olduğuna dikkat çeken Nuri Otay şunları söyledi: “Motorsporları, binek araçlarımıza uyguladığımız teknolojilerin geliştirilip denendiği bir arena. Burada ulaşılan kalite, dayanıklılık ve performans, tüketiciye sunulan ürünün güvenirliğinin kanıtı niteliğini taşıyor. Ford’un motorsporlarında edindiği tecrübeyi yola aktardığı ürünlerin en yenisi, düşük hacimden yüksek güç üreten, müthiş bir sürüş performansı sağlayan EcoBoost motor.”

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.